Mijn man heeft alle boodschappen gedaan en kookt drie dagen. Hij vind het gelukkig leuk, ik niet. Ik geloof dat we een dag gourmetten, en we eten vast ook een keer rollade met boontjes+spek en aardappelrozetten. Ik moet van hem één dag voor het dessert zorgen, maar daar heb ik nog niet over nagedacht .
Absoluut. Normaal is onze familie altijd van 9 gangen en zo exclusief mogelijk wat ook wat heeft maar dit jaar met het gezin lekker makkelijk
Oh dat ben ik helemaal met je eens hoor! Iedereen moet gewoon lekker eten waar ze blij van worden met kerst
1e kerstdag gourmetten bij schoonouders 2e kerstdag vieren we met zn tweetjes, dus zal misschien Chinees ofzo worden..
Kerstavond: gourmetten bij mijn ouders. Eerste kerstdag: tapas hapjes met ons gezin. Tweede kerstdag: bij mijn zwager/schoonzus: nog een verrassing wat we gaan we eten!
Nee hoor, helemaal niet. Dat bedoel ik er ook helemaal niet mee. Maar het werd bij mijn ouders vroeger gedaan en nu bij mijn schoonouders ook. Komt bij dat ik het niet lekker vind en met Kerst het leuk vind om een wat specialer dessert op tafel te zetten (ook gewoon gekocht hoor, de AH heeft een top Excellent lijn). Vandaar dat ik de oeroude Viënna boring en geijkt vind.
Kerstavond als de kids op bed liggen Carpaccio Mosterdsoep Zalm met rozetjes en boontjes/spek Ijs 1e kd gourmet 2e kd pizzarette
Eerste kerstdag hebben we allerlei borrelhapjes in huis gehaald en wij maken zelf nog wat hapjes erbij...en daar beginnen gewoon eind vd middag mee..(met borrelen ).Ik heb dit jaar geen zin om paar uur bezig te zijn met voorbereidingen en erna alles nog opruimen..En we zijn gewoon met ons eigen gezin eerste kerstdag dus dikke prima! En tweede kerstdag gaan wij gourmetten bij mijn schoonouders.
Kerstavond hebben we een borrelplank met gevulde eieren, gehaktballetjes, gevulde champignons en nog veel meer. We sluiten af met een kleine Pavlova met aardbeien en blauwe bessen. 1e kerstdag 3 gangen: Voor: pasteitje met kippenragout (door dochter) Hoofd: kiprollade, stoofpeertjes, boontjes met spek en aardappelkroketjes. Na: sneeuwmantaartjes (laurasbakery) 2e kerstdag: Gourmetten met als toetje aarbeiencheesecake in een glaasje.
Kerstavond: plan A is afhaal bij de lokale Griek. Mocht dat niet lukken vanwege drukte ofiets dan is plan B varkenshaas, hasselback aardappelen, en stoofpeertjes. Toetje roodfruit/appelcrumble. Eerste kerstdag; wildpie van reerugfilet, rode kool en appeltjes, en aardappelpuree of aardappelkroketjes. Toetje voor de kinderen: die kerstboomijsjes die je zelf kan versieren. Tweede kerstdag komen mijn twee broers en eten we runderstoof, pommes duchesses, boontjes voor ons en mijn ene broer en voor mijn andere broer doperwten/wortel. Toetje: ijs of die crumble als we die niet met kerstavond hebben gegeten.
Mijn zwager neemt elk jaar een Vienetta mee als toetje, en wat er over blijft neemt hij mee naar huis
Dit dus.. de meiden willen pasta met rode saus dus dat maak ik. Wel zelfgemaakte rode saus altijd. En vooraf meloen met ham en als dessert hadden ze een trifle gezien dus die maak ik ook. Zij blij, wij blij.. een prima kerstgevoel En de andere dag gourmetten bij mn ouders.
Wat tilt men hier zwaar over de Viënetta opmerking. heb toch nooit gezegd dat dat erg is? Het is gewoon iets van ik vind en de reden stond erbij. Ben zelf namelijk ook van de gewoontes hoor. Wij eten al jaren met Kerst een zalm wellington (kiezen elk jaar een andere variant) en elk weekend maken we ook dezelfde pizza's Niks mis met gewoontes, maar ik maakte gewoon een opmerking over iets dat me opviel. Namelijk de Viënetta's met Kerst. Nu heb ik er genoeg over gezegd
Varkenshaas, biefstuk, kipfilet, steak van de slager, Gourmetschotel met een paar soorten, speklapjes, chipolataworstjss, slavinkjes en verse hamburgertjes. Wel wat verdeelt hoor haha, niet elke dag hetzelfde. Qua smeersels, tonijnsalade, garnalen-knoflooksalade, filet American, kipsaté, kip kerrie, knoflookboter en kruidenkaas. Groente; paprika, uienringen, champignons haha.
Wat een hoop pizarette liefhebbers. Die van mij ligt ver weg gestopt achter een schot op zolder vind t zo onhandig.
Ik ben normaal ook van de soep. Hoe meer groente er in hoe lekkerder. Maar ik hou voornamelijk van stevige (maaltijd)soep. Nu gaat het neerkomen op dunne tomaten- groentesoep. Anders hoeven wij al geen hoofdgerecht meer (en zeker geen vette hap). En verder mag de soep ook geen pompoen, champignons, erwten, courgette, kerrie..... bevatten. Ik zei al tegen man, dat wordt heet water in een rood bord