Ik at alles, en hier 3 kindjes die de krampjes volledig hebben overgeslagen. JOh ja, de oudste 2 weken heel heftig, maar toen bleek dat ik met een te grote maat tepelhoedjes aan het voeden was, en ze heel veel lucht naar binnen zoog. Dus dat probleem was snel opgelost. Als ik het zo lees hebben wij gewoon erg veel mazzel gehad dus
Hier altijd alles gegeten. Heb nooit alcohol gedronken tijdens de borstvoedingsperiode, maar verder gewoon alles gegeten en gedronken hoor.
Mijn oudste was prematuur en had krampjes, wellicht wegens onrijpe darmen. Ze had ook verborgen reflux en was snel overprikkeld. Het was niet altijd duidelijk waarvoor ze huilde. Ik lette toen op met kool en kruiden, verder at en dronk ik alles. Geen alcohol en medicatie, maar dat deed ik sowieso al niet. De jongsten hebben beiden geen krampjes periode gehad, zijn heerlijke tevreden kindjes. Bij hen liet ik niks staan behalve alcohol en medicatie, dat was niet nodig. Wat iemand zegt over een rustig ritme, en niet teveel prikkels, klopte hier wel voor alledrie. Dat had en heeft de grootste invloed op hun tevredenheid. Ze zijn dan beter uitgerust, drinken beter, spelen fijner, vallen makkelijker weer in slaap en slapen beter...
Matig met cafeïne ivm productie, in het begin helemaal niet. De krampjes relateerde ik eerder aan onrustig drinken (ze kon de stroom niet goed bijhouden) dan aan voedsel. Ging met drie maanden vanzelf over.
De meeste krampjes bij baby's komen niet door wat mama eet, maar door de manier waarop baby drinkt. Bij veel kramp is het het beste om eerst eens goed naar je borstenmanagement te kijken voordat je jezelf allerlei dingen gaat ontzeggen. Ik at/dronk in principe alles, tenzij ik merkte dat kind er last van had.
Ik at en dronk alles, ik was alleen heel matig met alcohol (max 1 glas per keer, ik at wel gewoon stoofpotten met wijn en stoofpeertjes en zo)
Ik eet eigenlijk alles....de eerste paar weekjes wel opgepast met hachee, chilli of kolen. Nu eet ik alles en neem soms tijdens het eten een wijntje waar ik wat van nip, daar doe ik eigenlijk de hele avond mee.