Wij vieren bijna altijd kerst met mijn familie bij ons thuis. Afwisselend brunch of diner. Dit jaar doen we weer een diner en komen er ook een oom en tante van mij uit Spanje bij ons eten. We zitten dus met 13 personen. We wilden gaan gourmetten maar mijn man heeft dit wel weer gezien en wil een 3 gangenmenu samenstellen. Ik ben dus erg benieuwd waar hij mee gaat komen haha.
Kerstavond komt mn broertje hier en dan maak ik een 3 hangen dinertje, met wat weet ik nog niet. Eerste kerstdag gaan we uit eten met mijn schoonfamilie. Zal wel een wokrestaurant zijn. Tweede kerstdag zijn we bij mijn familie en gaan we lekker pizzaatjes bakken. Van die kleintjes. Heerlijk!
Kerstavond: Denk dat het een drie gangen diner word. Voor carpaccio Hoofd hertenbief in portsaus Dessert: ijs oid Andere dagen geen idee....
Kerstavond niets: vriend moet werken Eerste kerstdag: brunchen met familie, savonds ik alleen met dochter (dus iets eten wat zij heel lekker vind, vond ik wel leuk) want vriend heeft nachtdienst. Tweede kerstdag: kalkoen enzo bij mijn ouders want mijn vader houdt van koken en wij offeren ons graag op
Kerstavond denk ik hutspot met hachee. 1e kerstdag: krieltjes sla en een kipschnitzel. Mijn ouders en zus en vriend komen eten 2e kerstdag nog geen idee weet niet of we worden uitgenodigd bij schoonouders. Vorig jaar ook niet dus weet niet wat dit jaar word.. en anders maken we zelf wat thuis
Kerstavond moet ik werken, dus gewoon een normale hap. 1e kerstdag: gourmet bij schoonpa 2e kerstdag: gaat mn zusj koken, geen idee wat.
Geen idee nog. Omdat mijn zusje een eind bij ons vandaan woont en met kerst bepaalde verplichting heeft, vieren wij met mijn familie al kerst in het weekend ervoor. Dan gaan we in elk geval steengrillen en krijgen de kinderen cadeautjes. Met kerst zelf zijn we gewoon thuis. Ik denk niet dat we dan heel veel bijzonders met eten doen. Ik vind het zelf nogal irritant dat kerst de laatste jaren meer over eten dan over het vieren van de geboorte van Jezus gaat, dus ik doe daar liever niet teveel aan mee.
1e kerstdag lekker makkelijk. waarschijnlijk boerenkool stampot. 2e kerstdag hebben we onze ouders uitgenodigd en gaan we uit eten.
Kerstavond, denk een broodje ofzo. Of ik eet Nog Op het werk, ik werk in een slagerij topdrukte dus. 1e kerst dag, taart en hapjes. De jongste is dan jarig dus heel de dag Door visite. 2e kerst dag, geen idee eigenlijk waarschijnlijk gourmet ofzo. En de restjes van de dagervoor
Ow jeetje.. dat is hier nog niet helemaal zeker. 2e kerstdag gaan we sowieso gourmetten met de familie van mijn man. 1e kerstdag vieren we met mijn ouders. Mijn zusje en haar vriend peren hem naar het andere kant van het land, waar we not amused over zijn Maar mijn moeder wordt 6 dagen voor 1e kerstdag geopereerd, haar baarmoeder wordt verwijderd. Dus het ligt er helemaal aan hoe zei zich voelt. In het ergste geval vieren wij het gewoon met ons 3tjes thuis en dan maak ik denk ik als voorgerecht iets als een salade, hoofd varkenshaas met champignonroomsaus met groentes en aardappeltjes en als nagerecht panna cotta gemaakt met witte chocolade en af gemaakt met verse rode vruchtjes.
Geeen idee nog. als er familie komt of we gaan naar mn ouders, dan vaak gourmet, zelf doe ik vaak gebakken aardappels met bijv. schnitzel, of rollade met aardappelpuree en groente, wat aardappelkroketjes en iets lekkers toe van ijs.
Tweede kerstdag "moet" ik zorgen voor het eten. Ik hen dit recept gevonden en dat lijkt me lekker. Maar ik ga het eerst deze week zelf even uitproberen Gevulde kip met pistachenootjes Daar wil ik dan iets van aardappeltoefjes bij, een salade (makkelijk omdat warme groente zo snel afkoelt). Vooraf een soepje denk ik en als toetje luxe ijs maar dat moet ik ook nog uitzoeken.
Ik heb nog geen idee. Kerstavond zal wel iets makkelijks zijn: stamppot of soep. 1e Kerstdag; geen idee, misschien onze laatste kerst met zijn 2en? 2e Kerstdag: misschien naar mijn schoonvader en dan wordt het Chinees 3e Kerstdag bij mijn zusje en haar vriend. Geen idee wat zij gaat maken.
Eerste kerstdag kalkoen met een stuffing van varkensspek, kippenlevers, rozijnen enzovoort, spruiten en aardappelcupcakes! Tweede kerstdag weten we nog niets, soms houden we stamppotkerst, maar kan ook pizzarette zijn!
1e kerstdag bij mijn zus uitgenodigd, en geen idee wat we krijgen. Maar wel lekker makkelijk zo aanschuiven. 2e kerstdag gezellig met mijn man en dochter naar de bios en daarna uit eten.