Dag dames.. Ik zit helemaal in de stress Ik zie ook echt geen lichtpuntje nu... Zo hebben we een ander auto gekocht van bijna 4000 euro, en die heeft na een week al allerlei storingen en defecten.. Nu ben ik dus bang dat we een miskoop hebben gedaan, en dus uiteindelijk 3750 euro kwijt zijn, en ook geen goede auto hebben.. Daarnaast heeft onze hond een kijkoperatie nodig, aangezien hij ineens niet meer op z'n achterpoot kan staan, en na meerdere onderzoeken nog steeds niet duidelijk is wat hij heeft... Ook dit gaat ons ruim 500 euro kosten.. Ik weet gewoon even niet meer waar ik het zoeken moet.. Dit kost ons nu zo veel geld.. Dat hebben we eigenlijk niet En wat ik al helemaal erg vind, is dat ik nu de raarste ideeën krijg.. Zo heb ik bijvoorbeeld al gedacht..'als we nu geen kindje kregen, was de druk minder groot', ' nu hebben we al zoveel tegenslag qua geld, hoe moet dat dan als die kleine er is?'... En dat vind ik dus helemaal erg! Dat ik gewoon soms denk dat het beter was om geen kindje te krijgen nu... Ik schaam me er ook diep voor dat ik dat denk... Hoewel, dit komt met vlagen, want kan ook weer enorm genieten van het feit dat er een kleintje komt.. Ik weet het gewoon even niet meer.... Aan de andere kant is er ook iets waar ik heel trots op ben, en dat is mijn man. Die werkt zich helemaal de pleuris om alles maar rond te krijgen en een buffer te maken voor als de kleine komt.. Dit vind ik echt super! Maar dat is ook meteen dat ik dan sneu vind.. Hij werkt zich te pletter, maar is het ook meteen weer kwijt aan al die dure rekeningen.. En dat vind ik dan weer zielig... Pfff... Misschien maak ik me ook wel veel te druk.. Maar ik weet gewoon even niet meer wat ik er mee moet Ik weet wel, dat ik er niet van kan slapen.....
hey meid, wat een toestanden allemaal zeg... wat de auto betreft; heb je 'm bij de garage gekocht? want dan heb je als het goed is een aantal maanden garantie en zou dit je niks mogen kosten. heb je 'm bij een particulier gekocht, dan zou ik eens kijken bij het juridisch loket/rechtswinkel of je hier iets mee kan. of misschien bij een rechtsbijstand verzekering als je die hebt. tja, je hondje, dat zijn hele vervelende dingen als ze iets hbben wat ze niet kunnen achterhalen. en het beestje is waarschijnlijk als een kind voor je. daar zou ik het ook moeilijk mee hebben. hier kan ik je niet echt raad over geven. ik snap je gevoel en je gedachten hierover heel goed. en ik kan me enigzins indenken hoe je je nu moet voelen. het enige wat ik nu kan zeggen is, probeer het voor nu een beetje los te laten. op dit moment kun je even niks aan de situatie veranderen. probeer los te laten zodat je in ieders een beetje kunt slapen. je hormonen versterken je gevoelens nu ook wel denk ik. ik merk het zelf althans ook wel hoor. en ga morgen her en der eens informeren over de auto. misschien heb je eventueel wat familie of vrienden die even kunnen inspringen? en top van je man! en denk maar zo, alles wat hij nu extra aan inkomen heeft, dat gaat misschien wel inderdaad naar al die rekeningen. maar anders had je dat ergens anders vandaan moeten trekken, en dat was misschien niet gelukt. alles wat je nu daardoor kunt betalen, is mooi meegenomen! heel veel sterkte meid!
Dankjewel roeska123.... Het zal idd nog wel aangedikt worden door de hormonen, maja dat maakt het niet minder vervelend Het is idd wel heel fijn dat mijn man nu extra kan werken en daarmee dus ook extra geld verdient, dat is zeker meegenomen! Maar het is net als of het elke keer weer tegen zit.. Dan hebben we een 'probleem' opgelost, en kunnen we weer rustig ademhalen, en dan gebeurt er wel weer iets anders.. Zo lijkt het net alsof we van de ene dip in de andere komen... En dat is ook zo frustrerend! En over die auto, ik heb idd rechtsbijstand gebeld, en zij hebben een brief voor ons opgesteld waar we mee aan de slag kunnen. Maar het is meer het van, we hebben wéér pech... Het lijkt niet op te houden.. En dat maakt het nu dus extra 'zwaar' omdat ik juist rust wil creëren voor die kleine komt.. En dat lijkt dus ook een beetje in de soep te vallen, en dat vind ik zo erg We doen zo ons best, maar het is net alsof het ons niet gegund is...
Pfff... ik herken het! Wij hebben maar liefst 5 auto's achter elkaar gekocht die binnen een half jaar zo'n problemen hadden dat dit teveel geld ging kosten. Plus rondom ons huis een hoop zeik... de gemeente gaf aan dat alles klopte maar later kwamen ze (toen we al gekocht hadden) dat tekeningen niet klopte en dat er niet de juiste bestemming op zat. Allemaal lastiger in Duitsland bleek... dus heeft ons ook nog eens een hoop geld gekost om alles in orde te maken. Maar achter de wolken schijnt de zon.... altijd!
Ach meis, ken het gevoel en de gedachten. Hier zitten we ook niet breed en soms hebben we maand over. Af en toe dacht ik ook wel eens 'kregen we die tweede niet dan maakten we ons niet zo druk'. En even later denk ik weer 'waar een groot wordt, worden er ook twee groot'. Wat betreft je hond.... Het is rot als ze niet vinden wat er nou aan de hand is en je ziet duidelijk dat ie pijn heeft, je voelt je dan zo machteloos. Hopelijk vinden ze bij de kijkoperatie wat er aan de hand is en kunnen ze er wat aan doen. En tja die auto...ik had je topic in de lounge gelezen, jullie hebben hem net een week en jullie hadden hem zonder garantie gekocht toch? Als jullie getekend hebben dat jullie akkoord zijn gegaan de auto te kopen zonder garantie wordt het al wat moeilijker om stappen te ondernemen tegen de garage. Maar ik zou de ANWB eens bellen, die weten wel hoe en wat jullie kunnen doen. En ga er eens met z'n tweetjes even uit, wandeling maken, terrasje pikken (niet letterlijk, tafels en stoelen zijn zo moeilijk mee te slepen ) of een filmpje pikken. Het is super goed van je mannetje dat ie zo hard werkt! Daar mag je zeker trots op zijn
Hey Meid, Het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees. Bij ons ook de ene tegenslag na de andere. 3 weken geleden even gordijnen opgehaald en op de terug weg maakt de auto met schakelen een vreemd geluid.. hoppa versnellingsbak kapot.. $$$$$$$$$ Onze honden vorige maand allebei geent en een week later kreeg de oudste een allergische reactie, dus moest een allergie test doen, medicatie.. Katching Slecht nieuws komt nooit alleen helaas. Wat mijn voorganger ook al zei, neem ff tijd voor jou en je mannetje. Keer lekker uit eten, dagje strand, picknickje.. eventjes loslaten en genieten. Uiteindelijk komt alles wel weer op zijn pootjes terecht. Heel veel sterkte
Tja dat is vervelend meis... Kun je missschien je dierenarts vragen of je in termijnen mag betalen? De meeste dierenartsen doen daar niet zo moeilijk over hoor! Dan heb je ook nog wat ademruimte! Zet alles even voor jezelf op een rijtje, heb je alles voor de beeb, zo nee, wat heb je dan nog nodig, en wat kost dat ongeveer? Kun je er dingen van via MP kopen? Heb je misschien zelf nog dingen in huis liggen die je weer kunt verkopen via MP? Zo kun je misschien toch weer wat extra geld versieren... Alles op een rijtje zetten helpt ook voor je rust in je hoofd! Zeker nu er zoveel staat te veranderen in je leven kun je dit er ff niet bij hebben natuurlijk Ik heb zelf een jaar of 6 terug ook echt financieel in de shit gezeten, tegenslag na tegenslag, ik was er eindelijk weer bovenop, en toen raakte ik 1,5 jaar terug ineens mijn baan kwijt. (3e jaarcontract liep af, zou verlengd worden, maar 3 dagen voor t afliep moest ik bij de baas komen en bleek dat ik werd buitengezet, hij kon me niet betalen...) Ik weet dus hoe vervelend het kan zijn, en rijk zijn maakt niet gelukkig zeggen ze, maar geldzorgen zijn wel héél erg vervelend! Zeker nu! Schaam je niet om hulp te vragen, koop leuke babykleertjes bij de kringloop, probeer dingen gespreid te betalen... Het zal wel op zn pootjes terecht komen meis!