wat eten jullie met verjaardagen?? (avondeten)

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Met Naomi haar eerste verjaardag Indisch gehaald voor de visite.

2. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Soeppie, maaltijdsalade en alles wat voor de avond is zet ik al vroeg neer, of blijft langer staan.
    Ook al wel eens broodjes kroket en fricandel gemaakt.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Als ze blijven eten (komt bijna nooit voor) dan een grote pan soep met wat broodjes/stokbrood.
    Of frikandellen/kroketten met broodjes.

Mijn moeder maakte vroeger altijd een grote man chiliconcarne.

Zet rond de middag hapjes op tafel, daar vreten zich meestal vol van :)

4. Bri

Bri Niet meer actief

In elk geval iets wat van tevoren klaargemaakt kan worden, ik wil niet met visite in de kamer (en in de keuken, zo gaat het meestal op verjaardagen hier) nog uitgebreid moeten koken.

Bijvoorbeeld:
    - verschillende gerechten van bij de toko zodat ik er m´n eigen rijsttafel van kan maken (voor opdienen nog even de bakken in de magnetron)
    - lasagne, van tevoren maken en dan alleen nog in de oven zetten, met groene salade en tomaten erbij
    - soep, bij voorkeur soto ajam (met rijst, prei, selderij, gekookte eieren, komkommer, gebakken uitjes, citroenpartjes, kroepoek en emping)
    - verschillende tapas en andere hapjes, met een lekker vers broodje erbij

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    We halen vaak patat en een berg snacks (kroketten, frikadellen, kipcorn en bamischijven).
    Of ik bak allerlei verschillende afbakbroodjes in de oven en serveer daar lekker beleg bij (brie, filet americain, eiersalade, gerookte zalm, kruidenkaas). Pan soep erbij. Salade er bij. En zelfbediening :D.

6. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lasagna, broodjes hamburger, salada, (mini)pizza's, stokbrood met kruidenboter, pan bami of pan nasi.

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn vader is hobby kok, dus iedere verjaardag wat anders op tafel en iedereen kan blijven eten. Ideaal:D

Deel Deze Pagina