haha, ja pasta is idd ook geen carnavalseten, is meer geboren uit feit dat het snel en makkelijk is. roots in zuid- zuid limburg. snert ken ik overigens alleen als 'hollands' woord. Bij ons in de familie wordt dat erwtensoep genoemd
Wij zeggen het beiden, zit geen verschil in, alleen is snert minder typen . Ik liep vanmorgen onze Albert Heijn in en pal voor de ingang staat een grote kraam uitgesteld met ingrediënten voor erwtensoep/snert. Ik weet niet beter dan bij carnaval hoort erwtensoep! (Brabant)
Ik lees mee. Mijn man is werken met carnaval. Ik vind het altijd lastig iets op tafel te zetten voor mij alleen en de kinderen. Die eten zo weinig...
Oh carnaval! Ben al drie jaar op rij hoogzwanger of net bevallen. Volgend jaar ga ik er weer helemaal voor. Tot drie jaar geleden hadden wij geen kinderen en als we dan al iets aten met carnaval was het op straat. Wat een heerlijk feest!
Ja, klopt helemaal. Heb me er ook maar bij neergelegd. En een carnavalsbaby past dan ook wel weer bij ons.
Hier heet dat ook snert (al noemen wij het ook wel gewoon erwtensoep maar mijn moeder is een hagenees, dat zal wel schelen). Zuid Oost Brabant.
Loempia's met frietjes tijdens de optocht! Andere dagen maak ik stamppot, nasi en stevige maaltijdsoep
Soep, broodje kipshoarma met sla het moet makkelijk, enigszins gezond zijn en goed vullen. Wij zorgen er altijd wel voor dat we 's morgens verse jus d'orange drinken en tussendoor wat fruit eten. Krijgen we nog wat gezonds binnen.
Snert, un goei gevuld tomaatesoepke meej ballekes, zaakske friet, broojke frikandel, worstebroojkes, sjipkes. Eul veraantwoord! Woensdag eten we de scheurbuik weer weg met heel veel groente en fruit