Ons manneke is alweer dik 10 maanden en ik begrijp dat het dan tijd is om van 3 naar 2 flessen te gaan. Dat heb ik geprobeerd maar zonder succes. Huidige schema: - 8:30 papfles 200/6 met 6 schepjes Bambix - 10:00 vers fruit 1,5 stuks - 12:00 1 a 2 boterhammen - 15:00 fles 200/6 - 17:30 groenten 200 gram + beeje yoghurt toe - 19:00 fles 200/6 Ik heb geprobeerd om middagfles te laten vervallen en hem in plaats daarvan om 15:00 z'n yoghurt te geven. Lukte op zich wel, alleen had ik vanaf 3 uur een supersjagrijnig mannetje dat duidelijk honger had. Na twee dagen dus maar opgegeven en nu zit meneer weer op 3 flessen. Hij drinkt ze allemaal leef, en eet verder ook goed. Heeft iemand wellicht tips wat ik zou kunnen doen? Op deze manier lijkt hij wel erg veel binnen te krijgen. Hij is overigens gemiddeld qua lengte en gewicht, zit midden in de curve (was met 10 maanden bijna 10 kg). Dank alvast voor het meedenken! Groetjes M
hier laat ie zelf ze middag fles staan en ze avond fles ook s middags geven we fruit en de avond fles geven we m bambix
Heeft hij om 10 uur echt al honger?Anders zou je misschien met je fruit en dan de boterhammen een beetje kunnen schuiven en dan rond 4 uur yoghurt en een koek geven ofzo?
ik heb het volgende schema: 8.30 boterham en 150+5 of pap 150+5 10.00 drinken en een koekje of cracker 12.00 boterham en 90+3 15.00 fruit 16.45 warm eten 19.30 pyamapapje misschien kun je er wat mee
Wij hebben altijd 2,5 fles gehouden. C kreeg bij zijn boterham 120/4 fles. En dan in de middag sap met een tussendoortje (rijstewafel/koekje/broodkorst/fruit)
Djenno zit nu ook op 2 1/2 fles. Dit is nu zijn schema: 7:00 flesje 180+6 schepjes + 2 schepjes nutrix 9:30 fruit en drinken 11:30 brood met beleg en daarna flesje 90+3 (dit hebben we langzaam afgebouwd van 180+6) 12:00 slapen 15:00 fruit en drinken 16:00 tussendoortje 17:30 warme hap en drinken, hierna een danoontje 19:00 laatste fles 210+7 en 2 schepjes nutrix Djenno krijgt nog aardig wat melk maar zonder die laatste fles slaapt hij dus gewoon echt niet. Eerst willen we dus het middagflesje maar gaan afbouwen en als hij straks eenmaal echte melk mag dan gaan we langzaam proberen het laatste flesje te verminderen. Je ziet zelf snel genoeg hoe je kindje erop reageert. Misschien is hij er nog niet aan toe om al naar 2 flesjes te gaan? Elk kindje is weer anders en heeft andere behoeften.
Mss warm eten een half uurtje later geven en dan een half uurtje voor het naar bed gaan wat sap oid geven. Kijken of hij dat accepteerd....
Hahaha, vandaag is het ineens wel gelukt gek genoeg (hij had het vast door... ). Ik heb z'n middagfles verkleind naar 130/3 (relatief wat meer water dan poeder dus, dit omdat hij buiten melk niet veel drinkt) en heb hetzelfde gedaan met de laatste fles. Die wilde hij na 60 cc echter al niet meer. Verder heeft hij alles schoon op. Ik denk dat ik dit zo maar eens ga proberen. In totaal krijgt hij dan dus 2 volle flessen alleen de tweede is verdeeld in 2 etappes zeg maar. Ik houd z'n fruit denk ik toch 's ochtends, dat is namelijk ook het ritme op het kdv (anders zit hij daar toe te kijken hoe de andere kindjes hun fruit krijgen, wordt vast geen succes) en bovendien merk ik dat hij om 10 uur echt zin in iets heeft. Dank voor jullie reacties!
Ah, dus het is al opgelost. Het is inderdaad soms even wat schuiven, maar ze moeten vroeg of laat toch naar drie maaltijden toe. Onze Jesse heeft dat ritme al een paar maand te pakken, eigenlijk zonder problemen omdat hij eigenlijk nooit zo hongerig is. half negen: driekwart boterham met 150 cc melk elf uur: 30 of 40 cc sap of ranja (lust hij sinds een maandje) half één: driekwart boterham met 150 cc melk half vier: fruithapje half zes: warme maaltijd (ongeveer driekwart potje) en 100 cc yoghurt acht uur: 150 cc melk.
Even een vraagje: doen jullie de papflessen gewoon uit een normale fles? of uit een tuitbeker? want mijn zoontje is 8 maand oud en van het buro moeten we alles nu uit een tuitbeker proberen ook de opvolgmelk! en bambix moeten we geven van een bord (maar bambix wil hij nooit) kun je bambix vervangen door rijstebloem?
Pap gewoon uit de fles.. Of van de lepel (vanaf de 11 maanden). Die tuitbeker lijkt me daar niet zo handig voor. De melk heeft C nog lang uit de fles gehad. Nu 's avonds nog steeds. Wij zijn nu pas bezig met de tuitbeker, omdat het op het KDV moet. We waren net bezig met het drinken uit een gewone beker. Maar nu dus eerst de tuitbeker aanwennen. Maar alleen voor sap, thee en yoghurtdrink. Bambix heeft wat meer voedingsstoffen dan rijstebloem, dus wat meer geschikt voor een actieve baby. Misschien lust hij een ander merk wel, zoals molenaars kindermeel. Of anders ipv bambix een boterham met melk 's ochtends?
onze uk drinkt sinds anderhalve maand overdag uit de tuitbeken, ben dit gaan doen omdat hij altijd zijn fles weggooide en de tuitbeker wil hij wel. de laatste fles is nog steeds een fles. als je kindje geen bamix lust, friso heeft een granenpapje met appel en banaanvlokken erin, zonder verdere toevoegingen en hetzelfde klaar te maken als bambix. onze uk wilde ook geen naturelsmaken en dit lust hij wel. ik heb ook een tijdje melkpap appel gehad, hoeft alleen maar water bij, maar dit vind ik gezonder. ik wissel ''s morgens een bord pap af met een boterham en melk. tussen de middag altijd een boterham met melk. ik zou nu geen rijsteloem meer gaan geven om dezelfde reden als hierboven geschreven. groetjes, Miranda