Soeppie, maaltijdsalade en alles wat voor de avond is zet ik al vroeg neer, of blijft langer staan. Ook al wel eens broodjes kroket en fricandel gemaakt.
Als ze blijven eten (komt bijna nooit voor) dan een grote pan soep met wat broodjes/stokbrood. Of frikandellen/kroketten met broodjes. Mijn moeder maakte vroeger altijd een grote man chiliconcarne. Zet rond de middag hapjes op tafel, daar vreten zich meestal vol van
In elk geval iets wat van tevoren klaargemaakt kan worden, ik wil niet met visite in de kamer (en in de keuken, zo gaat het meestal op verjaardagen hier) nog uitgebreid moeten koken. Bijvoorbeeld: - verschillende gerechten van bij de toko zodat ik er m´n eigen rijsttafel van kan maken (voor opdienen nog even de bakken in de magnetron) - lasagne, van tevoren maken en dan alleen nog in de oven zetten, met groene salade en tomaten erbij - soep, bij voorkeur soto ajam (met rijst, prei, selderij, gekookte eieren, komkommer, gebakken uitjes, citroenpartjes, kroepoek en emping) - verschillende tapas en andere hapjes, met een lekker vers broodje erbij
We halen vaak patat en een berg snacks (kroketten, frikadellen, kipcorn en bamischijven). Of ik bak allerlei verschillende afbakbroodjes in de oven en serveer daar lekker beleg bij (brie, filet americain, eiersalade, gerookte zalm, kruidenkaas). Pan soep erbij. Salade er bij. En zelfbediening .
Lasagna, broodjes hamburger, salada, (mini)pizza's, stokbrood met kruidenboter, pan bami of pan nasi.
Mijn vader is hobby kok, dus iedere verjaardag wat anders op tafel en iedereen kan blijven eten. Ideaal