Wat eten na plaatsen van slotjesbeugel?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Pomm, 14 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    #1 Pomm, 14 jan 2024
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2024
    Joe!

Morgen om 10.15uur is mijn oudste (nu 11, bijna 12 op 31 januari 2024) zoon aan de beurt. Hij krijgt slotjes. En dat is het dan ook voor nu. Over een jaar is een evaluatie of de slotjes voldoende zijn of er mogelijk kiezen getrokken moeten worden. En dan verder.
    Hebben jullie tips wat wel en niet te eten de eerst komende dagen?
    Zoon lust allles nu, maar zal wel even rekening moeten houden met voeding incl slotjes.

Edit Beheer: titel aangepast zodat je vraag duidelijker is.

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier.kan dochter na het plaatsen van slotjes en na het flink aandraaien altijd een dag amper kauwen. Ik zorg dan dat ik ontbijtdrank met granen, soep, zo'n knijpyoghurt en pancakes in huis heb. Alles zo zacht mogelijk. De 2e dag eten we dan stamppot als avondeten.

Pomm vindt dit leuk.
  3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Stamppot, lasagne, zacht brood, Brinta/havermoutpap etc.
    Paracetamol mag ook als ze de eerste dagen veel last hebben.

Mijn zoon heeft er ook echt last van, mijn dochter en ik zijn hypermobiel en hadden allebei amper tot geen last.

Pomm vindt dit leuk.
  4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    In het begin kan het wat strak zitten. Eerste paar dagen inderdaad niet te hard voedsel eten, maar hier ging het snel goed hoor met van alles. Meestal na het aandraaien had ze ook even wat last ervan, maar daar hield ik met eten eigenlijk geen rekening meer mee... je zult zien dat het heel snel went!

Pomm vindt dit leuk.
  5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mijn dochter heeft altijd maar een paar uurtjes last. Ze eet dan graag wat zachte dingen: banaan, soep, de binnenkant van brood zonder de korstjes, bakje yoghurt. Vooral ook dingen zonder pitjes en brokjes die er tussen gaan zitten.

Pomm vindt dit leuk.
  6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja dat is misschien nog wel het irritantste aan die slotjes: dat wat er tussen gaat zitten. Dat blijft zolang die beugel er is overigens... ;)

Pomm vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.812
    113
    Mijn dochter had alleen de eerste keer wel echt last voor een paar dagen, daarna niet weer. Zoon vaak alleen een paar uur.

Ik koop vaak breakers, maak soep, aardappelpuree, maar broodjes zonder korst gaat vaak ook prima.

Pomm vindt dit leuk.
  8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Q is komende vrijdag aan de beurt. Voor dan heb ik kaasfondue op het menu staan. Ze kan alles zelf in hapklare stukjes maken als t nodig is. En zelf vinden wij het ook geen straf om dat te eten :). Ze heeft van haar vriendinnen wat tips gekregen, maar ook van verschillende gehoord dat het wel meevalt.

9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Eierkoek met kwark(smaakje) nam ik vroeger regelmatig en heb heel lang een beugel gehad.

Kan je zo tegen je gehemelte drukken.

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En wat doe je dan bij die kaasfondue? Ik eet dat vaak met veel harde dingen (wortel, stokbrood, dat soort, lijkt me niet heel handig met een beugel... of doe je alleen zacht brood erbij?)

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.682
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn moeder had vroeger van alles in huis gehaald en toen had ik nergens last van :roflmao: zat ze dan met al haar vla en weet ik het wat. Ik at die avond gewoon patat mee :o::D

Fruity90 vindt dit leuk.
  12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ook de harde dingen idd, maar ook vleeswaren en bij het brood kan ze alleen het binnenste eten. Door de mix kan ze kijken wat lukt.

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zelf net van t beugelen af.

Ik had na plaatsen paar dgn gevoelige tanden en na ander draadje altijd een dag.

Ik at zachte dingen dan.
    -soep
    -Stamppot
    -aardappelpuree /zachte groente/vissticks
    -breakers/pap/yogurt/vla
    -zachte broodjes

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik kan dan alleen geen heel harde dingen eten, nootjes, appel en wortel, dat soort dingen.

Deel Deze Pagina