morgenochtend heb ik een afspraak in het ziekenhuis dus wil dan gelijk langs de fertiliteitspoli om te zeggen dat ik zwanger ben en om een afspraak te maken voor een vroege echo. Nu wil ik eigenlijk ook vragen of ik bloed mag laten prikken voor m'n hcg waarde. Ik heb best goede oplopende testen maar aan de ene kant lijkt het me fijn om te weten of het goed oploopt. Ik zit dus een beetje aan twijfel.. Wat zouden jullie doen? Wel of geen bloed laten prikken? Want ik denk wel dat ik maar 1 malig mag prikken, was vorige keer ook. Ga ik me misschien onnodig ongerust maken of niet? Sorry voor m'n onzekere gedoe hoor
Eenmalig bloedprikken geeft je ook geen zekerheid. Dan moet je het al herhalen na 2 of meer dagen om te kijken of het mooi oploopt. Daarnaast lopen je testen mooi op dus zwanger ben je! Begrijp je onzekerheid hoor die heb ik ook nog steeds. Maar denk niet dat het je gaat helpen.
Nee he denk het ook niet. Ik word er slleen maar onrustiger van denk ik. Altijd fijn om toch even advies te kunnen vragen !
Ja, ik wel.. Ik heb het ook laten doen en ook maar één keertje (ook op Progesteron). Geen zekerheid (maar wanneer heb je wel zekerheid.. nooit toch?), wel fijn om te weten dat het op dat moment hoog genoeg was voor die termijn Gefeliciteerd meissie, ik hoop dat je over 8 maanden ein-de-lijk een kleintje in je armen hebt!
Bij oplopende testen... Nee dan zou ik het niet doen, Hier op het forum bijvoorbeeld nog niet zo lang geleden was er een meid die ging bloedprikken, hcg zat niet binnen de normale stijging laat maar zeggen, dus enorm onzeker en bang dat het niet goed zat, Zeker na reacties van meiden hier dat ze er voor vrezen omdat het geen mooie stijging is, Na de echo na weken wachten bleek dat het hartje mooi klopte, Dan denk ik ja... Er zullen vast meerderen zijn waarbij het niet stijgt zoals het moet, dan ben je voor niets zo onzeker, als je niet had bloed geprikt dan was je er ook niet van op de hoogte Ik snap het wel dat mensen bloed willen prikken zeker als een test niet mooi oploopt, maar puur mijzelf kennende zou ik te onzeker worden en de dagen naar de eerste echo zullen me dan te lang af duren
In België wordt er standaard bloed afgenomen na een positieve test. Pas als de bloedtest ook positief is kun je een afspraak maken bij de gyn.. Dus ja, hier wel laten doen. En dan ook gelijk op toxo, cmv, hep b enz. Maar dat is in nl ook niet standaard geloof ik...
Dan wist ik dat dat ook goed zat Wat natuurlijk ook helemaal geen zekerheid gaf, maar ik greep alles aan waar op dat moment ook maar iets over gezegd kon worden. Als m'n progesteron op dat moment goed was voor die termijn, zat ik weer een paar uurtjes op die roze wolk. Daarna maakte ik me dan weer net zo hard zorgen, maar dan had ik in ieder geval die paar uurtjes in the pocket Weet je, als je zo'n geschiedenis hebt, is die onzekerheid echt niet vreemd en is 'gewoon genieten' er vaak niet bij. Als het bij jou een klein beetje stress weg kan nemen, ook al is het maar héél even, dan is het de moeite al waard, in mijn ogen
Het voelt een beetje dubbel. Aan de ene kant wil ik het wel want dan weet ik in ieder geval of de waarde goed is. Maar aan de andere kant, het geeft geen garantie en ben ik me misschien nog meer aan het druk maken op iets wat ik toch zelf niet meer in de hand heb. Ik denk dat ik morgen maar af wacht..hoe ik me morgen voel.
Met beetje pech moet je hem ook nog zelf betalen.. Is niet standaard... Ik zou niet prikken.. eerder om vroege echo met 8 weken vragen
Doe wat je gevoel je ingeeft. Waarom zou je het niet doen als het je een beter gevoel geeft? Als je het doet houdt dan in je achterhoofd te dat het geen garanties biedt, zodat je niet al je hoop erop vestigt. Wij hadden met combinatietest, twijfel, toch besloten het niet te doen. Op het allerlaatste moment toch gedaan. Puur op gevoel / ingeving besloten en daar nog steeds blij mee.
Ik denk niet dat je zelf de keuze hebt. Als het niet standaard is in je ziekenhuis en er is geen aanleiding voor het prikken van het HCG, dan zullen ze het niet doen. En dat geldt ook voor de echo. Je kunt zelf wel een vroege echo willen. Maar iedereen wil wel een vroege echo, dus de arts bepaalt of het gedaan wordt. HCG werd hier standaard geprikt op de testdatum na IVF/ICSI. Dat doen ze, omdat je daarbij een verhoogde kans op een bbz hebt. Maar het werd maar één keer geprikt, dus in principe zegt het niet zoveel. Een echo wordt hier bij de gyn "pas" met zeven weken gedaan. Eerder doen ze niet, omdat het niet veel zegt en vaak alleen maar meer onzekerheid oplevert. Dus zelf heb je niet zoveel in te brengen, helaas.
Gelukkig heb ik dat wel jippie. Bleek vorige keer ook wel. Als ik wil bloedprikken doen ze dat omdat ze m'n geschiedenis kennen en ik krijg met 7 weken een echo, dat is standaard als je bij fertiliteit zit.
Ik zou het niet doen. Omdat het inderdaad geen zekerheid geeft en juist meer onrust zou geven bij mij. Want stel dat het niet hoog genoeg is of ze maar 1x prikken en je er eigenlijk nog niets van kunt zeggen. Cijfertjes kunnen bij mij dan juist meer onrust geven Maar hier wordt wel standaard een echo gedaan bij 8 weken (bij intake)
Ik ben zwanger via ICSI (en in België) bij ons was het standaard bloed laten trekken 14 dagen na pick up, dus dat wilt zeggen dat ik net 4 weken was toen. Aan 1x heb je echt niets, ik heb in totaal 3 x bloed moeten laten trekken, en dat gaf me een serieuze geruststelling... 1e x op 4 weken, dan 2dagen later, en dan exact 1 week later, zo zagen ze of het echt wel mooi steeg...
Zou het niet doen. Uit 1 bloedtest haal je toch niks, je zwangerschapstesten liepen mooi op dus je kan er alleen maar nerveus van worden. Succes!
Ik zou het wel doen. Mijn testen liepen super mooi op maar toch bleek t mis. Dan had ik het eerder gezien ipv met 6 weken pas.
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Ik wacht gewoon de echo af op 11 mei en dan zien we hopelijk een mooi kloppend hartje.