Wat eten jullie op een dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaDeluxe5, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    #21 Nova1984, 6 aug 2015
    Laatst bewerkt: 6 aug 2015
    ontbijt 1 volkorenboterham met kaas,lunch 2 volkorenboterhammen met ham...tussendoor 2 stuks fruit, soms handje noten,cracker of stukje pure chocolade..ik eet om de 2 uur meestal wel,maar steeds kleine beetjes.
    Avondeten groente met aardappels,geen vlees,vis of toetje.Na het avondeten niks verder..
    en in het weekend eet ik altijd lekker en wat ik wil..dus 5 dagen gezond en 2 dagen ongezond. Zo at ik altijd al.

Slik nu wel die Mama pillen van de Kruidvat,omdat daar visolie etc in zit.. en ik drink alleen thee met stevia,water en als ik frisdrank neem (1 glas per dag ongeveer,dan is dat light)

2. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Ontbijt: kommetje yoghurt met muesli en soms een banaan met kopje thee
    Lunch: 3 a 4 boterhammen + fruit met glas melk
    rond 16.00/16.30 uur: plakje ontbijtkoek of boterham.
    Avondeten: normale portie
    's avonds: stukje fruit en vaak nog plakje ontbijtkoek met glas melk

Verder drink ik behalve melk, hele dag door lekker koud water, zeker nu met dit warme weer, heerlijk!

Ben inmiddels wel al 12,5 kilo aangekomen, maar geloof niet dat dat zozeer met mijn eetpatroon te maken heeft;)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    *yoghurt met cruesli
    *2 kopjes koffie emt tussendoortje
    *boterhammen, eerst maar 2 maar ik had gewoon enorme trek dus nu 4
    *fruit
    *avondeten
    *vaak koekje/chipje

Zit nu op +6 ofzo. Vorige zw 20 kilo aangekomen

Je kind trekt je lijf wel leeg hoor. Die zal mi niet gauw tekort komen. Gewoon naar je lijf luisteren denk ik dan

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de ochtend: Havermout met honing, gebroken lijnzaad en kopje thee.

Tussendoor: Fruit.

Lunch: 2 tot 4 boterhammen met beleg waar ik zin in heb.

Tussendoor: fruit/rauwkost/groentesmoothy/cracker etc. Heel verschillend elke dag.

Avondeten: Pasta/rijst of aardappels met groente en vlees/vis/vega. en als toetje soms volle yoghurt.

Tussendoor: Fruit/wat lekkers/ cracker etc. Ook heel verschillend.

De ene dag eet ik meer lekkers dan de andere dag. En soms dag of paar dagen niet. Ik merk dat ik wel moeite heb om van het lekkers af te blijven. Voorheen snoepte ik alleen in het weekend. Nu bijna iedere dag wel wat. En soms ook echt veel Maar merk sinds paar dagen dat ik er maagzuur van krijg. Dus dat is wel een stok achter de deur haha

5. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Om even terug te komen op een opmerking op de vorige pagina: dat is wat ik gisteren heb gegeten. De dag daarvoor zag er als volgt uit:
    Ontbijt: twee kaiserbroodjes met boter
    Lunch: thee broodjes met beleg
    Avondeten: twee aardappeltjes, twee scheppen groente (doperwtjes) en een stukkie vlees.

Moet wel bekennen dat ik een stuk minder eet sinds ik zwanger ben. Meer gaat gewoon echt niet naar binnen! Zal over een paar weken wel weer veranderen haha. Gekke hormonen :p

6. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik kreeg (mede door HG) de eerste drie maanden bijna niets binnen, viel ruim 5 kilo af in 1,5 week en zat al op de grens van ondergewicht (terwijl ik wel altijd goed en gezond eet hoor, zit gewoon in mijn genen denk ik).

Inderdaad zal je straks vanzelf meer honger krijgen :p

7. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    In het begin at ik alles wat los en vast zat. Nu gaat het goed me goede regelmaat:

Ochtend: 2 boterhammen met 1x vlees en 1x appelstroop, glas optimel en een yakult
    Tussendoor: Een appel en een boterham pindakaas
    Middag: 2 boterhammen 1x kaas en 1x vlees en een flinke tomaat
    Tussendoor: boullion of een stuk fruit
    Avond: wat de pot schaft maar niet veel ofzo. Ik merk dat ik in de avonden minder honger heb en echt de hele avond vol zit
    Tussendoor: Soms nog bakje yoghurt of kwark

Ik neem wel altijd iets mee van liga of crackers in mijn tas anders kan ik echt naar worden.
    Nu 20 weken bijna en 6 kg aangekomen... in het begin ging heel hard nu al een maand stabiel. Hopelijk kan ik dat een beetje zo houden.

8. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontbijt: boterham, rijstwafel en/of yoghurt met muesli of eigengemaakte granola, soms smoothie of versgeperste jus
    Pauze: boterham en liga koek
    Middag: 3 boterhammen en soep
    Pauze2: boterham en handje vol nootjes of cranberries
    En een appel..
    Avondeten daarna soms een perenijsje en eigengemaakte smoothie
    savonds cracker met smeerkaas

tussendoor water, thee en savonds met mooi weer een radler 0,0

9. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Sochtends 2 speltboteren met kaas/smeerkaas of iets anders, groot glas water erbij. Tussendoor stuk fruit/koekje & thee.
    Daarna weer 2 speltbroodjes, alhoewel ik daardol op ben krijg ik ze de afgelopen dagen amper binnen. Vandaag had ik 2 witte bolletjes.
    Crackertjes/koekje
    Savonds normale portie avond eten, aardappels groente/vlees of rijst.
    Daarna vaak nog hongerig, pak dan wat kwark of een boterham.

Drink eigenlijk de hele dag water, soms een sapje zoals appelsap of beker limo. Ik vind kamille thee ook erg lekker. Ik merk trouwens dag ik de hele dag 'hongerig' ben. Als ik gegeten heb, heb ik binnen de korste keren weer honger/trek. Zijn er meer dames die daar last van hebben?

10. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik ben nu 5 kg aangekomen, valt nog mee.

Sochtends heb ik écht heel erg honger. Eet dan ook wel 4 of 6 sneeën brood.
    Tussendoor een koek bij de thee en druiven of een peer.
    Lunch meestal twee sneeën brood, beleg verschilt.
    Avondeten kook ik altijd voor Norah en mij want manlief eet op het werk. Of gewoon aardappels, vlees en groente, of pasta.
    Ja en dan de avond... Vaak nog een snoepje/ dropje. Alleen is het probleem... Ik kan er nooit maar 1 nemen. En vaak voor ik naar bed ga nog twee sneeën brood.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.152
    113
    Ochtend: -1 boterham of kwark met fruit, met een kopje thee
    Tussendoor: - plakje ontbijtkoek of een rijstwafel met 1 stuk fruit
    Lunch: - 2 boterhammen en een glas melk
    Tussendoor: - vaak kan ik het volhouden tot het avondeten, anders een rijstwafel of stukje chocolade en sowieso een smoothie of jus d'orange
    Avondeten: - wat de pot schaft, normale portie. Na afloop schaaltje vla of stuk fruit

Drink tussendoor alleen maar water/thee. 1x in de week in de avond chips en met verjaardagen/visite/bezoekjes laat ik me wel gaan ;)
    Vorige zwangerschap weinig aangekomen, hopelijk nu het zelfde

12. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Oja ik drink tussendoor ook vooral heel veel water, ook snachts. Heb altijd al heel veel dorst gehad. Meestal 1 of 2 kopjes thee en sochtends lust ik graag een kopje wieder melange.
    Ik kan ook wel schransen soms, heel schaamteloos chips naar binnen stouwen :D

13. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

2 boterhammen kaas of ontbijtkoek minder suiker en een kop thee zonder suiker
    Koffie
    Stuk fruit
    2 boterhammen met iets "zonder" suiker (compleet suikervrij bestaat volgens mij niet)
    Yogurt met fruit
    Wat de pot schaft, niet teveel aardappelen met soms iets toe
    Koekje bij de koffie of zelfgemaakt ijs. In ieder geval geen chocolade meer :( ;)

Gister te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb, volgende week pas een afspraak bij de diëtist dus tot die tijd doe ik het zo.. In ieder geval geen suiker meer in mn koffie, geen frisdrankje s' avonds met een chocosnoepje (s) en niet meer zoveel fruit (verslaving :)).

14. Koon

Koon Niet meer actief

Jeej wat eten sommige dames weinig.
    3 boterhammen en een avondmaaltijd, wat fruit of rijstwafels tussendoor.
    Ik zou omvallen, sowieso ook als je niet zwanger bent vind ik het erg weinig.
    Ik vraag me af of je wel genoeg binnen krijgt dan.

Ik eet best veel. Heb ook snel honger.
    3-4 boterhammen, paar crackers/ rijstwafels, yoghurt met muesli en fruit (goede muesli, dus niet die harde gesuikerde), nog 2 stuks fruit en/of rauwkost tussendoor of noten(reep) en vaak ook nog wat te snoepen s middags en s avonds. (Koekje, ijs, chips, chocolade).
    Avondeten, klein bord.
    En dan heb ik 's nachts vaak echt weer honger.

15. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Dank jullie wel meiden.

Hier kan ik zeker wat mee, ik wil gewoon niet te weinig eten en met wat voorbeelden kom ik zo een heel eind!

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.988
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Ik eet ook wel veel.
    1/2 liter yoghurt met abrikozencompote als ontbijt
    Rond 10 uur snee brood met kipfilet
    Lunch 3x snee brood met kipfilet of kaas & bak gemengd fruit
    Rond 14.30 uur koekjes (wat er in mijn bereik is :D)
    Om 18 uur avond eten (normaal portie groente/aardappels/klei stukkie vlees).
    Rond 21 uur 2 snee wit brood met gesmolten kaas en currysaus (zw tik).
    Om 22.30 uur naar bed.

En als ik het in mijn hoofd krijg wil ik ook nog wel eens het broodje in de avond verwisselen met een hamburger/chickenburger :D

Volgens mij ben ik weer afgevalken ipv aangekomen. Dat was bij mijn vorige zwschap ook zo (eindoigde -3 kilo ten opzichte van mijn startgewicht)

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ontbijt: schaaltje brinta of 2 meergranen crackers met fristi
    Tussendoor: 1 koekje of plakje ontbijtkoek
    Lunch: 2 boterhammen met beleg en beschuit of cracker en glas fristi of appelsap
    Tussendoor: fruit en wat later fruitreep, sultana koekjes etc
    Avondeten: bord vol eten + toetje
    Tussendoor: soms nog wat fruit en 1 koekje

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    omdat het niet uitmaakt of ik die 3 koekjes nou wel eet of niet..
    ik krijg mn lunch regelmatig gewoon niet op ook al heb ik weer honger.
    ik ga niet tegen mijn zin in eten.
    zolang het kindje goed groeit maken ik en mijn vk ons geen zorgen over wat ik nou binnen krijg..
    ik heb blijkbaar genoeg reserves opgebouwd om het goed te laten groeien..

19. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekkere tip: yogurtdrink/optimel met een banaan wat bevroren aardbeien en wat bosbessen in de blender.
    Heb ik vandaag geprobeerd, heerlijk! Drinkt makkelijk weg.

Deel Deze Pagina