Wat eten met de kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Riverdale87, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kerstavond eten we soort van zelfgemaakte tapas, allemaal kleine dingetjes.

1e kerstdag gaan we naar mijn ouders en ik denk dat we gaan steengrillen daar.
    2e kerstdag zijn we bij mijn schoonouders. Geen idee wat we dan eten.
    Zondag zijn we gewoon thuis en dan eten we wraps.

Uitgebreide diners zijn aan ons niet echt besteed, vrees ik. Ik hou niet echt van koken en mijn kinderen zijn lastige eters.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    #102 Youtan, 23 dec 2020
    Laatst bewerkt: 23 dec 2020
    Kerstavond met mijn moeder:
    Een grote schaal van de visboer, zalm, garnalen, paling, rode tonijn etc
    Ik maak zelf 3 rollen sushi, zalm, carpaccio en komkommer.
    Met toast, roomboter en sla
    En viennetta :)!

1e KD met gezin
    ‘s middags: kaasplankje en vleeswarenschotel, toast met iets lekkers

Voor: Truffelcappucchino
    Hoofd: Rollade, boontjes, Pommes Duchess
    Na: brownies, bonbons, macarons

2e KD met gezin
    Kaasfondue
    En restjes

En tussendoor zal er vast nog wel iets lekkers uit de Airfryer te toveren zijn.

3e KD met gezin
    Rode kool met een bal :)

3. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    1e kerstdag gaan we kaasfonduen bij mijn vader.

2e kerstdag komen mijn schoonouders bij ons, dan maak ik dit:
    Voorgerecht: carpaccio of garnalencocktail
    Hoofdgerecht: kiprollade met zelfgemaakte pepersaus, gevulde champignons, boontjesrolletjes met spek erom, gebakken aardappelen uit de oven.
    Nagerecht: vienetta ijs.

lekker standaard maar wel lekker!

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Kerstsvond: zalm met aardappelgratin en een Italiaanse salade. Als toetje ijs.

1e kerstdag: als lunch een high tea besteld bij een lunchroom waar mensen met een beperking hun steentje bijdragen, voor 6 personen.
    Voor savonds dry aged rib eye besteld bij de slager, eten dat met een stokbroodje en andere snaaierij. Toetje weer ijs :p

2e kerstdag: met eigen gezinnetje brunchen, heb wat onderdelen daarvoor besteld bij een high tea restaurant hier in de buurt.

Savonds eten bij schoonzus, maak zelf wat hapjes zoals gevuld Turks brood en wraps. En bestellen sushi. Als toetje maak ik pannacotta van witte chocolade met frambozensaus er boven op. Eigenlijk komt het erop neer dat er allerlei snaaierij op tafel staat.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    :roflmao:

Ik ga echt stuk hier.

Oh ja 3e Kerstdag hebben we natuurlijk ook nog.
    Normaal gezien zouden we uit eten gaan of wat lekkers bestellen. Maar heel eerlijk, aangezien ik nu toch geen biefstuk en carpaccio enz mag vind ik eten bestellen (en normaal dus uiteten gaan) niet zo interessant meer.. o_O

Dan plof ik zondag dus net zo lief met een zelfgemaakte pizza op de bank. Alleen vrees ik dat die niet helemaal op gaat want ik vind het nu niet prettig om me zo vol te proppen.. :)

6. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Eerste kerstdag gaan we gourmetten.
    En voor man vienetta ijs :p
    Kinderen en ik een mugcake met slagroom en hagelslag, of een bolletje ben en Jerry's.

Tweede kerstdag gaan we naar mijn ouders.
    Daar gaan we buiten barbecueën. Hulde voor terrasheaters, haha.
    Als toetje de ruby dripcake ijstaart en voor mij sorbetijs.

Simpel, makkelijk en snel. Althans voor ons.
    Ik weet zeker dat mijn moeder uuuuuren bezig zal zijn met extra hapjes en dergelijke <3

7. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Jaaaaaaaa hoe kan ik het vergeten?? Vienetta ijs! :D En wat dacht je van zelfgemaakte hemelse modder met zelfgeklopte slagroom? Jammmmm

Bij mijn ouders is het nog altijd heel traditioneel eten. Echt lekker, maar wel zoals het al jaaaaaaaaaaren gaat.

- Zelf getrokken soepje vooraf met bloemkool en zelfgemaakte balletjes met soepstengels, beschuit, knapperbolletjes, etc
    - Varkenshaas en nog 2 soorten (stoof) vlees, 3 soorten groentes, aardappelkroketten en gekookte aardappelen, halve perziken, etc etc
    - Vienetta ijs uiteraad na, en zelfgemaakte hemelse modder met vers geklopte slagroom

Is echt al vanaf ik me kan herinneren zo. Lekker traditioneel, hou ervan!

8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    lekker hoor!

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik geloof dat de Viennetta inmiddels een echte hollandse kersttraditie is :roflmao::roflmao::roflmao:
    Wij gaan ( ik, man en zoon) 1e KD naar mijn schoonouders, zijn met ons vijven maar ze hebben elk jaar zoveel hapjes en liflafjes dat er makkelijk wel 30 man zich eraan kan vol eten ;)

10. Aries

Aries Niet meer actief

Brrrr, ik vind Viennetta dus echt niet te eten, maar ik ben in gezelschappen altijd de enige. Wij gaan een avond kaasfondueën en een dag naar ouders. Dikke kans op Viennetta daar :D, maar ik vind het nooit zo erg om het toetje over te slaan, zit dan meestal al stampvol en sowieso geen zoetekauw.

11. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    521
    219
    43
    Vrouw
    Gouda
    Alle 2 kerstdagen gourmetten en 3e lekker zelf dingen maken

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Wij gaan 2 dagen pizzaretten en 1 dag gourmetten.

13. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wij hebben bij de Griek besteld

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Vanavond winterbarbecue
    Morgen gourmetten
    Zondag pizzaretten

En zaterdag mochten de kinderen kiezen, normaal maak ik altijd veel gangen, maar nu zijn we maar met zn 4en. Gelukkig houden zij ook van lekker eten, dus het wordt:
    - Stokbrood met lekkere smeersels
    - Garnalencocktail en voor dochter rode bietentartaar met geitenkaas
    - Hertenbiefstuk met rode wijnsaus, groene aspergetips in rosbief, stoofperen en aardappelgratin
    - panna cotta met rood fruit

Adje vindt dit leuk.
  15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ben toch nog aan kalkoen geraakt dus het varkenshaas idee wordt voor volgend jaar (man zag dat wel zitten en waarschijnlijk krijg ik ook nog eens mijn zin om voor een uitgebreid dinner te gaan op kerstavond en dan op kerstdag hapjes overdag en nog iets leuks maken van de restjes voor het avondeten).

Uiteindelijk ook nog een dessert idee in elkaar gebokst voor de kinderen vooral want wij geven er niet om. Ik had nog een doos kersenswirl ijs in de vriezer, heb er een kleine kerstpudding bijgekocht. De kerstpudding eten ze amper maar ze willen wel elk jaar. Daar wat chocoladevingers bij en slagroom et voila :)

Straks al aardappelen koken en groenten voorkoken. Kalkoen moet ik nog even uitmeten of die in de multicooker past anders kan die wel in de microgolf maar die hou ik liever beschikbaar als microgolf.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ragout
    Kalkoen, gegratineerde champignons, stoofperen en aardappels uit de oven
    Dessert keuze uit dame blanche of fruitcocktail

tweede kerstdag: shoarma

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Voor alle 3 de dagen:
    Uitgebreid ontbijt. Lunch voor mij salade en voor dochter zachte bolletjes. En zondag bak ik pannenkoeken als lunch.

Mijn dochter eet zeer slecht warm dus ik sloof mij niet uit. Er komt ook geen bezoek.
    Ik heb broccoli, spruitjes, aardappelkroketjes, frietjes in huis.
    Voor mezelf notenroast ofzoiets van de ah gehaald. En voor dochter is er vlees of vega.
    Voor dochter heb ik kerstboom ijsjes gehaald die zelf kan versieren. Er is mango en blauwe bessen.
    Ik kijk ff of ik zin heb in toetje. Ik eet eigenlijk geen suiker. En we hebben al kerstsoesjes bij de thee s middags.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    bloemetje1 vindt dit leuk.
  19. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    1ste kerstdag.
    Voor: escargot, stokbrood kruidenboter, uiensoep.
    Hoofd: varkenshaas met spek en gebraden kalkoen, haricot verts met spek, Stoofpeertjes, beef pie met rode kool, verse appelmoes
    Na: lava cake, bosvruchten/yoghurt ijs en slagroom

2de kerstdag: pannenkoeken.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  20. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    1e Kerstdag met schoonouders, omdat schoonmoeder niet meer wil koken en vermoedelijk dementie heeft, maken wij haar traditionele Kerstdiner, alleen het vlees wisselde altijd. We zijn vrijwel klaar met de voorbereidingen.

Zelfgemaakte ossenstaartsoep vooraf, daarna aardappelkroketjes, zelfgemaakte appelmoes, stoofperen (moeten opnieuw), pastinaak, haricot verts met spek en dit jaar hebben wij gekozen voor Beef Wellington. Die laatste hebben we al 2x geoefend!

Als nagerecht hebben we gekozen voor Bombe Alaska, die aan tafel in de brand gaat! Toen mijn schoonzusje trouwde dit jaar, bleef schoonmoeder daar over doorgaan maar in restaurants mogen ze niet meer branden, daar was ze nogal teleurgesteld over, vandaar dat wij dit hebben gekozen.

2e Kerstdag eten we Peruaanse kalkoen bij mijn ouders. Mijn stiefmoeder komt uit Peru.

Zondag eten we gewoon iets uit de bergkast.

TotalBella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina