Wat eten jullie met Sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joytje, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Eerst hapjes op tafel (en natuurlijk pepernoten enzo) en later gewoon bolletjes denk ik, of stokbrood.. moet nog ff kijken zaterdag.

2. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Wij gaan voor een grote pan erwtensoep met broodjes en roggebrood met katenspek.
    En verder gaan we natuurlijk ook gewoon lekker snoepen van het strooigoed :)

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij vieren geen pakjesavond, maar maken er wel een klein (vr)eetfestijn van. We maken allemaal kleine dingetjes: wraps met rosbief en sla, warme stukjes brood met tomatenpesto en mozzarella, een groentesoepje en stukjes gegratineerde ciabatta of stokbrood. Heerlijk! Heb er nu al zin in :D

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat wij pannekoeken gaan bakken... een gourmetset op tafel lijkt me niet zo'n succes met kleine kinderen erbij... het sinterklaasavondje op zich is al een groot feest voor ze met enorme spanningen dus met het eten doen we lekker makkelijk :p

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij eten een gewoon normale warme maaltijd. ik hou er niet zo van dat alles zo commercieel gemaakt moet worden.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Normaal altijd gourmetten maar dit jaar voor het eerst een buffet.
    En iedereen verzorgt 1 hapje/gerechtje. Ben benieuwd wat daar uit rolt

7. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Zoals het nu staat vieren wij Sinterklaas in de middag, en gaan we in de avond gezellig met zijn alle boerenkool stampot eten! Aardappels en boerenkool vers uit de tuin.! Jammieee :D

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Wij gaan gourmetten. Zijn met 8 volwassenen, en 2 kids. Eerst begin middag met cadeautjes en wat sint-snoep. En dan einde middag gourmetten.

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

boerenkool met spekjes en worst!

10. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Wij bakken thuis allemaal een zelfgemaakte pizza en die nemen we dan mee naar mijn ouders....
    Daar worden de pizza's in stukken gesneden en op tafel gezet en het heerlijk avondje kan beginnen :p
    Verder zullen er ook de nodige pepernoten, walnoten, mandarijtjes, taai taai enz doorheen gaan hoor!

11. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Nog geen idee, eten bij schoonzus. Zal wel iets lekkers zijn haar kennende! :D

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

We vieren Sint zondagmiddag.. Eerst lekker koffie/thee/chocomelk met banket en gevuld speculaas, pepernoten met snoepgoed etc.. Na de koffie komen er allerlei koude hapjes op tafel en steken we evt de frituurpan aan voor wat bittergarnituur. Lijkt me voldoende!:D

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Wij bestellen een lekkere rijstafel, chinezen dus:D

14. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben jarig zondag:D

Taart met koffie/thee/chocomel/fris

Chipjes/nootjes/koekjes/knabbels

bladerdeeghapjes met ham/kaas en frikadel

kaas/worst/komkommer

crackertjes met eiersalada/kipkerrie/smeerkaas/kruidenkaas

Komkommertjes met crémekaas

cocktailworstjes en nog meer knabbels

En savonds een lekkere kop soep (keuze uit 2) belegde broodjes en heel veel stokbrood met kruidenboter!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    We gaan uitgebreid steengrillen en speciaal naar de afslag in Scheveningen voor de verse vis. Heerlijk! :D

Deel Deze Pagina