helaas voor mij liefst BBQ alleen vl is hier niet van.. hoop deze zomer nog qel even de bbq aan te kunne gooie
Wel vaker salades en dergelijke, maar verder niet heel anders. Alleen de gerechten waar ik langer voor in de keuken moet staan, laat ik voor nu even. Want een paar uur staan koken in deze hitte zie ik dan niet echt zitten zeg maar
Ik heb altijd begrepen dat dat ook te maken heeft met het doden van parasieten in het eten (die sneller vermenigvuldigen ivm de warmte). Daarom worden veel toeristen ook zo ziek op vakantie: die eten hetzelfde eten, maar dan zonder de pepers, waardoor ze dus wel de buikgriep krijgen.
Bbq of picknick achtinge dingen voor op de boot; pastasalade, koude soep, omelet, wraps, pannenkoekjes, fruit en rauwkost.
Oh ja, klopt, dat stond er ook nog bij. Eten blijft langer goed met veel specerijen, kruiden en pepers. Ik kwam onderstaande tegen over welke produkten bacteriën doden/weren: ‘Enkele biologen menen dat hoe warmer het land, hoe bederfelijker de voedingswaar is en hoe sterker de specerijen en kruiden moeten zijn om bacteriën te weren. Knoflook, uien, piment en oregano doden volgens hun onderzoek alle bacteriën. Tijm, kaneel, dragon en komijn 80 procent, Spaanse en chilipepers 75 procent. Witte en zwarte peper, gember, anijs, selderie en citroensap maar een kwart.’
Vanavond eten wij gehaktbal met spinazie en aardappels. Gisteren slecht gedaan (pizza laten bezorgen) en morgen wordt het ook weer slecht (dagje efteling), dus vandaag moest ff groentes. Donderdag ook weer groentes en vanaf vrijdag zitten we in center parcs voor een paar dagen, dus dan wordt het ook voornamelijk makkelijk
Als het aan mij mag voornamelijk salades en soep. Helaas is de rest het daar niet mee eens. We eten veel pasta’s
Verschillende pasta salades, soms met kip soms met vis. Regelmatig barbecue aansteken. En soep met stokbroodje vinden we ook lekker met dit weer. Of met koude schotel en rauwkost bijvoorbeeld.
Dat jullie allemaal zo vaak bbqen Ik vind het ook echt heerlijk! Maar iedere keer dat schoonmaakwerk houdt me echt tegen hoor. En we hebben speciale bbq reiniger. Bbq borsteltje enz. Maar vind het toch te veel moeite. Ik kook bijna hetzelfde als normaal. Vanavond bijv Marmita (marokkaans eenpansgerecht met oa aardappelen en wortel) en los daarbij worstjes.
Ik vind bbqen ook heerlijk, maar idd veel tijd kosten voor een gewone doordeweekse avond (aansteken, eten bereiden, kinderen in de gaten houden dat ze niet te dicht bij komen, schoonmaken daarna) maar misschien doe ik iets helemaal verkeerd. Dus tips voor een snelle bbq zijn welkom.
Ik ben een beetje wanhopig inmiddels. Als het zo warm is klap ik dicht van warm eten.. ik krijg het niet gekookt maar ook niet gegeten... en die 3 Nederlandse zomerdagen normaal gesproken is dat geen punt, 3 dagen salade en we zijn er weer even vanaf. Maar nu ben ik én hoogzwanger én is het al weken te warm.. ik word gek xD. Ik kan inmiddels eigenlijk ook geen salade meer zien.. en stokbrood me4 smeersel ook niet. Ik had al mn hoop gevestigd op vandaag, wat koeler met regen. Maar helaas. 29 graden met zon zonder een drupje regen.
Hier vaker de bbq, salades, yoghurt met fruit, vers fruit en koude schotel met stokbrood en andere kleine hapjes. Wraps Met baby billen doekjes krijg je de bbq snel schoon.
Gewoon normaal.. Vandaag bloemkool, morgen pasta! Ik word lamlendig als ik mijn warme maaltijd niet krijg momenteel.
Wij eten gewoon als normaal. BBQ ben ik niet zo dol op dus komt niet aan bod. Morgen staat er lasagne op het menu en mogelijk vrijdag naar de Mac met de jongste.