wat eten jullie met sinterklaasavond?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij gaan van het weekend courmetten en pakjesavond zelf een pan soep met stokbrood en lekkere dingentjes om erop te doen! ;)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    wij gaan eerst met z'n viertjes gourmetten, en daarna cadeaus uitpakken.

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    wij maken erwtesoep en voor de mensen die dat niet lusten rijst met sate

4. Nou hier wordt er gewoon gezwommen van 16.15u tot 17u, dus dan snel aankleden en naar huis. Dus ik zat nog te bedenken wat we doen. Maar heb hier goede ideeën voorbij zien komen.

Denk dat ik voor stokbrood met kruidenboter ga, wat salades en gehaktballetjes met satésaus. En dan later op de avond, lekker een banketletter neerzet, en uiteraard een schaaltje strooigoed.
    De opa's en de oma's komen hier namlijk Sinterklaas vieren!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ehh nog niet eens over nagedacht. denk dat ik zoonlief laat kiezen wat we eten en ben bang dat t patat gaat worden :p

Hubby is om 17.30 pas thuis van t werk, eten en dan de kadotjes. dus echt hapjes hebben we niet zoveel tijd voor met t gezin. overdag denk ik lekker knakworstjes en zag idee van balletjes in satésaus voorbij komen, klinkt ook lekker. en dan savonds als kids slapen kunnen hubby en ik nog stokbroodje emt sate saus eten ofzo

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    wij vieren het met de hele familie op zondag middag en aansluitend eten, geen idee wat........we zijn te gast :)
    en de 5e zelf geen bijzondere dingen. mn oudste zal dan wel vol verhalen zitten van de sint op school :)

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik maak denk ik een pan soep (waarschijnlijk broccolisoep met uitgebakken ontbijtspek, simpel en lekker). En daarbij een paar foccaciabroden uit de oven. Bij de AH heb je lekkere foccaciabroden, met olijven en gedroogde tomaat enzo. Of met kaas en ui.
    Misschien nog een couscoussalade erbij. Voor de kindjes komkommer en paprika in reepjes erbij, vinden ze altijd lekker en ze zijn niet dol op soep en salade. Hmm, kan ook wel een bak aardappelsalade doen ipv couscous. Hoef ik dat ook niet te maken, scheelt weer. Aldi heeft lekkere aardappelsalade.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nog geen idee!
    Denk dat ik een pan soep maak met allerlei hapjes erbij :)

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    waarschijnlijk snel een boterham want mijn zoontje wordt 5december geopereerd aan zijn linkerbal

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

mini quiches, mini ragoutbakjes met vulling, knakworstjes, gehaktballetjes, stokbrood of toast en salades..

En natuurlijk heel veel zoet, gevulde speculaas, speculaasjes, kruidnoten, pepernoten, suikermuisjes, taai taai popjes, centjes e.d. en natuurlijk chocolademelk met slagroom

Gewoon lekker fout dus hahaha

11. knap

knap Niet meer actief

Ik denk patat met wat er bij. We vieren het dit jaar bij mijn moeder en mijn stiefpa bakt graag wat lekkers voor de kinderen dus dat woord het.

12. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hier word Het as zaterdag gevierd.Met 10 volwassenen en 5 kids.

Eerst warme chocolade melk, of koffie thee. Met perpernootjes, speculaasjes gevulde speculaas etc.

Rond 5 u de pakjes.
    En daarna een broodjes buffet, Met harde en zachte broodjes, gekookt eitje lekkere vleeswaren en wat salade.

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

oja das ook altijd wel lekker inderdaad (toch nog wat groente erin verwerkt haha)

14. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook. Ik vind patatjes eigenlijk helemaal niet Sinterklaas-erig, maar het is wel lekker, en makkelijk :) Dit doen we aanstaande zaterdag met 5 volwassenen en 2 kinderen. Op 5 december vieren we het nog een keertje 'klein', gewoon met z'n drietjes en dan hebben we wat meer tijd. Dan bak ik pannenkoeken.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij vieren het met 18 personen en ieder stel neemt iets mee.
    Er is iig een pan soep en stokbrood en meestal iets van gehaktballetjes, wraps, quiche, pastasalade, kippenpootje, gehaktballetjes, bladerdeeghapjes

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij zijn met 8 personen en ik maak een grote pan snert (erwtensoep) met roggebrood+spek, dit eten we na de middag

S'avonds een speculaastaart en wat snoep en hapjes

17. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Een grote pan goulash ( we zijn met 11 man) met macaroni of frietjes.

18. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Aanstaande zaterdag vieren we al sinterklaas bij mijn broertje en schoonzus. Mijn moeder, zus en oudste broer en schoonzus komen dan ook. We maken dan een buffetje. Ieder doet wat. Wij nemen wat mee voor bij de koffie en waarschijnlijk nog lekkere sate van kipmet marinade van terriyaki. Iemand anders doet weer het toetje en zo mag ieder zelf weten wat je meeneemt. Blijft het ook een beetje een verrassing wat betreft het eten. We hebben ook eens een stamppottenbuffet gedaan. Ook erg leuk en lekker. Past echt bij een pakjesavond. Op 5 dec doen we met ons eigen gezinnetje sinterklaas. Weet nog niet wat we dan eten.

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik zet woensdag eind van de middag de kleine tafel vol met hartige (warme) hapjes en zoetigheid. 16.30 komt Piet de cadeautjes brengen, en dan lekker op de bank / op de grond cadeautjes uitpakken terwijl we wat te eten nemen.
    Wat er precies op tafel komt weet ik nog niet maar waarschijnlijk zoiets:

-kipstukjes op een prikkertje (op smulweb een recept gezien voor kip met speculaaskruiden, lijkt me wel lekker voor 5 december)
    -wraps met zalm
    -mini broodje carpaccio en rucola
    -dadels met spek en honing

En natuurlijk kruidnoten, gevuld speculaas en chocolade.

De hele avond snoepen en snacken dus.

20. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Wij gaan thuis lekker gourmetten.

Deel Deze Pagina