Ik ben voorlopig nog ziek thuis ivm een burn out. Ik heb 1 dag in de week (onbetaald)ouderschapsverlof. Dus ik word gekort op mijn salaris voor die ene dag. Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu zit nu ik langdurig ziek ben? Krijg ik deze dag weer doorbetaald na 14 dagen ziek zijn?
Hoe ik het lees, is dat ouderschapsverlof doorloopt en dus ook de korting op salaris. Tenzij werkgever akkoord gaat met stopten ouderschapsverlof. Maar denk eerlijk gezegd dat er maar weinig werkgevers zijn die dit zouden doen. Beterschap!
Er staat dat na de 15e dag je salaris weer volledig uitbetaald wordt (bezoldiging betekend loon). De ouderschapsverlof loopt echter gewoon door maar je kan een verzoek bij de werkgever indienen om het in te laten trekken, de werkgever hoeft dat niet te doen. Je mag maar een gepaalde periode ouderschapsverlof opnemen.
Zo lees ik het zelf dus ook. Maar ja. Geen idee of het ook echt zo is. Mijn salaris is nogsteeds gekort!
Zou even met je werkgever overleggen. Ik zat vanaf 22 weken bij de 2e helaas in de ziektewet en heb tijdens ziekte en zwangerschapsverlof mijn ouderschapsverlof stil kunnen zetten.
Dan zou ik met je werkgever overleggen, misschien is er in de salarisadministratie ergens een vinkje niet gezet ofzo.
Zoals ik het lees krjg je na de 15e dag weer betaald, maar loopt het verlof wel door mits je in overleg anders besluit. Beterschap trouwens. Het is heftig weet ik...!