Vanavond weet ik nog niet wat ik doe met eten maar zit nu aan een festini-aardbei-ijsje! Heeeeeeeerrrrrlijk! Gr Otje
ik eet 's ochtens meusli met yoghurt en 's middags een broodje en 's avonds eten we rijst of macaroni of zo iets das tenminste makkelijker klaar dan aardappelen
wij eten....koude pasta met fuhgi-appelstukjes, kleine blokjes kaas of feta (moet nog even nakijken of die kaas wel mag), stukjes ham en augurk dan een dressingsaus erover, kippensoep (van unox) voor de makkelijke dinsdag haha en crossants (die uit blik die je zelf moet rollen) dit alles in sowieso 20 minuten klaar (da's dan de baktijd van de crossants en in die tussentijd is het andere allang klaar.. btw moet je wel de pasta al over hebben van gister..
Wij hebben gisteren huzarensalade gegeten met stokbrood en augurkjes. Oja en een gevuld eitje erbij... mjammie.. Voor vandaag haal ik het BBQ-vlees uit de vriezer, en een lekker salade en stokbrood erbij en smullen maar!!
Gisteren heeft mijn moeder iets heel lekkers voor ons gemaakt heel makkelijk ook. Een witlofsalade (houd niet eens van witlof!) Je neemt per persoon 1 stuk, dus voor 4 personen: 4 witlof, 4 appels (niet te groot), 4 manderijnen, 4 knoflookteentjes Rozijntjes en walnoot, Slasaus (yogonaise of cesar oid) en kerrie, dit alles snij je klein de knoflook stampen of persen, hussel het door elkaar er moet wel flink wat kerrie in. Leg erover heen plakjes ei en laat afkoelen en vooral intrekken in de koelkast. Smiddags had ze ook nog een lekker makkelijke lunchsalade gemaakt met veldsla, cesardressing, tonijn en uienringen heel simpel maar lékker!
Ik heb de mazzel dat mijn man koken zo leuk vindt dat ik niet zo vaak achter het fornuis sta (al heb ik het idee dat het zelfbehoudt is want zo goed ben ik niet). Maar goed gisteren heeft hij aardappeltjes opgebakken en de worst in stukjes gesneden en erbij door gedaan. Daarbij zo'n bakje cowlsla open getrokken en we waren klaar. Vandaag heb ik spaghetti gemaakt. Groetjes
SOMS verdenk ik mn man daar ook van Maar verder is het wel erug makkelijk een vent te hebben die kan koken, toch? Enneuh Ayla, mag ik jou mama lenen?
hahahha een prakkie is aardappelen groente en vlees en dan de aardappelen en groenten geprakt door elkaar heen
Bedankt voor de aanvulling....Ik moet er zelf niet aan denken maar ieder zijn ding.....Daarbij eten wij NOOIT gekookte aardappelen (behalve dan bij asperges) dus ik zou het niet eens kunnen maken
Ik heb nog wel een lekker salade-recept, komt ie: voor 2 personen: 1 zak gemengde ijsbergsla (kant en klaar, wel zo makkelijk) 2 kipfiletjes in stukjes en dan bakken met champigons erbij. (je kunt dit al 's morgens bakken en laten afkoelen, maar ik vind het lekkerder als het nog een ietsje pietsie warm is) 1 blikje ananas-stukjes (of verse, nog lekkerder) Je kunt hier ook nog tomaat en/of komkommmer bij doen (ik ben er niet zo'n liefhebber van...) Dan is de salade eigenlijk het lekkerst met een zakje croutons van knorr en een kant en klaar zakje vinnegaitte van knorr. Lekker heerlijk fris en toch een goede vulling! Krijg er spontaan honger van...! Gr. Niki
Stokbrood en kruidenboter gaat er hier goed doorheen. Bakken sla met krokant gebakken spekjes en croutons. Zalmsla. Pizza. Met dit weer is het gewoon te erg. Nectarines eet ik ook. Vanavond misschien aardappelschijfjes en kip en groenten.
Heel herkenbaar! Gisteren heb ik een grote bak fruitsalade gemaakt, wel even wat snijwerk maar o zo lekker! Vanavond mag manlief koken, dus zal mij benieuwen Nu eerst nog even een festini peer, kan ik wel gebruiken heb namelijk ook behoorlijk keelpijn. Wat trouwens ook een lekkere tip is is pastasalade met avocado en crab (voor 2 personen) Je kookt vlinderpasta (of een andere) doet daar twee tomaten in blokjes gesneden door en 1 of 2 sjalotjes. Ook van die crabstukjes (surimi), gesneden erdoor ongeveer 200 gram. Verder nog een avocado erbij in stukjes. De dressing maak je van: beetje suiker oplossen in 2 eetlepels citroen/limoensap. Twee eetlepels mayo, bakje zure room en flink wat dille. Echt om je vingers bij af te likken
De pastasalade die heel Nederland lust: Voor 2 personen: (koude) macaroni (125 gram koken) mayonaise (2 eetlepels) tom. ketchup (halve eetlepel) zakje sladressing tuinkruiden van Knorr (niet bereiden!) uitje hamblokjes (kant en klaar te koop, 200 gram)) sperzieboontjes (uit potje) blikje ananas (in stukjes) De hele mikmak in een kom, roeren, de koelkast in, stokbroodje erbij en smullen maar! Groetjes, Anakin.
Dan hoor ik niet bij heel Nederland Vind ananas en ham echt vies en die sladressing hoef ik ook niet...
Hehe nee die dressing en de ananas... brrr... ben sowieso al niet van potjesgroenten etc... Wij hebben gewoon stokbrood met een stukje vlees en tomaat, komkommer en ui gegeten
Dan neem je maar een potje appelmoes, speciaal uitgevonden voor mensen die niks lusten Groetjes, Anakin.