Wat eten tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nala, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik had alleen wat slokjes water genomen haha ik moest ook totaal niet aan eten denken.. ook gespuugd tijdens de bevalling.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    's Ochtends vroeg braken mijn vliezen, maar ik had echt geen behoefte aan eten, was helemaal hyper. Ik wilde vla eten, maar zat er zo mee te knoeien door de zenuwen dat ik maar een paar hapjes ophad. Tijdens de lichte weeen 2 dextro's op en op de hele dag een liter water (in een flesje). En rond 20 uur beschuit met muisjes! :D

3. Ik weet nog niet of ik ga eten en wat. Ik heb tukkies, dextro, sultana en appelsapjes gehaald. Ik zie het wel :)

4. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    haha ik had een hele picknickmand zowat mee,en heb er niks van gebruikt!Op zo'n moment denk je niet aan eten(tenminste,,,ikke niet haha)

5. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Nee, niks gegeten hoor, kwam niet eens in me op. En het eten dat er nog in zat, kwam er ook weer uit (maar daar hadden we op gerekend, er stond al weken een emmer klaar op de "bevalkamer".) Spugen tijdens de bevalling is eerder regel dan uitzondering, zei mijn vk.

6. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Eten? :confused: Mijn god dat was wel het laatste waar ik aan dacht :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier begon het midden in de nacht. Rond een half 8 maar een schaaltje yoghurt met limonade gehad, op advies van de VK (was toen 1,5 uur regelmatig). En daarna heb ik niks meer gegeten. Thuis nog een kop thee. En in het ziekenhuis limonade. Had ook niet echt honger of tijd om te eten. Om half 1 was de kleine er. En toen moest ik naar de OK en onder narcose voor mijn hechtingen. Toen bleek het wel handig dat ik niet zoveel had gegeten.
    Na de OK om 4 uur een vlaflip gekregen en thee. En 's avonds 3 stukken brood. Meer honger had ik ook eigenlijk niet. Was nog best grogie van de narcose..

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb vanaf vrijdag 19:00 tot zondag 9:00 niks gegeten. Ik heb er tijdens de bevalling niet eens aan gedacht, had ook absoluut geen honger.

9. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Mijn bevalling duurde 26 uur en ik heb alleen maar
    limonade gedronken...en na de bevaaling heb ik nog dagen
    geen trek gehad...
    Moest echt niet denken aan eten.... :oops:

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Heb tijdens de bevalling niks gegeten! Had ook nergens zin in, alleen heel af en toe een slokje appelsap.
    Zelfs de eerste dag na de bevalling heb ik bijna niks gehad.

11. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik kan me heel beroerd gaan voelen als ik niets eet, maar tijdens de bevalling heb ik ook niet de behoefte gehad om iets te eten. Iemand noemde tuc-jes. Dat zou ik nog wel eens lekker kunnen vinden als het nog al te hevig is allemaal. En verder zien we het wel... Als ik vóór kerst beval, ga ik met de kerst in elk geval heeeeel veel medium biefstuk en filet americain eten hahaha

12. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb op vrijdagavond nog shoarma gegeten (niet wetende dat ik de volgende ochtend met mijn knoflookadem iedereen in het gezicht zou puffen, whahahaha). Op zaterdagochtend om 05.00 uur braken mijn vliezen. Een uurtje later begonnen de weeen en had ik absoluut geen trek. Eenmaal in het ziekenhuis had ik nog steeds geen trek en niemand die me zei wat te eten. Daarbij was ik van de verdoving zo van de wereld, dat ik veel heb geslapen tussen de weeen door. Uiteindelijk heb ik -ondanks 2 1/2 uur volledige ontsluiting en persweeen- om 15.30 uur toch een keizersnede gehad dus het was er handig dat ik niets had gegeten. Na de keizersnede mocht ik niks eten dus uiteindelijk at ik pas weer op zoindagochtend een boterham. Wel heb ik op zaterdagavond vééél ranja gedronken.

Kortom: geen honger, niets gegeten, 1 bekertje water gedronken gedurende de bevalling. Oh ja: ik heb niet hoeven spugen, ik was (ondanks zéér pijnlijke weeen) ook helemaal niet misselijk.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn bevalling was 's nachts, en duurde maar 5 uur, dus ik heb niks gegeten. Wel een half glaasje water gedronken.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ben ik dan echt zo'n geval met mn pizza? :)

15. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Haha wanneer heb je die verorberd?
    Oh, ik zie het al... Ehhmm ja, je bent wel een uitzondering haha

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Eten tijdens de bevalling? Dat kwam bij mij er echt niet op en ik heb er 32 uur over gedaan. Toen de weeen net begonnen heb ik nog een bord spaghetti op maar dat kwam er een half uur daarna weer uit. Ik bleef spugen.
    Pas uren na de bevalling had ik weer trek.

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben ingeleid op een woensdag, ik heb dinsdagavond voor het laatst gegeten en pas donderdagochtend kreeg ik wat te eten in het ziekenhuis, kreeg wel warm eten tijdens mijn bevalling maar heb aan mijn man gegeven want die gaven ze niets en had nou niet echt honger :p,
    we kregen zelfs geen beschuit met muisjes want ik was de laatste op een drukke dag (volle maan) en er was geen tijd meer voor me :(

Heb het trouwens niet gemist maar wel honger als een paar de volgende dag, ik heb zelfs een deel van mijn buuf haar ontbijt op haha (ik had ook al 36 uur geen hap meer op dus nogal wiedes haha) kreeg wel genoeg water en thee enzo

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :) eten? geloof niet dat ik uberhaupt wat door mijn keel had kunnen krijgen tijdens de bevalling zelf. Ik was om 16.30 gestript dus wist dat er een kans was dat het zou beginnen. heb daarom licht avond eten op ( soep en een broodje kaas ) Ben om 00.47 bevallen en eigenlijk pas om 08.00 de volgende ochtend weer wat gegeten

19. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    ik heb 2 weken met voorweeen gelopen en op de dag van mn bevallign heb ik eerst nog thuis heerlijk patat shoarma gegeten toen toch maar weeres voor controle naar het ziekenhuis(kwam er 2 tot 3x per dag)
    en ja toen had ik 9,5 cm ontsluiting dus direkt naar boven en nog geen half uur later was ie er al dus al met al ander half uur voor die tijd nog lekker shoarma gegeten heerlijk hahaha

20. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    nou ik heb bij beide zoontjes niet meer geten tijdens de bevalling
    ene kwam via spoed keizersnee,en mocht je niet eens meer eten
    en bij de andere moest ik er niet aan denken,zelfs water niet,spuugde heel zieknhuis bij elkaar :oops: zelfs na bevaling at ik een goede dag nog niks,was zo ziek als een hond

Deel Deze Pagina