Wat eten jullie met kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Wat gaan jullie eten met kerst? :D

ik weet dat vele gaan gourmetten enz, maar niet iedereen doet dat, ben wel benieuwd wat je gaat eten als je niet gaat gourmetten :D

Ik eet zowiezo al niet thuis, dus zal wel gourmetten worden zowel bij me vader als bij me schoon ouders, en aangezien wij nog een 3e kerst dag hebt, gaan we zelf gemaakte lasagne eten bij me moeder :D (yummy)

wil wel tiramisu maken als toetje ;)

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wij gaan waarschijnlijk fondue doen. :D
    Ohja, het is gourmetten i.p.v. courmetten. :p

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

oh sorry lol XD zal het ff veranderen haha

goed dat je het zegt haha

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Eerste kerstdag een warm en koud buffetje bij mijn schoonouders..

2e kerstdag denk ik gourmetten met zijn 3tjes.:D

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

geen idee,
    gaan 1e kerstdag bij schoonouders eten en 2e kerstdag bij mijn ouders. Krijgt manlief tenminste eten voorgezet. Hij moet nu zelf koken omdat ik er zo misselijk van wordt, haha

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Geen idee zien we dan wel... Volgens mij heeft mijn vriend middagdienst dus dan is die er sowieso niet.
    Zal dan wel gourmetten worden bij mijn ouders. :p

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Droge kalkoen waarschijnlijk, maar ik heb iets anders gevraagd ;)

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Dit jaar weet ik het niet.
    Ik heb een keer mijn familie (ouders, schoonouders, zus, broer, schoonzus, + aanhang) uitgenodigd.
    Toen hebben we op de AH site een paar gerechten uitgezocht. Eerst een paar keer voor onszelf gemaakt om te proeven en uiteindelijk dit menu samengesteld:
    - Voorgerecht: koude lasagne met paling en dillesaus (kun je vooraf klaarmaken/opmaken en al op tafel zetten voordat iedereen aan tafel gaat)
    - tussengerecht: paprika/tomatensoep (uit een zak :)) met zelfgemaakte soepstengels (geserveerd in een klein schaaltje of een groot kopje, om een een klein gerecht te houden)
    - hoofdgerecht: varkenshaasmedaillons met paddestoelensaus (het vlees bij de slager besteld, de saus volgens het recept zelf gemaakt met verse paddestoelen). Met aardappelgratin en haricots verts in spek.
    - nagerecht: een torentje van 3 smaken ijs torentje zelfgemaakt in een plastic bekertje. Het ijs kwam zo uit de supermarkt :p.

Vooral het hoofdgerecht was wel even wat werk (je moet toch even de keuken in), maar met hulp van moeder en schoonmoeder toch allemaal gelukt. Behalve de gratin, maar die heeft niemand gemist :D.
    En we waren al de hele dag bezig met voorbereiden dus da's best aanpoten (voorgerecht maken, soepstengels maken, paddestoelen snijden). De ijstorentjes hadden we al vooraf gemaakt.
    En omdat we in 1 dag de 2 families hadden gehad hebben we 2e kerstdag lekker "vrij" gehad.
    Maar het was supergeslaagd!

9. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    1e kerstdag koud en warm buffet
    2e kerstdag wokken

10. MissT

MissT Niet meer actief

Eerste kerstdag gaan we naar mijn schoonouders.. die laten een catering komen met allerlei hapjes.

Tweede kerstdag gaan we bij mijn ouders, inderdaad, gourmetten :D en ik vind het heerlijk!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    kerstavond gourmetten
    1e kerstdag bij s-ouders
    2e kerstdag ga ik 5 gangen maken, weet alleen nog niet helemaal wat. Iig vooraf een aspergesalade, hoofd varkenshaas in druivensaus maar verder dan dat ben ik nog niet

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ben er nog niet uit. 2e kerstdag komt hier familie en heb wel al een hoofdgerecht en nagerecht. Verder nog even denken.

Hoofdgerecht: Gebraden Rundelende met rodewijn jus, knolselderij
    puree en groene groenten

Nagerecht: Lopend chocolade taartje Taartje van pure chocoldae, kern van witte chocolade voor het wat leukere effect. En iets van een frambozencoulis?

Voorgerecht echt geen flauw idee..

En dan hebben wenog eerste kerstadg. Dan zijn we maar met z'n 4-tjes maakt het wel wat makkelijker, want man en ik lusten alles.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Eerste kerstdag gaan we brunchen bij mijn ouders. Tweede kerstdag gaan wij lekker samen uiteten met zijn twee.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    1ste kerstdag gaan we uit eten met de fam, lekker wokken.
    2de kerstdag zien we wel, denk gourmetten oid met ons gezinnetje :)

15. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    We doen lekker makkelijk:
    1e Kerstdag: patat
    2e Kerstdag: bami

Maak er geen uitgebreid buffet oid van.
    O ja, en we blijven lekker met zijn 4-tjes thuis, geen verplichtingen. Kan zelfs nog zijn dat we 2e kerstdag 's morgens naar Ballorig oid gaan. Misschien nog even naar mijn ouders maar die wonen om de hoek.

16. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dit jaar een andere kerst dan anders (geld:x) denk 1 dag bij mijn ouders eten, wordt vast gourmetten en de andere dag denk gewoon eten. zal wel patat of pannenkoeken worden

17. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Bij ons is het normaal krokketjes, vol-au-vent of stoofvlees en koude en warme groentjes banket....

Dit jaar zal het voor mij hoogstwaarschijnlijk ziekenhuiseten worden indien ik nog niet bevallen ben :(

18. Opening

Opening Niet meer actief

kerstavond denk ik uit eten
    1e kerstdag ben ik alleen
    2e kerstdag bij mijn ouders en dan eten we altijd kiprollade. Kan me er nu al op verheugen haha

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik denk gewoon iets heel simpels. misschien eerste kerstdag eten bij mn ouders en dan gewoon soep, aardappels, groente en vlees.
    tweede kerstdag: kan van alles worden. patatje, bami, macaroni, boerenkool met worst. hou niet van die liflafjes allemaal

20. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Hier een traditioneel kerstmenu. Kalkoen met alles erop en eraan.:D Vorig jaar was het fazant en parelhoen. Ik heb vorig jaar gekookt voor de hele familie en dit jaar ws weer.

Deel Deze Pagina