Maar je leest niet door het is daarna weer goedgekomen Jij wil je dochter toch ook zien opgroeien? Je maakt jezelf kapot zo . En je geeft bepaald niet het goede voorbeeld aan je dochter zo...Vruchtensap zit overigens ook vol suikers, dus als je in plaats van vruchtensap water of thee of koffie zonder suiker drinkt, zou je makkelijk veel meer kunnen eten. In ieder geval, hier is het vandaag: ontbijt: 2 volkoren wasacrackers met gestampte muisjes lunch: 4 dunne volkoren crackers met als beleg 1 plak (kalkoen)salami en 1 plak kaas 30+ (crackers moesten eigenlijk 2 boterhammen zijn, maar het brood was bijna op dus brood aan de meiden gegeven en zelf crackers gepakt) avondeten: bord boerenkool en een kwart stuk (kip)rookworst Vanavond eet ik in ieder geval nog een appeltje en 2 mandarijnen. Qua drinken drink ik eigenlijk alleen maar water, soms thee.
Ik eet op een dag: Ontbijt: schaaltje yoghurt + kop thee Lunch: 3 à 4 bruine boterhammen met beleg (kaas en/of worst) + kop thee Avondeten: Dat verschilt natuurlijk van dag tot dag. De ene keer "gewoon" aardappels met groente en vlees, maar ook rijst met groente en vlees of een pastagerecht. In de ochtend drink ik 2 mokken koffie en verder drink ik thee en water. 's Avonds drink ik 1 mok koffie en verder thee. Ik neem er niks bij, alleen in het weekend hebben we koek en chips in huis.
Precies en het is ook niet zo dat de kilo's eraan vlogen maar ben wel aangekomen en toen mijn eetpatroon weer normaal was ben ik erbij gaan sporten (dit kan je ook vervangen door meer fietsen of wandelen.) En kwam snel alweer goed, ik moest er echt doorheen en ik dacht in mijn hongerstaking (zo noem ik het maar even) dat ik me goed voelde maar achteraf waren er echt al tekenen aan de wand dat het helemaal niet goed was. Werd niet meer ongesteld pijn in gewrichten als ik lang in een houding zat en weinig weerstand ieder griepje of verkoudheid had ik te pakken.
En wat anderen ook al hebben gezegd... je bent zo een heel slecht voorbeeld voor je kind. Je wilt toch niet dat je dochter later eetproblemen gaat krijgen door jou?? Want dat kan dus wel gebeuren en door jouw minimale eten wordt de kans hierop wel groter. Ik zou echt naar de ha gaan en samen met hem/haar een gezond eetpatroon opbouwen. Bovendien is het toch ook veel leuker om gezellig met zijn allen aan tafel te eten?? Ik ben dus zelf ook een tijdje op dieet geweest (cambridge) en mijn vriend heeft mij altijd gesteund maar op een gegeven moment zei hij wel tegen mij: wat zal ik blij zijn als jij straks weer normaal warm eten krijgt, vind er zo niks aan. En gelijk heeft ie.
Ik durf amper hier wat te zetten...Maar doe het toch. Me ontbijt bestaat uit 4-5 plakken bruin brood, met kaas, suikervrij jam, vleesbeleg en glas melk. tussendoor: 2 stukken fruit en thee de lunch: weer due 4-5 plakken brood met kaas, jam vleeswaren, of gewoon komkommer.. tussendoor: 2 koekjes met thee avond: 2 -3 aardappels, groente en vlees. s avonds na 8 uur niks meer. tussen door drink ik veel water. In deze zwangerschap heb k gewoon trek. Ik heb helaas zwangerschapsdiabetes en ik MOET ( van zkh) toegeven aan me zin in eten gevoel. als het maar gezond is..Sta redelijk streng onder controle..ook omdat me waardes door het vele eten omhoog kan schieten..tot nu toe nog niet.. Ts. jeetje dat je zo weinig eet. ook al ben ik niet zwanger, zo kan ik niet leven hoor...ik moet echt elk 2 a 2 en half uurtjes eten..succes en hoop dat je wat doet met al deze adviezen die de andere dames hebben gegeven..
Dat is wel weinig.. Vandaag; 2 boterhammen met pasta en een kop thee, Tussen de middag cracker's met ossenworst En op dit moment ben ik met mijn 2e bakje druiven bezig.. En straks einde van de middag maak ik, gekookte aardappels met doperwten en worteltje en saté schnitzel. Soms is dat bakje druiven ook wel vervangen door een bakje pepernoten.. maar die hebben we op dit moment niet in huis haha!
Een teken? He meid zie het nu niet als een discussie oké, anders had ik er al niet aan mee mogen doen Ik zal er nu over ophouden het is en blijft jou lichaam maar probeer dit wat er nu geschreven wordt wel in je op te nemen en doe er iets mee!
Trouwens door dat dieet ben ik er ook achter gekomen dat ik jarenlang te weinig heb gegeten. Niet zoals jij maar gewoon te weinig waardoor ik gelijk ik aan kwam als ik een keer een feestje oid had. Nu gebeurt dat niet meer. Ik eet veel meer en ik kom niet aan. Ja soms wel wat maar dan eet ik ook echt te veel en plan ik een paar balansdagen in en dan komt het ook weer goed.
Wat doe je straks als je kindje weigert te eten, en alleen 2 broodjes per dag nuttigt? Ben ik heel benieuwd naar En ook al wilde je geen preken etc, vind het erg egoistisch van je dat je al zegt dat je het zelf moet doen. Een dietiste kan je prima helpen zodat je gezond af kunt vallen zonder jezelf uit te hongeren.
Ja ik snap het wel allemaal, en tuurlijk wil ik dit niet voor mijn kindje. Maar ik sport nu al een uur per dag, als ik dadelijk normaal en gezond ga eten zal ik dus bijkomen, en omdat ik al maanden sport zal er ook iks meer van afgaan, of ik moet al anderhalfuur per dag gaan sporten. Ik wil het best proberen maar ik ga niet na de ha ik doe het wel zelf want ik wil echt niet te veel gaan eten.
Krijg het idee dat je nu dingen gaat uitlokken. Vind het zielig... voor jou voor je man en voor je kind...
Wat eet je weinig! En totaal niet gevarrieerd! Ik eet wel zo'n 5 boterhammen per dag en gewoon lekker avondeten. Tussendoor fruit maar ook koekjes ben ik dol op. Ik ben altijd al stevig geweest, niet dik (weeg 69-70 kilo en ben 1.64) en vind het echt prima zo. Waarschijnlijk ben ik 1 van die weinige vrouwen die ook echt schijt heeft aan wat anderen van me vinden. Heb er ook nog nooit iets negatiefs over gehoord. Zolang het binnen de perken blijft maak ik me er totaal niet druk om. Ik hou nu eenmaal van lekkere dingen haha. Mijn man is bakker en tja vaak maken ze nieuwe dingen op het werk en ik ben een gewild proefkonijn!
Tja....als je het allemaal al weet maar er niets aan wil doen is het bij voorbaat een kansloze missie om je op andere gedachte te brengen...
Hmmm.... het is duidelijk dat bij jou de knop eerst om moet. Jij ziet er de ernst niet van in. Althans niet goed genoeg. Het helpt ook eigenlijk niks van wat wij allemaal zeggen. Ik hoop voor je dat de knop heel snel om gaat. Zeker omwille van je dochtertje. Zij is toch het allerbelangrijkste in je leven en voor haar heb je toch alles over lijkt me. Ik hoop echt voor jou en je gezondheid dat je heel snel in gaat zien dat je op deze manier echt niet gezond leeft. Dat moeten de mensen in je omgeving toch ook vinden lijkt me. Als ik jouw vriend was, zou ik me enorme zorgen maken om jou.
Tja als er amper iets in gaat, komt er ook weinig uit natuurlijk. De hele dag vruchtensap drinken is niet goed hoor, zonde al die suikers. Is ook nog es een aanslag op je tanden. Kijk eens naar de calorieën op het pak, en vervang het door echt fruit, heeft je lichaam veel meer aan en voor het vocht drink je dan wat meer water. Top-10 fruit met meeste kcal (per portie) Avocado (170 kcal) Mango (105 kcal) Ananas (100 kcal) Kersen (105 kcal) Banaan (90 kcal) Druiven (80 kcal) Peer (60 kcal) Appel (60 kcal) Sinaasappel (55 kcal) Watermeloen (55 kcal) Top-10 fruit minste kcal (per portie) Citroen (8 kcal) Passievrucht (20 kcal) Abrikozen (20 kcal) Lychee (20 kcal) Aardbei (25 kcal) Mandarijn (25 kcal) Grapefruit (25 kcal) Bessen (25 kcal) Nectarine (30 kcal) Kiwi (30 kcal)
Er zit een groot verschil tussen "niet teveel eten" en GENOEG eten! Ik vind trouwens dat je het nu een beetje raar brengt. Net alsof je er trots op bent en wij jaloers moeten zijn. Nou ik vind het gewoon niet slim hoe je bezig bent.
Dit topic heb ik ook niet geopend voor mezelf als advies, ik wilde gewoon weten wat andere mensen op een dag aten, maar iedereen valt over het feit heen dat ik maar 2 broodjes op een dag eet. Lekker interessant iets wat er al jaren in zit heb je er niet zo uit, en ook al wil je diep van binnen echt iets je hebt de knop niet zomaar omgezet, ook al geeft iedereen goed bedoelt advies zolang ik het niet kan die knop omzetten of ik wil het niet valt er weinig te veranderen, het is gewoon pure angst.
Heel eerlijk? zelf proberen? by the way, proberen is al een teken dat je wel of eigenlijk niet wilt. Je moet het DOEN! Je kunt ook andere sporten gaan doen,w el naar de sportschool, je spieren opbouwen en vet verbranden, dat doe je niet door op een crosstrainer te gaan staan, dat moet minimaal 45 minuten achter elkaar en zeer intensief wil je echt vet verbranden, je verbrand er vnl. suikers mee. Dus naar de sportschool, krachttraining gaan doen, en iig. informatie inwinnen. Maar, belangrijker nog, ga eten! zoek desnoods hulp. 2 afbakbroodjes? stelt niets voor en daarnaast drink je wel hele dagen vruchtensap? boordevol suiker en slecht voor je gebit. Je opent dit topic volgens mij met een smoes. Je wilt wel graag, ergens voel je dat het niet goed is wat je doet, en je hoopt OF een schop onder je kont te krijgen, OF je hoopt dat we zeggen dat wat jij eet op een dag heel normaal is. Been there done that. Ik zocht ook steeds uitwegen, huilen als ML gegeten had en ik niet, en hij begreep er niets van. Hij had geen flauw idee dat het zo slecht met me ging totdat ik daadwerkelijk al mijn vet kwijtraakte, en graatmager werd. Ik woog toen 40 kilo met 1.68 lang. Ik weeg nu 66 en ja, ook al sport ik veel, het gaat ook niet zo hard meer hoor. Je hebt echt eten nodig, niet in absurde hoeveelheden, maar gewoon eten. Je kunt ook kwark met fruit gaan eten, om te beginnen, en salades. 5 Jaar niet meer warm gegeten? en je man dan? staat die niet op zijn achterste benen? en je kind? wat moet die er wel niet van denken? grote kans dat zij net zo'n verstoord eetpatroon krijg als haar mama, als ze niets anders ziet. En dat kan er nu al in gaan sluipen....meid, je opent dit topic volegns mij niet voor niets, ga hulp zoeken! het kan echt beter en leuker! echt....over een jaar denk je dan zo anders. En echt, ik weet precies wat je denkt, hoe je het doet, je angst...ik voel hem nog steeds dagelijks maar mijn gezond verstand wint het.
Wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken? Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje sneu overkomen ( sneu op de manier als een schreeuw om aandacht). Je weet prima dat je te weinig eet, wil hier geen preek over. Je weet neem ik aan dondersgoed dat je een eetziekte hebt? Ga naar de dokter of zoek hulp of wat dan ook. Je zegt dat je je nu nog fit voelt. Ben benieuwd hoe je je over een paar jaar voelt. Doe het dan voor je man en kindje!
Het was nooit mijn bedoeling om zo over te komen. Het is allesbehalve om er jaloers op te worden. Wat vind je dat ik raar breng als ik dat mag vragen