Hi allemaal Ik ben nu 6,5 week zwanger en sinds deze week begin ik helaas last te krijgen van misselijkheid en het enige wat helpt is de hele dag eten, eten en nog eens eten... Zie lijst: 4 boterhammen spelt met kaas 2 cup-a-soup 1 hele komkommer met hummus Cherrytomaatjes Griekse yoghurt met aarbeien en muesli Heet water met citroen (x3) Crackers 2 havermoutkoekjes Glas halfvolle melk Glas grapefruitsap Mr vreemd genoeg geen trek in avondeten... Wat eten jullie zo op een dag??
Zo dan! Ik ben 7 weken en 2 dagen en ik eet alleen wat vla en drink wat thee... Krijg helaas niks weg
Als eten helpt lekker blijven eten ! Waar je maar zin in hebt, geen avond eten, dan lekker niet Ik eet 1 aardappel met jusen een paar bonen op een dag, ( moet van de gyn) verder probeer ik crackers te eten maar het gaat niet, ik vind niets meer lekker en ik eet omdat ik eten moet voor de baby, drinken houd ik slecht tot niet binnen en de kilo's vliegen er van af, maar het gevoel van misselijk zijn blijft, ondertussen al 2 keer opgenomen met uitdroging en kalium te kort, Als eten helpt zou ik gewoon lekker eten !
@TS: lijken me allemaal gezonde dingen, dus neem gerust zou ik zeggen! Ik heb nu voor mezelf eindelijk ook een soort ritme gevonden waardoor ik veel minder misselijk ben. Ontbijt: 1 boterham met hartig beleg Vroeg tussendoortje: half bakje kwark met muesli Tussendoortje: 1 stuks fruit Lunch: 3 boterhammen met hartig beleg + (cup-a-)soep Vroeg tussendoortje: 1 stuks fruit Tussendoortje: half bakje kwark met muesli Diner: 'normale' portie avondeten Tussendoortje: rijstwafel oid
In mijn misselijke weken heb ik ook veel meer gegeten dan normaal en inderdaad ook amper avondeten. Kon het gewoon niet wegkrijgen! Nou, dan niet hoor Gewoon eten waar je wél trek in hebt. Het gewone ritme komt straks wel weer. Nu gaat het bij mij weer goed gelukkig, en ik eet ik zo'n 6 (spelt) boterhammen per dag, vaak een half stuk fruit (ik moet mezelf echt dwingen in fruit te eten en verder dan een halve appel of peer kom ik niet) en een normale portie warm eten. Ik snoep wel echt te veel de laatste tijd dus daar moet ik eigenlijk wel ff op gaan letten. (zei zij terwijl zij nog een theebiscuitje in haar mond stopte )
Wat mij goed hielp bij de misselijkheid. Rijstwafels en bruin brood met smeerkaas. Verder at ik bijna niets. Nu gelukkig iets gevarieerder. Brood met smeerkaas Fruit. Komkommer en tomaatjes. Ontbijtkoek met boter. Avondeten vaak alleen rijst/ aardappelen met groenten. Vlees kan ik niet verdragen. Oja.. zoute dropjes Ivm lage bloeddruk
Start in bed met banaan Ontbijt: brinta Appel/mandarijn Lunch: 2 boterhammen vlokken Drinkvoeding Cracker appelstroop Avond eten: rijst gerecht, pasta of aardappels/vlees Groente lukt momenteel niet om te eten. Nadat ik 8/10 kilo ben afgevallen en niets meer lustte doorgestuurd nasr dietist, met behulp vsn drinkvoeding langzaam aan weer het eten op kunnen pakken. Nu alleen dus geen groente.
Ik wou dat ik zo veel kon eten! Ben naast het kotsmisselijk zijn ook compleet uitgeput, dus van iets klaarmaken komt eigenlijk niets. Ik eet sochtends een plakje brood met boter en een glas melk. Wel met een berg supplementen in de hoop nog iets binnen te krijgen voor baby. Maar daarna.. Tja.. Ben gewoon te moe! Savonds eet ik een paar happen avondeten (want tja, man moet toch eten savonds) Ik zou zo moeten gaan lunchen.. Maar wat? Elke gedachte aan eten maakt me eigenlijk misselijk..
Heb vanaf week 6,5 tot 13 weken.geen avond eten gegeten. ben overdag maar soep of salade gaan eten. ontbijt was verschillend. Varieerde tussen brina, fruit (smoohie) Creaker, broodje. Soms alleen thee. Moest wel elk uur iets kleins eten. Stukje rijsttafel, fruit, komkommer ect. In de avond waar ik behoefte aan had. Meestal een.broodje of fruit. maakte ook veel smoothies met fruit en groente. Dan wist ik dat mijn vitaminen wel binnen kreeg. Nu zit ik weer met volle zin aan mijn avond eten. nog geen kilo aan gekomen. Gewoon gezond en voldoende eten (als dat kan natuurlijk) maar zwanger zijn is natuurlijk geen excuus om te bunkeren en je te stoten op de.snackbar en zaken chips en koekjes. Alles met maten. Susi kan ik wel de hele dag eten helaas weinig keus nu vele niet mag. maar die met komkommer jummie..
Ik eet voor mijn gevoel ook super veel, de ene dag wat meer dan de ander, misschien is het niet goed, maar er zit totaal geen ritme in mijn eten. Ik eet gewoon wanneer ik honger heb en als ik geen trek heb niks. Even zo een gemiddelde dag... 2 boterhammen met pindakaas 1 bakje ananas 1 bakje kokos chunks 2 boterhammen met pindakaas paar glazen melk tig volkoren crackers avond eten, poehhhh lastig... en helaas, ik weet het heel slecht, ook wel regelmatig, koek, snoep & chips... Ik weenie, is gewoon lastig, heb vaak nergens trek in dus pak ik wat op dat moment het meest aantrekt...en soms dus ook ongezonde dingen... Hoop dat mijn misselijkheid snel overgaat en ik ook weer wat minder ga eten...en ook wat meer de gezonde dingen weer kan pakken omdat ik niet meer misselijk ben....ja sorry een halve komkommer eten staat me op dit moment echt niet aan...terwijl ik dat voorheen wel deed... Ik ben nu 2-3 kilo al aangekomen...