Joe! Morgen om 10.15uur is mijn oudste (nu 11, bijna 12 op 31 januari 2024) zoon aan de beurt. Hij krijgt slotjes. En dat is het dan ook voor nu. Over een jaar is een evaluatie of de slotjes voldoende zijn of er mogelijk kiezen getrokken moeten worden. En dan verder. Hebben jullie tips wat wel en niet te eten de eerst komende dagen? Zoon lust allles nu, maar zal wel even rekening moeten houden met voeding incl slotjes. Edit Beheer: titel aangepast zodat je vraag duidelijker is.
Hier.kan dochter na het plaatsen van slotjes en na het flink aandraaien altijd een dag amper kauwen. Ik zorg dan dat ik ontbijtdrank met granen, soep, zo'n knijpyoghurt en pancakes in huis heb. Alles zo zacht mogelijk. De 2e dag eten we dan stamppot als avondeten.
Stamppot, lasagne, zacht brood, Brinta/havermoutpap etc. Paracetamol mag ook als ze de eerste dagen veel last hebben. Mijn zoon heeft er ook echt last van, mijn dochter en ik zijn hypermobiel en hadden allebei amper tot geen last.
In het begin kan het wat strak zitten. Eerste paar dagen inderdaad niet te hard voedsel eten, maar hier ging het snel goed hoor met van alles. Meestal na het aandraaien had ze ook even wat last ervan, maar daar hield ik met eten eigenlijk geen rekening meer mee... je zult zien dat het heel snel went!
Mijn dochter heeft altijd maar een paar uurtjes last. Ze eet dan graag wat zachte dingen: banaan, soep, de binnenkant van brood zonder de korstjes, bakje yoghurt. Vooral ook dingen zonder pitjes en brokjes die er tussen gaan zitten.
Ja dat is misschien nog wel het irritantste aan die slotjes: dat wat er tussen gaat zitten. Dat blijft zolang die beugel er is overigens...
Mijn dochter had alleen de eerste keer wel echt last voor een paar dagen, daarna niet weer. Zoon vaak alleen een paar uur. Ik koop vaak breakers, maak soep, aardappelpuree, maar broodjes zonder korst gaat vaak ook prima.
Q is komende vrijdag aan de beurt. Voor dan heb ik kaasfondue op het menu staan. Ze kan alles zelf in hapklare stukjes maken als t nodig is. En zelf vinden wij het ook geen straf om dat te eten . Ze heeft van haar vriendinnen wat tips gekregen, maar ook van verschillende gehoord dat het wel meevalt.
Eierkoek met kwark(smaakje) nam ik vroeger regelmatig en heb heel lang een beugel gehad. Kan je zo tegen je gehemelte drukken.
En wat doe je dan bij die kaasfondue? Ik eet dat vaak met veel harde dingen (wortel, stokbrood, dat soort, lijkt me niet heel handig met een beugel... of doe je alleen zacht brood erbij?)
Mijn moeder had vroeger van alles in huis gehaald en toen had ik nergens last van zat ze dan met al haar vla en weet ik het wat. Ik at die avond gewoon patat mee
Ook de harde dingen idd, maar ook vleeswaren en bij het brood kan ze alleen het binnenste eten. Door de mix kan ze kijken wat lukt.
Ik zelf net van t beugelen af. Ik had na plaatsen paar dgn gevoelige tanden en na ander draadje altijd een dag. Ik at zachte dingen dan. -soep -Stamppot -aardappelpuree /zachte groente/vissticks -breakers/pap/yogurt/vla -zachte broodjes