Ochtend altijd 2 bruine boterhammen en een glas jus dorange middag idem dito blikje energiedrank kopje thee avond meestal gebakken piepers, groente en wat vlees glas water sávonds altijd wel een bakje chips of worstenbroodjes (hoe kom ik van die gewoonte af hihi.) glaasje frisdrank (Taksi) En af en toe een cracker tussendoor.
's ochtends: - Yoghurt met muesli - Havermout met kaneel/appel oid - Bruin brood met beleg En dan met thee of water Tussendoor: Appel, peer, druiven, mango, stukje vlees/vis enzovoort Lunch: - Yoghurt met muesli - Bruin brood met beleg Tussendoor: Biscuitje, sultana, rijstewafel enzovoort Avondeten: Heeeel gevarieerd. Sowieso 2 of 3x per week vis en we eten niet zo vaak aardappels. Meestal iets met noodles, pasta, rijst, risotto, couscous enzovoort. Heb ik 's avonds honger dan eet ik vaak een bakje magere yoghurt met wat fruit erdoor. Ik val ongeveer een kilo per week af dus het gaat prima!
Met dingen toevoegen wil ik liever nog even wachten. Natuurlijk is het belangrijk dat ik me beter ga voelen maar wil niet te veel aankomen op 1 keer. Hoop dat ik op de langere termijn ooit toch nog afval en normaal word. At jij ook zo weinig omdat je af wou vallen? Hoe gaat het nu?
Vanochtend: 2 crackers, 1 met kaas en 1 met jam 2 thee en 2 koffie handje walnoten. Vanmiddag: sla met wortel, komkommer, paprika en een beetje geraspte kaas handje gemengde noten (uiteraard wel ongebrand en ongezouten) thee zometeen koffie vanavond: gekookte aardappelen, witte bonen in tomatensaus (jak, maar man vindt het lekker) en tartaartjes. Koffie meestal 2 grote mokken thee.
Vandaag: Vanochtend: -Bakje havermout -Half broodje gebakken ei met kaas (met man meegegeten) -Kop thee -Koffie -Broodje chocopasta Lunch: -Pannenkoeken met jam -Glas vruchtensap -Glas water Straks: -Boontjes, gebakken aardappeltjes en een groentenburger -Toetje: nog niet uit!
Ontbijt: bruine boterham met appelstroop yoghurt met kiwi glaasje sinaasappel/kiwi jus Tussen: 2 mandarijntjes Lunch: 2 boterhammen met ham 1 boterham met appelstroop Tussen: mandarijntje Diner: gekookte aardappelen spinazie a la creme kipfilet gevuld met roomkaas en honing Tussen: bakje vla stukje bon bon bloc praline Verder veel thee en water
Vandaag een, ik heb totaal geen zin dag en lig zowat de hele dag in mijn nest. 12.00 2 geroosterde sneetjes 11 zaden bruin met smeerworst en een glaasje groene ijsthee en een kopje rooibosthee. 13.00 handje pepernoten 16.00 alvast avondeten (zuurkoolstamppot met karbonade en spek) + groot glas ijsthee of cola 18.30 waarschijnlijk nog 2 sneetjes brood met beleg. En een stuk komkommer man eet dan met dochter.
Vandaag Ontbijt: Magere yoghurt met muesli zaden en noten Kop koffie Tussendoor: Biscuitje 2 koppen koffie Lunch 2 volkorenboterhammen met sojaboter en vlokken Beker melk Tussendoor: 2 mandarijnen 2 lichtgewicht crackers met philadelphia light 1 koekje 2 koppen kruidenthee Avondeten: Rundvleesreepjes, verse groenten (paprika en courgette), mie en een woksausje Groot glas water Tussendoor: 1 of 2 koppen thee evt. nog 1 of 2 mandarijnen (ligt er aan of ik trek heb)
Ontbijt: 2 waldkorn boterhammen met boter en hagelslag en een liter (rooibos)thee Lunch: 4 waldkorn boterhammen met boter en kaas(soms vleeswaren)en kopjes (rooibosthee) Tussendoor: Fruit en appelsap Avondeten: pasta/aardappels/rijst...1 van die dingen groente en vlees/vis en nog een lekker toetje. Dan 's avonds begin ik met snoepen wat er in de kast ligt haha Ben ik trouwens de enige die niet kan functioneren met crackers, als ik 2 crackers zou eten dan zal ik waarschijnlijk na een half uur om vallen van de honger
Ik heb het cambridge dieet gevolgd. Is wel redelijk extreem maar het heeft mij echt geholpen. Ik was de afgelopen jaren flink aangekomen ( Ik was op een gegeven moment zo'n 87 kilo bij 1.68 m) en wilde dat nu echt kwijt. Het heeft mij echt geholpen. Ook omdat er gewoon hele goede begeleiding bij zit. En ik ben me nu veel beter bewust van wat ik allemaal binnen krijg. En ik blijf nu op gewicht (69/70).
Ik wil je niet pushen hoor maar ik zou toch echt nog wat toevoegen. Als je om de 2 a 3 uur wat eet, blijft je lichaam verbranden. Als je nu eerst eens wat fruit toevoegt.... In een mandarijn zit bijv. maar 20 calorien.
Hier hetzelfde qua gewicht als kinderwens 88, met dezelfde lengte (eind 80 in kilo's en 168 cm. lang...) Ik ben wle afgevallen door juist voldoende te eten en niet te crashen. Ik wil er maar mee zeggen, dat ik echt goed eet, 6-8 keer per dag, fruit, groenten, snoep soms zelfs (chocola, en ik eet dagelijks noten) en brood eet ik sinds kort weer, maar dan speltbrood. Vult beter, is echt egzonder (bevat veel meer eiwitten en mist het stofje waar je bij gewoon brood je glucosespiegel van gaat pieken, en geeft dus minder honger). Is wel prijzig.... Ik weeg nu rond de 66. Ik wilde liever genoeg eten en het volhouden icm. met sporten. Ik mag van mijn man geen crashdieeten doen ivm. verleden, en van de HA mocht dat ook echt niet, die zag het verleden meteen weer voor zich. Dusja...hoe moeilijk ik het ook vond toen, ik ben juist meer gaan eten, gezond, en gaan sporten, en in het weekend snoep ik regelmatig chocola. En ik weeg 6 maand later 66. Je hebt echt genoeg eten nodig om te verbranden. Ik zou zeggen, probeer speltbrood eens! mijn kinderen vindne het ook heerlijk, en mijn jongste eet nu haar brood ook op ipv. te staren en 1 hap te nemen. Het is echt heel lekker en stevig brood.
Wat ontzettend goed van je dat je het op eigen kracht hebt gedaan. Ik ben ook wel trots op mezelf maar ik heb het ook vele malen geprobeerd met gewoon normaal te eten maar dan was de verleiding te groot. Heb gewoon te weinig zelfdiscipline, dus voor mij was een crashdieet wel hetgeen wat ik nodig had. Plus dat de knop echt om ging. Je moet het ook echt willen, anders lukt het nooit is mijn mening. Speltbrood kun je zeker alleen bij de bakker krijgen?? Waar ik wel last van heb is dat ik me heel erg flauw ga voelen als ik meer dan 3 a 4 uur niks heb gegeten. Heeft denk ik ook met mijn suikerspiegel te maken.
Ik eet alleen 's nachts langer dan 3 uur niets he Ik eet minimaal 6 keer per dag, maximaal 8. En geen maaltijden natuurlijk, maar wel fruit, nootjes, komkommer, tomaatjes, paprika's...en dan 3 keer geod. Ik ben geen grote eter, dus vaker kleine hoveelheden werkt beter. Ik ben juist meer agan eten, en beter, en voedzamer. Ik eet nu bijv. 1 keer epr 2 weken een halve pizza ofzo, andere week een flinke bord pasta (flink voor mij, is relatief merk ik vaak...) en de andere week weer een vet broodje shoarma. Daar pas ik de rest van de dag wel wat op aan, dan vervang ik minimaal 1 maaltijd door kwark met fruit. Dat de koolhydraten die dag niet extreem worden. Bewust eten dus denk ik en sporten doet gewoon wonderen Fijn dat je ook zoveel bent afgevallen! hoe eet je nu dan? nog steeds shakes? ik gebruik ook shakes als tussendoortje als ik ga sporten bijv. ervoor. Spelt kun je bij de bakker halen, maar onze C1000 en Jumbo verkopen het ook, bij de C1000 valt het onder oerbrood spelt, Jumbo weet ik even niet meer, egwoon spelt dacht ik. C1000 kost 2,59 voor heel brood, 1,39 voor hald, Jumbo 1,59 voor half en de Bakker in ons dorp 2,30 voor half (vult wel het beste, eet je dus minder van) Is Spelt-brood gezond? - Gezondheidsnieuws | Alles over gezond leven op Telegraaf.nl/vrouw [Gezond Leven]
Wat heb ik vandaag op... Ontbijt; 2 koppen koffie zwart,1 glas water,2 mais boterhammen met stroop en pindakaas. Tussendoor; 1 rijstwafel en een mandarijn en een kop koffie. Lunch; 2 mais boterhammen met kaas,en 1 met choco pasta en een glas water. Tussendoor; 2 koppen koffie,1 mandarijn,1 rijstwafel en nog een mok thee. Avondeten; hutspot met worst en appelmoes. Rond 19.30 2 kopjes koffie,2 speculaasjes en net 1 lollie! Ik ben 1.63 en weeg nu 67 kilo,ben bezig om wat af te vallen,maar ik schrik eerlijk gezegd best wel als ik zie wat ik op een dag eet en snoep! Wat vinden jullie dames??
Nope je bent niet de enige,als ik crackers eet is het meteen een half pak...dus die haal ik maar niet meer in huis!