Wat eten jullie op een dag? ( Geen dieet topic )

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

volgens mij moet er dan al een belletje gaan rinkelen of niet.. je lichaam slaat alles op wat jij eet.. waarom omdat je lichaam ook al weet dat het niet meer krijgt.. en alles wat het krijgt moet gerbuiken op het vlammetje aan te houden.. dus afvallen wordt minder.. omdat er niets meer te verbanden vald.

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Vandaag ziet het er zo uit (redelijk gemiddelde dag)

Ontbijt:
    2 beschuitjes hgs
    2 matzes honing

Lunch:
    3 bruine boterhammen, 1 met kip-kerrie salade, 1 met kip-sate salade en 1 met kruidenkaas (vaak te vet broodbeleg dus, maar zo lekker haha) en een beker melk.

Avondeten:

macaroni met passata, ui, paprika, rundergehakt en kruiden. Een beker melk.

Avondhonger:

Vast iets slechts (chippie,paar blokjes chocolade oid)

Dit is redelijk gemiddeld. Behalve de ochtend, meestal eet ik dan bakje muesli met melk.

Ohja, en ik ben 1,71 en weeg (normaal gesproken) 75kilo.
    Ben 2 jaar terug wel 16kilo afgevallen,woog toen 68kilo. maar vind het te moeilijk om die levensstijl voor altijd voor te houden. Ben een lekker bek.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb dit even uit je bericht gehaald om erop te reageren.
    Weet je wat ik denk, jouw lichaam denkt dat de ´hongerwinter´is aangebroken en slaat daarom ieder extraatje wat je binnen krijgt op omdat het niet weet of en wanneer er weer wat binnenkomt.
    Beetje vage omschrijving misschien maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. De kunst is nu om de cirkel te doorbreken zonder dat je hier door weer aankomt. Zou er toch eens over nadenken. Ik bedoel het niet als kritiek ofzo maar wou het toch even met je delen.

Verder leuk topic, ik ben ook wel benieuwd wat anderen zoal eten op een dag.
    Ikzelf eet meestal als ontbijt, muesli met turkse yoghurt en honing.
    Tussendoor, fruit en/of een koekje met thee/water/melk
    Lunch, krentenbol of 2 broodjes met beleg.
    Tussendoor, fruit. (soms noten, chips, chocola)
    Avondeten, 1 bord warm eten. Aardappels/pasta/rijst met vlees en groente.
    1x in de week is het patat/pizza/pannenkoeken-dag.
    In het weekend eten we als ontbijt, afbakbroodjes met een eitje.
    Vaak maak ik dan ook met de blender fruitshakes.
    En maken we vaak een cake oid in weekend.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Volledig mee eens.

@TS; voel je je niet vaak futloos, moe? Je kunt zo ernstige vitaminetekorten krijgen...

5. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Als ik aan het werk ben:

Ontbijt
    - 2 roggebroodjes met kaas/pindakaas of Special K met halfvolle melk

Tussendoor
    - Stuk fruit

Lunch
    - 3 volkoren boterhammen (beleg wisselt, i.i.g. 1x worst en 1x zoet) + beker halfvolle melk (alleen als ik 's ochtends geen melk heb gehad) en bouillon.

Tussendoor
    - Fruit en plak ontbijtkoek of iets van Sultana/evergreen

Avondeten
    - Groente + vlees. of pasta/rijst gerecht Ik eet eigenlijk nooit gekookte aardappels, tenzij we stamppot eten.

Tussendoor
    - Koekje bij de thee.

Verder drink ik de hele dag (groene) thee en water. Als ik thuis ben, eet ik eigenlijk wel hetzelfde, alleen zonder de tussendoortjes overdag.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ten eerste vind ik het erg knap dat je zoveel bent afgevallen, maar ik schrik wel van wat je op een dag binnenkrijgt. Op deze manier mis je allerlei essentiele voedingstoffen en daar zal je gezondheid op den duur van op achteruit gaan. Goed voor je weerstand kan dit nooit zijn. Je pleegt eigenlijk roofbouw op je lijf en dat kan je niet eeuwig voldhouden. Ik denk toch dat het voor jou belangrijk is om weer normaal te gaan leren eten, maar ik snap je angst om aan te komen. Misschien toch een dietiste gaan raadplegen?

* niet bedoelt als preek ;)*

Dit is wat ik eet op een dag. Na de bevalling was ik nog 22 kilo zwaarder en met dit eetpatroon val ik ongeveer 500-800 gram per week af. Mijn man trouwens ook. We zijn ieder nu 10 kilo kwijt. Ik lijd geen honger en ongeveer twee keer per week eet ik extra een stukje chocolade, koek, taart of iets dergelijks. Ik wil me namelijk niet hoeven in te houden op een feestje of een verjaardag.

Ochtend
    Grote kom magere yoghurt met (suikervrije) muesli, noten en één stuk fruit

Tussendoortje
    liga, fruit, handje noten, rijstwafel of een plakje ontbijtkoek met roomboter

Lunch
    Twee boterhammen (slankbrood of zuurdemsembrood) en één volkrorencracker met mager vleesbeleg, roomboter en een glas sap

Tussendoortje
    Zie de morgen

Avond
    Normaal bord avondeten, maar wel alles vers gemaakt en geen pakjes, potjes etc. Ook geen varkensvlees. We eten trouwesn wel regelmatig verse frietjes of zelfgemakt pizza. Dit soort voer hoeft helemaal niet slecht voor je te zijn.

Tussendoortje
    Zie de morgen, maar sla dit tussendoortje ook weleens over.

Verder loop ik ongeveer drie keer per week hard op de loopband thuis of buiten. Qua drinken verder water of thee.

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oh ja Brinta wil ik ook nog wel eens nemen. En ben een theeleut. :p

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik voel me nooit futloos, echter als ik een keer veel eet ( wat voor andere normaal is ) ben ik niet vooruit te branden dan heb ik zo een vol gevoel.

Mevrouw Nuke, ik weet wat je bedoelt, mijn vriend zegt het me constant en als ik dan eens naar hem luister en meer ga eten ga ik de volgende dag op de weegschaal staan en zie ik dat ik ben bijgekomen. Ik wou juist dat ik het niet had, ik wou dat ik gezond was maar helaas ik kan er niet mee leven om bij te komen.

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik vind Brinta ook wel heel lekker als ontbijt, maar ik heb daarna weer zo snel honger. Daarom eet ik dat niet meer. Hebben jullie daar geen last van?

10. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eet jij overdag dan minder omdat je pizza eet?? Zo ja dan vind ik dat heel erg knap. Dat probeer ik ook altijd op de dagen waarvan ik weet dat ik s'avonds pizza of patat ga eten maar meestal lukt het me niet. :D:D:D

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dan heb je dus een eetprobleem en zal ik eens snel naar de ha gaan.

En misschien moet je niet elke dag op de weegschaal gaan staan je maakt jezelf gek

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik geef je ook geen preek maar maak me eigenlijk wel zorgen.
    Langdurig roofbouw op je lichaam brengt onherstelbare schade toe.

Ik weet hoe je je voelt helaas ben ik ook gezegend met aankomen door alleen al naar het eten te kijken. Ik heb een hele periode op twee kiwi's per dag geteerd durfde niet meer te eten en sterker nog ik kon het niet eens meer had continu een vol gevoel.

Toch heb ik een gesprek gehad met de ha waarin hij uitlegde wat ik eigenlijk mijn lichaam aandeed, ik zal hierover niet in details treden maar ik schrok me wezenloos. Je lichaam is een motor die bezine (lees eten en drinken) nodig heeft om te draaien doe je dit langdurig niet stopt het er op den duur mee.

Ik ben heel langzaam met als coach mijn huisarts weer gaan eten en oh oh wat stond het me tegen. Zijn eerste advies was ook even die weegschaal het huis uit. Iedere dag keek ik in de spiegel om te kijken of er wat bij was en ook iedere dag deed ik met spanning mijn broek aan of hij nog wel paste....

Hij gaf aan dat je drie maaltijden nodig hebt en twee tussendoortjes per dag. Mijn twee tussendoortjes waren dan ook die kiwi's. Ik heb langzaam alles weer opgebouwd dus een cracker als ontbijt een kiwi als tussendoortje en als lunch een bakje yogurt, daarna weer een tussendoortje lees kiwi vervolgens warm eten dat hield in: Een aardappel, half stukje vlees en een schepje groente....

Ik ben er doorgekomen en eet nu 4 boterhammen per dag twee gezonde tussendoortjes en een warme maaltijd. Verder ben ik helaas wel aangekomen de eerste tijd met opbouwen, dit kwam ook door de hongerstand van mijn lichaam. Toen ik eenmaal aan het opbouwen was is het ook weer goedgekomen. Dus ts schakel hier wel iemand voor in dit is echt niet goed. Zie het aub niet als kritiek maar als iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt.

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Sorry maar ik geloof het niet dat je op twee boterhammen en een hap lucht kan leven. En als het al waar is dat je de hele dag door ook nog gewoon je ding kan doen.

Wat ik gegeten heb:
    half stokbrood met boter

kop thee

twee beschuiten met kaas

glas melk

koekje met kop thee

daar komt vanavond nog bij

een bord spagetti carbonara met een salade van komkommer en tomaat met wat kaas er doorheen

Meid je wil het niet horen maar ik denk dat je hier hele goede adviezen krijgt. Ik zou je wel eens in je lichaam willen laten kijken wat je kapot maakt. Misschien niet voelbaar maar voor een langere tijd (lees 10 jaar) is dit echt niet gezond.

succes en neem het advies hier aan ... het zal je goed doen

14. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Jeetje, dat is echt heel weinig. Absoluut geen kritiek, maar je kunt zo zoveel schade aanrichten op je lichaam. Misschien eens een idee met iemand te praten.

Wat ik vandaag gegeten heb/ga eten.

Vanmorgen:
    Krentenbol en 2 kopjes koffie

Tussendoor 2 glazen water. Normaal stuk fruit, maar dit kwam er nu niet van.

Tussen de middag: 2 volkoren boterhammen met 25+ komijn en hagelslag en groene thee

Paar snoepjes, lees 6:)

Tussendoor: Appel

Avondeten: Varkenhaas met groente (champignons/paprika/uien) met sperziebonen en purree

2 kopjes koffie en een koekje

En nog wel wat dropjes denk ik:D

Ik moet ook tussendoor ook nog drinken en dan neem ik water, maar vergeet het vaak

15. Trees

Trees Niet meer actief

Dat komt omdat je lichaam niet meer gewend is om normale hoeveelheden eten te verteren. Het kost je tijdelijk meer energie, maar zodra je je lichaam weer lanzgaam aan voedsel laat wennen zal je juist veel beter gaan voelen dan dat je nu doet. Dat je futloos voelt van een normale hoeveelheid eten is al een teken dat er iets mis is gegaan in je lijf. Dat hoort namelijk niet!

Het is wachten op het moment dat je serieuze gezondheidsproblemen gaat krijgen en dat is niet wat je wilt. Je hebt een kind en daar wil je zo lang en gezond mogelijk van kunnen genieten. Het is niet wat je wilt horen, maar ik denk ook dat je een eetprobleem hebt en dat je professionele hulp moet gaan inschakelen. De vraag is wat erger is tijdelijk (!) wat aankomen of op den duur een kapot lijf dat niks meer kan?

Ik wil je heel veel succes en wijsheid wensen.

16. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou het zo graag willen aannemen, maar lees wat iemand boven je zei, die is er ook van bijgekomen. Ik eet 2 mini broodjes ( afbak broodjes van de c1000 op 1 dag met paturain en komkommer, de hele dag door drink ik vruchtensap, dat houd me op de been denk ik. Ik heb (op de zwangerschap na) al 5 jaar geen warm eten meer gehad. Ik wil zeker drmee stoppen maar niet als ik ervan aankom. Bedankt voor jullie bezorgheid maar ik moet het toch echt zelf doen.

En verder, wat komen hier voor een lekkere dingen allemaal voorbij,

17. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik eet ongezond, veel vet, en suikers.
    Nooit geprobeerd te lijnen eigenlijk, maar wil mijn eetpatroon echt gaan veranderen, alleen geen idee.

Wat ik vandaag op heb:

1 chocolade croissant + glas melk
    Een turkse pizza + glas cola
    1 bonbon
    En zit nou aan een glas water, nu ik dit topic lees..
    Terwijl ik echt veel meer water moet drinken, maar ik vergeet het gewoon.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Ze schrijft dat ze er in de eerste periode inderdaad van is aangekomen (logisch ook), maar dat het later is goedgekomen. Het is misschien eerst door een zure appel heen bijten, maar met op de lange duur heel veel positieve effecten!

19. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ts: Ik snap dat je geen preken wilt, maar wat verwacht je anders als je zelf zo weinig eet?! De mensen bedoelen het goed. Het is echt niet gezond wat jij doet.

En als jij een keer wat extra eet moet je niet de volgende dag gelijk op de weegschaal gaan staan. In jouw geval zal de teller meteen omhoog gaan maar dat komt omdat het eten wat jij extra hebt genuttigd je lichaam nog moet verlaten en daar hebben je darmen 24 uur de tijd voor nodig.

20. A2CA

A2CA Niet meer actief

Darmen 24 uur de tijd voor? Ik kan maar 1x per 2-3 weken na het toilet gaan.

Autsjj weer een discussiepunt.

Deel Deze Pagina