Gisteravond had ik heel veel plannen om vandaag te gaan doen , extra vroeg opgestaan om alles uit te voeren en ja hoor , ben dus weer eens niet vooruit te krijgen .. en dit is bij mij dus altijd het geval .. Ben echt iemand voor de avond , sávonds kan ik bergen verzetten MAAR dan slaapt die kleine weer en krijg ik dus weer niets gedaan ivm de herrie ... Zijn er nog meer mensen met dit probleem en hoe lossen jullie dit op ? En dan heb ik het eigenlijk vooral over het huishouden ..
Hier nog een... En hoe ik het oplos....eeehm....huishouden laten voor wat het is en terug in bed duiken Ben ook niet vooruit te branden 's morgens....
Troost je.. Ik heb hetzelfde.. Maar ja, ik moet het ook van de ochtenden hebben, ivm het rumoer. Ik drink een paar bakken koffie, ga douchen en daarna maar gewoon aan de bak. Ik laat de tv uit, ga niet uitgebreid achter de computer zitten of bellen maar direct aan de slag. En als het klaar is ga ik wat leuks doen met de kinderen of wat voor mezelf, als beloning voor mijn (uiteaard geweldige) huishoudelijke activiteiten.
Ik doe altijd alles in de avond. Lekker rustig en ik heb dan de tijd om gewoon het hele huis lekker te doen zonder dat de kids in de weg lopen.
Hahaha wou dat ik terug naar bedje kon , maar heb ook nog een peutertje rondlopen En als ik een dagje vrij heb dan moet ik alles doen .. de koffie die sla ik zowieso niet over .. maar het blijft voor mij gewoon echt zwaar om gelijk te beginnen .. en vooral ook met mijn dochtertje voordat je eens kan beginnen ben je al een half dagdeel verder .. hahaha
Jaa opruimen en de was doe ik ook s'avonds maar dingen zoals ramen wassen en de vloeren die moet ik s'ochtends doen ..
Een hulp in de huishouding is echt een uitkomst! Ik ga 's ochtends werken en breng Noa naar het kdv. Mijn buurvrouw heeft de sleutel van ons huis en gaat bij mij thuis aan de slag. Ik leg een briefje klaar met hetgeen wat ik gedaan wil hebben en haar loon. Als ik dan 's avonds thuiskom is alles lekker schoon en heb ik er geen omkijken meer naar. Heeeeerlijk! Ze doet de was, strijken, boven en beneden stoffen en stofzuigen, het toilet en badkamer. Een keer in de zes weken de ramen boven en beneden lappen. Ook doet ze dan de bedden opnieuw optrekken. Ze is dan ook wel een hele dag bezig, maar ik prijs mij gelukkig met mijn buurvrouw hoor! Heel soms wil ze ook nog wel eens het eten voor me voorbereiden. Nou wat wil ik nog meer? Ze is inmiddels ook een goede vriendin van me geworden en ze heeft gouden handjes! Ik besef dat niet iedereen deze luxe heeft, maar ik ben er maar wat blij mee als alleenstaande mamma!
Dit zou voor mij dus ook de uitkomst zijn , maar financieel gezien is dit niet mogelijk .. ( ook alleenstaande mamma ) .. maar ideaal zo iemand
tja, ik ben 's avonds echt te moe, dus ik moet wel 's ochtends beginnen. wat neit werkt is lekker meteen hier rondhangen, maar als ik me er gewoon toe zet en meteen begin dan ga ik lekker door. beginnen is het moeilijkst. maar daarna lekker met je kinderen weer kunnen spelen is wel een leuk cadeautje achteraf
ik sta elke dag zo rond 7 uur op omdat me dochter dan wakker is. beneden aangekomen is het dan vooral eten en spelen en doe verder niet veel. soms even de omwas maar eigenlijk besteeds ik alle tijd aan me dochter. nu heb ik er net op bed gelegt en zodra ze slaapt ga ik opruimen. speelgoed is al opgeruimt (doe ik z'n 5x per dag ) en verder doe ik even swifferen, afstoffen, kat knuffelen, wc poetsen en klaar ermee. dan nog even computeren en als me dochter dan weer wakker is begint het weer opnieuw met rotzooi maken naderhand weer opruimen of samen opruimen (probeerd ze) nu is het hier opgeruimt maar over 2 uurtjes zie je er niks meer van. het is vooral speelgoed en niet echt troep. huishouden laat ik voor wat het is en doe waar ik zin en tijd voor heb. de wc en swifferen doe ik elke dag en dingen zoals omwas en aanrecht ook. de rest zoals afstoffen als ik tijd heb en de badkamer heeft ook al ruim 4 weken geen grote beurt gehad. nou ja het zij zo nu ik weer zwanger ben ben ik vooral savonds . terug naar bed of lekker uitslapen lijkt me heerlijk maar dat gaat nu eenmaal niet
hier ook niet, moet 's ochtends echt ff op gang komen. maar 's avonds ga ik ook niet te lang door, want 's ochtends moeten we er natuurlijk weer vroeg uit.
Ik zuig en dweil juist s'avonds. Dan liggen de kids op bed en heb ik alle tijd. S'ochtends de tv en comp uit laten en eerst gewoon wat gaan doen. Zeg tegen je zelf dat je eerst de klussen moet doen en dan achter de pc/tv etc mag.
Jaa dat doe ik in eerste instantie ook altijd , maar dan heb ik mijn dochtertje eten gegeven gedouched , dan zelf nog wat eten en douchen , dan nog wat spelen en dan moet ik dus gaan poetsen maar ik heb dan zoiets bleh , geen zin meer .. en dan dus vooral s´morgens .. en dan heb ik in de middag dat ik iets met mijn meisje wil doen dus dan blijft het huishouden weer eens liggen ..
Ik heb vanaf t begin dat de kinderen er waren lekker door gerammelt ook al lagen ze te slapen. Kan dus hier langs alle kinderen af zuigen zonder dat ze wakker worden bvb (ook al bij Wendy). Dus of de kinderen nou liggen te slapen of niet maakt hier niet zo uit. Alleen ben ik smorgens als ik netjes opsta met de rest (man en 2 bijna tieners) om 7 uur dan begin ik meteen met vanalles....is tenminste de planning En soms komt dat er zelfs van! Maar moet natuurlijk wel af en toe gaan zitten met wat koffie/wat drinken/Wendy enz. En soms...als ik dan ga zitten ben ik zo dom om achter mn comp te gaan zitten. En dan ben ik zo weer 2 uur zoet ondanks dat ik denk "eventjes maar". En dat heb ik dus opvallent vaak in de ochtenden... maar vooral op maandag ochtend. Zo rond n uurtje of 2 a 3 dan begin ik eigenlijk pas echt op gang te komen. Alleen begon Wendy dan met clusteren en moest ik om de 1 a 1,5 uur n voeding doen. Met als gevolg dat ik de helft van de dingen die ik moet doen dan dus savonds moet doen. Grappige is dat sinds wendy er is en ik dus eigenlijk minder tijd heb voor het huishouden...ik het wel beter bij hou. Kan het nu niet meer afschuiven van...ach doe ik dalijk wel. Want dalijk zit ik weer met n kind aan de borst