Wie kan mij geruststellen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door dezelfde, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dezelfde

    dezelfde Actief lid

    25 aug 2014
    112
    0
    16
    Help, ik ben mezelf geloof ik helemaal gek aan het maken...

    Vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger. Tot maandag had ik bijna dagelijks buikpijn, alsof ik ongesteld moest worden. Vanaf maandag zijn mijn borsten gevoelig. Vooral als ik erop druk, dan voelen ze wat beurs aan. Ze zijn wel wat zwaarder geworden, maar nog niet gegroeid.

    Sinds maandag is de buikpijn niet meer terug gekomen. En de gevoeligheid van mijn borsten wisselt echt per uur. Ook heb ik verder geen andere symptomen, behalve dan dat ik er 's nachts minstens 1x uit moet om naar de wc te gaan en dat ik 's avonds eerder dan normaal moe ben. Mijn conditie is opeens wel minder en vanochtend voelden mijn benen heel zwaar aan. Ik heb ook minder trek, maar dat is misschien omdat ik me zorgen maak. Misselijk ben ik totaal niet.

    Ik probeer maar steeds te denken dat het goed is, zolang het niet bloedt. Maar ik vind het zo raar: ik dacht dat je van alles zou voelen als je zwanger bent, en ik voel me echt helemaal niet anders. :(

    Ik ben daardoor zo bang dat het misgaat... Iemand die me gerust kan stellen? Die dit herkent, maar toch een kloppend hartje? Mijn 1e echo is over 2,5 weken en ik weet nu al echt niet meer hoe ik de dagen door moet komen... (ik kan toch niet blijven testen?) :)
     
  2. Simone56

    Simone56 Lid

    14 okt 2012
    44
    0
    0
    Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Ik wist dat er een kindje in mij groeide, maar voelde mij totaal niet zwanger. Als ik een echo had dan wist ik het weer zeker... Ik ben zwanger! Heeft bij mij tot wel 16 weken geduurd.

    Dus maak je geen zorgen. :)
     
  3. dezelfde

    dezelfde Actief lid

    25 aug 2014
    112
    0
    16
    Oh oh, 16 weken nog... :D
    Bedankt voor je reactie! Ik weet dat ik er toch niets aan kan veranderen en misschien maar gewoon moet genieten van mijn klachtenvrije weken, maar dat is best lastig als je zo onzeker bent. Ik wil altijd over alles controle houden en hiermee kan dat echt niet. Da's balen. ;)
     
  4. fierce

    fierce Actief lid

    23 dec 2013
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er sinds twee dagen geleden ook achter gekomen dat ik zwanger ben en ik voel me ook totaal niet zwanger. Heb alleen last van hoofdpijn en een beetje kramp alsof ik ongesteld moet worden. Verder lijkt het ook alsof mijn borsten zijn gegroeid maar dat de tepel groter en donkerder en gevoeliger word is bij mij nog niet het geval. Ik wilde al die maanden ervoor ook zwanger raken en toen voelde ik allerlei symptomen die er dus niet waren. Ik denk dat het in een latere stadium van de zwangerschap gebeurd. Maar ieder lichaam is ook anders bij sommige mensen is het wel gelijk in het begin. Ik ben nu ook dus zes weekjes zwanger en ook ik moet me nog knijpen om het te geloven haha. Ik denk dat ik het ook pas besef bij mijn eerste echo. Ik ben net zo onzeker als jou, maar als het zo blijft gedurende de hele zwangerschap vind ik het prima haha.
     
  5. Sharonmenzo

    Sharonmenzo Actief lid

    10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Ik heb precies hetzelfde als jij, en qua weken lopen wij gelijk. Ik voel ook vrijwel niets. Behalve af en toe wat steekjes in m'n lies waar ik me dan rot van schrik... Ik krijg volgende week een echo want wij lopen in de mmm. Als je je echt zo onzeker voelt zou ik dit aangeven bij de verloskundige. Misschien kan je wel eerder terecht. Gefeliciteerd met je zwangerschap meid en probeer ook te genieten van deze speciale tijd
     
  6. Cicey

    Cicey Bekend lid

    28 nov 2012
    618
    0
    16
    ik ben morgen 11 weken zwanger en de enige kwaal die ik vanaf 6 weken heb, is moe zijn ... en soms mijn borsten ( ook niet altijd dus).

    Het lichaam van een vrouw is soms zelf moeilijk te begrijpen hahaha, bij iedereen is het weer anders, de ene is vanaf week 5 tot week 20 misselijk en de ander fluit vrolijk door ...

    Het hoort erbij helaas .... Kan me voorstellen dat je je druk maakt, doe ik soms ook nog wel eens. Maar je zult merken dat dat wat minder word, als je de echo's gaat krijgen.
     
  7. bllondiie

    bllondiie Niet meer actief

    Ik heb in het begin ook wisselende sympthomen gehad, ene dag vanalles dag erna niks, pijn aan mn borsten verschilde ook per uur, heb ervoor de gyn gebelt die heeft me gerustgesteld dat dit heel goed kan en dat je je pas druk hoeft te maken als opeens alle symptomen helemaal verdwenen zijn. Of als je natuurlijk bloedverlies hebt met krampen.
     
  8. FishersGirl

    FishersGirl Actief lid

    9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Heel begrijpelijk hoor, je onzekerheid, maar dit is echt niet nodig!! De meeste vrouwen hebben nog geen duidelijke klachten met deze termijn. En eigenlijk zou ik willen zeggen: wees blij!! Maar ik snap ook heel goed dat je je zorgen maakt omdat het allemaal nieuw is, dat had ik zelf ook bij mijn eerste. Dit is mijn tweede zwangerschap en tot 7 weken had ik ook helemaal nergens last van, ik was niet eens moe. Heel even had ik de hoop dat het zo zou blijven! Maar toen begon die vreselijke misselijkheid... (en niks geen ochtendmisselijkheid maar de hele dag door, tot ik weer naar bed ging). Hopelijk blijft jou dat bespaard, maar misschien ook niet dus ik zou zeker proberen lekker te genieten nu je nog klachtenvrij bent! Succes meid!
     
  9. Ang88

    Ang88 Actief lid

    24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Ik dacht ook dat ze bij mijn echo zouden zeggen, nou mevrouwtje er zit niks hoor. Voelde me namelijk net als anders. Maar dit bleek niet het geval ;) dus komt helemaal goed! Geen zorgen ! Geniet van je zwangerschap!
     
  10. BallerinaN

    BallerinaN Bekend lid

    6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Snap je helemaal! Hier ook heeeeel pril zwanger en vooral bang van die zeurende menstruatie achtige buikpijn.. Denk dat ik het wel dijn zou vinden als die weg zou gaan.. Daarnaast enorm gevoelige borsten.. Verder weinig klachten. Slaap wat minder goed, heb meer trek en wat sneller buiten adem..
    Ben ook erg onzeker.. Misschien moeten we maar proberen er wat meer van te gaan genieten! ;)
     
  11. dezelfde

    dezelfde Actief lid

    25 aug 2014
    112
    0
    16
    Héééél erg bedankt voor alle reacties! Pfoei, dat helpt wel. :) Ik weet wel dat het niet zo raar is dat ik nog niet zoveel voel, want het is hartstikke pril. Maar als je dan berichtjes van mensen leest die in dezelfde tijd uitgerekend zijn en die nu al misselijk zijn, dan word je wel even onzeker. Maar da's dus niet nodig.
    Dan ga ik nu maar proberen te genieten... Gisteren hebben we het mijn schoonouders verteld en vandaag zijn mijn ouders aan de beurt, dat is leuk. Dus genieten moet dan wel lukken, denk ik! :)
     
  12. wenrose

    wenrose Actief lid

    10 mei 2013
    130
    0
    16
    Hoi,
    Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik heb precies het zelfde. Weet het nu 5 dagen dat ik zwanger ben. Heb heel veel last van mijn rug gehad, vorige week, anders dan mijn ongi.
    Dat is nu over, af en toe idd ongi krampen en gevoelige borsten en soms wat vermoeid ( vooral s' avonds). Verder idd ook niet veel, maakt me ook onzeker, maar volgens vriendinnen moet ik nu genieten ;)
    Snap je dus heel goed :)
     
  13. BabyMaantje

    BabyMaantje Actief lid

    23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Ik heb het ook. Voel me eigenlijk kiplekker en niet zwanger.. Daardoor ook onzeker soms. Hopelijk een goeie echo. Gelaas pas over 3 weken. Echt nog lang! 😄
     
  14. Joanne92

    Joanne92 Fanatiek lid

    28 sep 2014
    1.001
    1
    0
    Bij mij hetzelfde! Ben in mijn 5de zwangerschaps week en heb alleen zeurend gevoel in me buik( komt en gaat) en de pijn in me borsten verschilt ook met het uur. En wat puistjes maar verder ben ik zo onzeker omdat het idd niet de heftigste symptonen zijn. Ik mag ook helaas pas de 20ste naar de verloskundige .. Wachten duurt zo lang :"(
     
  15. nidi1

    nidi1 Lid

    10 jul 2014
    46
    0
    6
    Vrouw
    Hier ook hetzelfde hoor!
    Enkel last van serieuze rugpijn! En af en toe een gek gevoel in de buik.
    De borsten zijn al gevoelig als ik er aan kom of ergens tegen leun.

    Vanavond naar dokter voor bloedtest!
     
  16. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.470
    1.209
    113
    Hier ook nog nergens last van! Beetje maagzuur en misschien wat moe maar verder
     
  17. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb bij mijn eerste tot wk 9 nergens last van gehad. Daarna 4 weken elke dag enorm misselijk en braken. Deze zwangerschap alleen wat moe en soms wat gevoeligere borsten. Gefeliciteerd met je zwangerschap en Lekker genieten
     
  18. Nederbelgje

    8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal gefeliciteerd! Ik heb ook hetzelfde. Wel meer moe dan anders en gevoelige borsten. Over 2 weken mijn eerste echo (dan ben ik als het goed is 8 weken zwanger). Ik hoop een kloppend hartje te mogen zien. En nu rustig afwachten en genieten...
     
  19. Liaannee

    Liaannee Lid

    17 jul 2014
    35
    0
    6
    Jupz hier ook.... als goed is bijna 6 weken zwanger,
    Bijna geen klachten alleen moeheid en pijnlijke borsten, soms wat stemmingen wisselingen en buikpijn maar niet in me onderbuik en af en toe wat steekjes in me onderbuik verder niks nog. Maakt mij ook erg onzeker hoor, nog 26 dagen voor De eerste echo nog even afzien hihi en dan hopen dat alles goed zit dan kan ik denk pas opgelucht adem halen
    :)
     

Deel Deze Pagina