Blij blij blij

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Goedemorgen dames,

Ik ben heel blij en heel trots op mezelf dat ik bijna 48 uur gestopt ben met roken!

Ik heb ruim 20 jaar ongeveer 10-12 sigaretten op een dag gerookt, met tussenpauzes tijdens beide zwangerschappen. Ik wilde zo graag stoppen, maar het lukte mij gewoon niet. Een jaar geleden heb ik mijn kinderen beloofd dat ik zou gaan stoppen. Die vonden het vreselijk dat ik binnen no time in de achtertuin stond te paffen.

Ik heb afgelopen woensdag in plaats van een pakje sigaretten een e-sigaret opgehaald, met zeer weinig nicotine gehalte. En sindsdien "damp" ik paar hijsjes bij zware momenten, bijvoorbeeld na het eten en verder niet. Ik heb nog 1 sigaret in huis, maar toch heb ik geen enkele behoefte of drang gehad om die op te roken.

Het is nog heel kort dat ik gestopt ben, maar het voelt wel goed. Heel af en toe een beetje down, depri gevoel en hoofdpijn en licht/zweverig gevoel. Dit schijnt normaal te zijn....

De kinderen zijn super super blij !! :D

2. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Supernetjes! Hou vol, gaat je vast lukken! De moeilijkste uren heb je gehad.

3. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Je moet toch ergens beginnen he! :D
    Succes

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het supergoed van je! Hou vol :D Je kunt het. Velen voor jou zijn gestopt en na jou gaan er ook genoeg stoppen dus het is te doen. Doorzetten! Ik rookte zelf ook (alleen natuurlijk niet zo lang als jij; ik maar 5 jaar ofzo) flink en ben ook permanent gestopt. Op een gegeven moment is het niet lekker meer.

De 'trek' blijft; maar als je dan na een maand of 4-5 er weer eentje opsteekt ben je gelijk kapot misselijk en doe je het niet meer ;) Dat weerhoudt mij om weer te beginnen.

Probeer andere gewoontes in te bouwen. Als je trek krijgt, neem een mandarijn. Of ga douchen. Of ga je tanden poetsen. Gewoon iets vinden om te doen totdat het weer zakt - en dan kun je het lang volhouden :D

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Goedzo! Hou vol.

6. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Wat goed van je!!! Bij mij is het ook gelukt met een e-sigaret, en ook daar was ik na een paar weken vanaf.
    De eerste grote stap is gezet meis super:)!!!

7. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Goed bezig, succes voor het blijven volhouden :)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Heel erg goed...

Volhouden..want het wordt alleen maar beter

9. marjon30

marjon30 Lid

23 aug 2014
    61
    0
    0
    Wat een super presentatie!! Ik ben alweer ruim 3 jaar gestopt dus weet hoe moeilijk het is. Hou vol!! Het kost veel tijd met het word makkelijker ☺

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    super! het begin is echt het moeilijkste
    succes verder!

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goed zo! Je moet ergens beginnen, ik ben gestopt toen ik erachter kwam zwanger te zijn, van 40 vaste sigaretten per dag naar 0 in een keer.
    De motivatie als je zwanger bent is natuurlijk ook enorm maar gemakkelijk is het echt niet!!!

Heb wel besloten na de zwangerschap NIET meer te beginnen want het scheelt bergen geld, mijn man rookt helaas wel nog maar wel een heel stuk minder.
    Het voordeel is dat we nooit binnen in huis hebben gerookt dus het was niet zo dat het huis naar sigaretten stonk gelukkig :D

12. nono

nono Niet meer actief

SUPER! De volhouder wint!!!

13. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
  14. soeza

soeza Niet meer actief

Goed bezig! :)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    En ik ben blij voor jou EN je kinderen! Terecht dat ze zich zorgen maken. Je bent goed bezig, volhouden hoor! :)

16. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    SUPERKNAP!! Ik ben ook gestopt met roken kortgeleden omdat ik zwanger ben. En ik rookte een pakje per dag, Vind het super moeilijk, maar na een week of 2 gaat het een stuk beter!! Een paar vriendinnen appten mij elke dag om me te steunen en dat heeft enorm geholpen. En de blije koppies van je kids zijn natuurlijk de grootste beloning! En als je een keertje de fout in gaat: niet boos zijn op jezelf, gewoon weer oppakken en doorzetten (en als het een keertje gebeurt na een tijdje merk je pas hoe vies het eigenlijk is!!)

17. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    De eerste 36 uur zijn het ergst ivm afkicken daarna zul je het roken steeds minder missen.

Je bent goed op weg! Ga zo door! Je kunt het!!!!!!

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Moeilijk he?
    Ik heb het toen de eerste 6 weken erg moeilijk gehad..
    Mijn man en ik zijn toen samen gestopt, het is dat hij me er doorheen trok, alleen had ik het niet gered..

Succes verder! 😃

19. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Iedereen heel erg bedankt voor de steunende berichten!! Het gaat nog steeds erg goed (afkloppen). Mijn lichaam is overduidelijk bezig om de boel op te schonen. Ik heb af en toe last van koude rillingen/kouwelijkheid, een blaar in mijn mond en af en toe afwezig/zweverig en licht in mijn hoofd. Maar ik voel mij veel beter dan de afgelopen 2 dagen. Goh best wel raar en onwerkelijk, ik rook echt niet meer!! :)

20. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Dank je :D. Heb je nadat je gestopt bent met de e-sigaret nog last gehad van bijwerkingen??

Deel Deze Pagina