Wat eten jullie gedurende de week?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lente2013, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veense

veense Niet meer actief

boerenkool
    gebakken aardappels, schnitzels, broccoli
    aardappels, rode kool, appelmoes, verse worst
    spaghetti
    friet, struisvogel, sperzieboontjes
    aardappels, witlof, slavink
    enchilada's

nasi met babi pangang
    fusili pasta
    pannenkoeken met zelfgemaakte groentesoep
    friet, beenham, gemengde groente (bloemkool, broccoli, wortel), is lievelingsmaal zoontje, dit eten we samen met groentesoep op zijn 1e verjaardag!
    gebakken aardappelen, lam, asperges
    aardappels, hamburgers, spinazie
    keertje uit eten

Op de enchilada's na eet onze man van bijna 1 gewoon met alles mee, en die van 9 overigens ook.

Andere toppers hier:
    macaroni met veel groente
    pilaf met rijst
    groene curry met rijst
    lasagne
    tortilla's of taco's
    shoarma

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier ook wel iedere week beetje hetzelfde. Ik werk in de zorg dus met wisselende diensten. Soms eten we dan 2 dagen hetzelfde bijv van pasta of chili.
    Eten iedere week wel, spagetti of penne, aardappelen verschillende soorten gekookt/krieltjes/schijfjes, 1x p,w vis en dan met spinazie, bloemkool met bal gehakt of worst, pizza of frietjes, omelet, poffertjes of pannenkoeken (meestal weekend), sperzieboontjes/erwten en wortelen/witte boontjes,lasagna, nasi met kipsate, hutspot, ovenschotel bijv zuurkool of gehakt... deze dingen vallen mij nu even 123 jn wat wij vaak maken.

Onze dochter is ook een slechte avondeter, overdag eet ze dan wel bijv paprika, augurken, fruit etc.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Maandag; pasta of nasi oid, iets wat manlief snel kan opwarmen na zijn werk. Maak ik in de ochtend klaar en ik werk dan in de avond. Hij komt half 6 thuis, moet douchen, kinderen halen, eten maken etc. Dus altijd iets wat hij alleen in 1 pan hoeft op te warmen.
    Dinsdag tot en met donderdag, aardappels groente vlees
    Vrijdag werk ik weer in de avond en eten manlief en dochter altijd wat lekkers als pizza, patat, shoarma, broodje hamburger oid
    Zaterdag: gebakken aardappels met vlees, of soep met broodjes
    Zondag: vaak iets van een wereldgerecht van knorr ofzo, of iets 'luxers' zoals vanavond asperges.

Ook eentonig dus, maar we houden wel van de simpele alvast.
    Als groente ook weinig variatie: Bloemkool, broccoli, sperziebonen, witlof, spinazie en af en toe een stamppot.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    #24 Cammy, 1 mei 2016
    Laatst bewerkt: 1 mei 2016
    Wij hebben geen vaste gerechten, maar om het mijzelf gemakkelijk te maken eten we wel op vaste dagen een bepaalde keuken:

Ma: Hollandse pot
    Di: oosters
    Wo: Hollandse pot
    Do: pasta
    Vr: varieert, maar meestal vis
    ZA: varieert
    Zo: vleesgerecht

Zo hoef ik er alleen voor te zorgen dat we niet elke week dezelfde pasta of AGV eten;) maar zo gevarieerd mogelijk te koken. Hollandse pot: sperziebonen, snijbonen, rode bieten, rode kool, andijvie, spinazie a la crème, bloemkool, witlof, spruitjes, kapucijners. Pasta: bolognese, pasta carbonara, pasta met geroerbakte bladspinazie en stukjes chorizo of salami, pasta salade. Nasi met gebakken kippepootjes, rijst met roerbakgroente, bami met kipsate. Op zondag shoarma, Chili con carne, biefstuk op brood, hamburgers oid. Altijd met wat losse groente erbij.

Deel Deze Pagina