Wat eten jullie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mie, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik geef mijn jongste kindje nu al bijna drie maanden borstvoeding. Ik hoor van iedereen rondom mij dat je van bv te geven, snel je extra gewicht kwijt geraakt. Alleen gaat er bij mij geen grammetje af. Na mijn bevalling was ik zes van de twaalf kilo's kwijt. Sindsdien is er niets meer afgegaan. Ik vroeg me af hoe dat bij jullie gaat en wat jullie zo op een dag eten? Ik eet wel iets meer dan voor de zwangerschap omdat ik meer honger heb. Heel soms jammer genoeg ook uit tijdverdrijf als ik een voeding aan het geven ben.

Omdat hij allergisch is aan koemelk, soja en ei ben ik wel ook op dieet maar dat lukt best wel goed. Dit is wat ik op een doorsnee dag eet:

Ochtend: 2 sneden bruin brood met plantaardige boter
    Middag: 100 gram kippenwit + warm broodje met tomaat en een eetlepel olijfolie
    Avond: koude aardappelen met peper/zout/bieslook en gewokte champignons
    Tussendoor: stuk fruit, pakje crackers, handje marshmallows

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Het ziet er naar mijn mening wel weinig uit. Bij mij, toen ik weinig at, viel ik niks af en toen ik meer at, viel ik juist af. Misschien proberen om wat meer (goede) tussendoortjes te eten?

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Oei, ik dacht net dat ik vrij veel at. Misschien inderdaad iets meer tussendoortjes maar dan eerder gezond en minder tijdens de grote maaltijden.
    Pff... ik weet het niet meer zo goed. Ik weet alleen dat ik nu na drie maanden echt wel van mijn zwangerschapskledij af wil :D

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Vergeet niet hoeveel extra calorieeen je moet eten, 500, want je lichaam is heel hard aan het werk. Probeer ook wat vetter te eten, dat helpt bij mij ook. Ik eet bijvoorbeeld elke dag avocado. Op de site van het voedingscentrum staat een heel voorbeeldmenu. Je staat verbaasd als je ziet hoeveel je moet eten. Ik zou niet minder eten van de gewone maaltijden.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik eet alles wat ik maar wil. Mijn ervaring is dat ik niet op kan eten tegen de borstvoeding. Ik ben vanaf de geboorte 6 kilo afgevallen, terwijl ik echt mijn best doe om veel te eten. Ik woog op den duur nog maar 54 kilo, om die reden ben ik ook af gaan bouwen, mijn buik was een 'putje' ipv een gezond rolletje.

Nu ik nog maar op 2 voedingen zit (14 maanden) merk ik dat er weer wat bijkomt, maar er mag nog steeds 2,5 kilo bij om weer op mijn oude gewicht te komen.

Deel Deze Pagina