Toevallig zaterdag bedacht omdat ik 16 volwassenen te eten krijg: carpaccio en zalm bonbons kipcocktail courgette soep gevulde portobello spoom rosbief van de bbq met biersaus, aardappelgratis, spruiten, haricotsvers in spek en stoofpeertjes cheesecake en chocomousse kaasplank koffie met likeur en bonbons moet alleen nog het kindermenu bedenken
Wij eten beide dagen niet thuis. Dus hoef gelukkkig niet zelf te koken. Volgens mij gaan we bij mijn ouders gourmetten omdat dat leuker zou zijn voor de kids. Voor de rest laat ik mij gewoon verrassen.
kerstavond vieren we bij ons thuis met onze vrienden (18 volwassenen en kids) met een winter bbq. we zetten een grote party tent op met heaters erin. Deze bbq heb ik besteld bij de caiteraar als pakket daarin zit dan per persoon een biefstukje, kipsate, hamburger, sparerib, zalmmoot en gambaspiesje. ook worden stokbroden, sauzen, salades, servies en bestek en de bbq meegeleverd en dat kan na afloop vies in kratjes en word daarna zo weer opgehaald. edit... en als dessert bestel ik bij de banketbakker een mooie kerst versierde marsepijn taart. 1e kerstdag eten we bij mijn ouders, dat zal iets van gourmetten worden en 2e kerstdag gaan we met schoonvader, schoonzus en zwager uit eten bij de tapas bar. niet echt in kerststijl maar dat is het lievelingseten van mijn zoon.
kijk eens op 123party die verhuren servies en bestek en warmhoudschalen enzo dan heb je het hele servies hetzelfde, staat wat mooier aan tafel 😉 toevallig heb ik daar mijn tafels en stoelen besteld voor kerst omdat ik 18 volwassenen en 6 kinderen en 3 babys aan tafel moet krijgen.
Hier houden we het klein. Eerste kerstdag komt m'n broertje mee eten. Lekker makkelijk gourmet/ grillen, veel vlees, sausjes en stokbrood. 2e kerstdag halen we m'n schoonvader op. Toen ik hem vroeg wat hij wilde eten met kerst zei hij met een gelukzalige glimlach, karbonaadjes zo zacht als boter of ouderwets draadjesvlees. Verder maakt het hem weinig uit. Hij woont nog zelfstandig maar door zijn ziekte kan hij erg weinig en word er dus altijd voor hem gekookt door de zorg aan huis. Maar ja dat is nooit echt lekker volgens mij. Dus 2e kerstdag: Voorafje: nog bedenken, iets simpels denk dat het een heldere kippen boullion wordt met stokbrood en kruidenboter Hoofdgerecht: Karbonaadjes/draadjesvlees uit de slowcooker aardappelballetjes/duchettes uit de oven en salade. Nagerecht: Stoofpeertjes met port, vanille/kaneel ijs en rode port-saus. Of zoals ik ze noem. Dronkelappen met een kater en lammezakkensaus
Heerlijk toch als je hem dan kan verwennen met ietswat hij superlekker vind. 2e kerstdag is nu ook geregeld. We gaan naar mijn moeder en nemen spulletjes voor Gourmet mee.
1e kerstdag komt mijn schoonpa bij ons. Voorgaande jaren gingen we altijd gourmetten, maar daar ben ik nu wel klaar mee. Voorgerecht: Carpaccio op een bedje van sla Kippenragout in een bakje van sterrenbladerdeeg Hoofdgerecht: Zalm in bladerdeeg Lapjes kipfilet Erbij komt dan aardappelpuree met spruitjes Nagerecht 4 soorten chocolade mousse.
Kerstavond gourmetten met vrienden 1e kerstdag werk ik dus niet iets speciaals 2e kerstdag bij schoonouders
Ik word al moe als ik al die menu's lees, haha. Wij zijn altijd zo makkelijk met kerst. Eerste kerstdag zijn we gewoon thuis met de kinderen. Heeeeeel misschien gaan we wel gourmetten, maar anders denk ik gewoon wat lekkere hapjes met een leuke kerstfilm of zo. Tweede kerstdag zijn we bij mijn schoonouders, na het kinderkerstfeest bij hun in de kerk. Dat is pas eind van de middag afgelopen, dus ik verwacht dat we daarna ook nog wat lekkere kleine hapjes krijgen, maar geen compleet diner. Prima zo. Ik ben geen keukenprinses en mijn kinderen lusten niks bijzonders, dus wij houden van simpel.