Pff, ik heb niet echt een vast schema eigenlijk maar ongeveer: 07.00 uur: Ontbijt: Wasa vezelrijk cracker met slankie smeerkaas, glas activia drink en een glas jus. 12.30: Lunch: verschilt, meestal een bruin bolletje met bijv. ei of kaas en een bruine boterham met boter en hagelslag. Bakje Activia yoghurt en een glas Optimel. 14.30: jus d'orange + stukje fruit 18.30: Avondeten: verschilt met de dag. Maar vaak schep ik wel 2x op. Tussendoor eet ik 's ochtends of 's middags soms wel iets (ligt eraan of ik of een collega iets mee heb) en 's avonds vaak nog een ijsje en/of koek (of meerdere.. ) Verder drink ik de hele dag door Rooibosthee, denk wel en kop of 8-10.
Ik moet elk uur zo ongeveer iets eten omdat ik anders gierend over mijn nek ga. Ik dacht dus dat ik enorm veel at maar als ik dit lees dan valt het allemaal heel erg mee. Ook wel eens leuk! Hahahhaha... Wel denk ik dat ik misschien maar eens wat meer moet gaan eten, dat ik me misschien dan beter voel (minder misselijk) Ik eet meestal smorgens 1 of 2 beschuitjes met vruchtenhagel en/of kaas. Na een uurtje een fruitkick of een schaaltje yogurt of een knackerbrodje met kaas of iets van fruit. Na een uurtje weer zoiets. Als lunch 2 of 3 boterhammen met kaas of hartig. Na een uurtje weer een schaaltje yogurt oid. Als avond eten een bescheiden bordje eten (zo gezond mogelijk) daarna meestal nog een yogurtje oid. Best oké dacht ik maar wie weet is meer eten wel beter tegen de misselijkheid, ga het toch eens uitproberen!
jeetje wat bizar hoeveel 2 van jullie brood eten, meer dan 10 per dag ik neem er altijd 4 mee naar mijn werk, en daarover zeggen collega's nog zooo, 4 boterhammen?! alsof dat al veel is. maar ik ken veel vrouwen die maar 2 boterhammen tussen de middag eten. maar misschien wordt het wel meer als ik langer zwanger ben. ontbijt: 1 of 2 volkoren crackers met kaas + een glas chocomel of jus lunch: 4 boterhammen (bruin of mais) met philadelphia of kaas avondeten: vaak pasta of rijst, 1 x in de week aardappels/vlees/groenten en 1 x in de week patat of pizza. tussendoor: ik probeer 2 stuks fruit, maar is meestal 1, veel thee; groene/rooibos/kruidenthee, 1 liter water, en een multivitamine. ik dronk altijd 4 koppen koffie per dag, maar nu ik zwanger ben durf ik niet zo goed meer.. vind het een eng idee dat meer dan 4 de kans op een mk verhoogt, tja en 1 of 2 dan? wie zegt dat dat wel kan. ik krijg te weinig zuivel binnen, hier moet ik echt aan werken, hou niet zo van melk en yoghurt.. oja, in het weekend een eitje en we proberen 2x in de week vette vis te eten, meestal zalm door de pasta of een broodje zoute haring mmmm
Jeetje wat eet ik slecht als ik dit allemaal zie ! Ik eet echt zo weinig brood .. Ik eet 's ochtends altijd cracottes crackers en fruit. Ik eet 's middags vaak soep of een pistoletje of sla. Dan avondeten rond 6 uur en soms 's avonds wat popcorn. Verder drink ik elke dag wel mijn zuivel, melk, chocomelk of yogi. Moet echt wat beter gaan eten ..
Ik eet: 2/3 stuks fruit, 4-6 boterhammen (roggebrood of volkoren) met appelstroop, kaas of smeerkaas 1 liga fruitkick(voor het ijzer) en gezond avondeten, dwz zeker 200 - 300 gram groente, vis of een vegetarische hap (en natuurlijk aardappelen pasta of rijst) Verder drink ik bij iedere maaltijd sinaasappelsap, en verder drink ik rooibos thee en brandnetel thee, melk en/of sojamelk.
Mmh ik eet: Smorgens: Ofwel een kom cornflakes (smacks is mijn verslaving) met halfvolle melk ofwel +/- 4 sneetjes brood met jonge kaas, confituur, choco, kalfsworst, kalkoen,... (niet allemaal samen he, hahha) Tussendoor: meestal 2 sneetjes brood met beleg, ofwel een koffiekoek, ofwel een danone en een stuk fruit Middag: ofwel belegd broodje (met kaas en groentjes) ofwel 4 sneetjes brood Tussendoor: stuk chocolade / koekjes / soms fruit haha Savonds: afwisselend, soms gezond zoals pasta, rijst met kip, ... soms ongezond zoals friet, pizza, .. rond 20u: meestal een danone omdat ik brandend maagzuur heb, soms wat chips of koekjes of chocolade Conclusie: heel slecht dus Ben verslaafd aan brood en lust niet meer zo graag groenten en fruit Ben dan ook al 15kg aangekomen
Oh, ik drink wél minimum 1,5liter water per dag en niets van cola of andere suikerhoudende dranken Enkel heel af en toe chocovit
ik eet: Smorgens een kom crustley met yoghurt tussendoor fruit smiddags 2-4 sneeen bruin brood met beleg en een beker opkikker groentefit. tussendoor: fruit of liga fruitkick of muslireep savonds een bord en soms 2 borden warm eten en dan eet is savonds vaak nog wat fruit, of lekkers.
ik krijg weinig door mn keel alleen beschuit en verse jus de orange en warm eten maar geen vlees daar krijg ik kokhalsneigingen van. Ook ander beleg bahbah bah heel vervelend. Heb nu een makreel tick en een sinnasappel thee tick Ik ben tot nu toe 1/2 kilo afgevallen omdat ik steeds vreselijk misselijk ben. Maar ach bij mn vorige zwangerschap was ik 25 kilo aangekomen dus het zal vast nog wel komen haahha
4 boterhammen met hagelslag glas jus de orange 4 boterhammen met hagelslag glas jus de orange 1 kopje soep gewone maaltijd tussendoor drink ik melk , water of jus de orange en probeer iets van fruit te eten