volgens mij is eten het laatste waaraan je denkt als je heftige weeen hebt hoor. ik voelde me supermisselijk en nam veel dextro druivensuiker in,
Zijn er ook nog meiden die NIET misselijk waren of hebben gespuugd vind dat zo vreselijk en wist niet dat het zo vaak gebeurde
Ik ben niet misselijk geweest en heb ook niet gespuugd. Maar heb wel voor de rest een bevalling from hell gehad Tijdens de weeenstorm had ik niet eens tijd om te bedenken dat ik wel eens misselijk kon zijn, hihi.
Heb echt een overgeeffobie ben ik enorm blij dat ik er de eerste 12 wkn geen last van had maar nu ik dit allemaal hoor Maar heft hoeft dus niet
@Snoopy: ook ik vind overgeven echt vreselijk. Maar ik heb helemaal niet overgegeven tijdens mijn zwangerschap (wel 3 maanden misselijk geweest) en ik was tijdens de bevalling niet eens misselijk, laat staan dat ik heb overgegeven. Ik had echter ook helemaal geen trek, maar misselijk? Nee.... Mijn zus is een paar maanden geleden ok bevallen en zij was ook niet misselijk en heeft ook niet overgegeven. Dus er is zeker hoop hoor!
@snoopy... hihi misschien had ik dat in de eerste 3 maanden al goed gemaakt, dat overgeven Kon toen niet anders bleh...
mijn vliezen en weeen begonnen om kwart voor 3 's nachts en om 6 uur die avond ervoor gegeten. om kwart voor 2 in de middag is ze geboren en om 5 uur kreeg ik hutspot maar na 2 happen hoefde ik niet meer. ik heb alleen druivensuiker genomen. niet eens water. ik heb er niet eens aan gedacht. ik was ook niet misselijk hoor, ook niet overgegeven
ik was helemaal niet misselijk of gespuugd maar dacht gewoon niet aan eten heb 1 maaltijd bewust afgeslagen omdat ik bang was om te gaan overgeven dat wel.. die andere maaltijden heb ik gewoon gemist..
Ik heb ook niks gegeten, alleen veel water gedronken. Ik dacht echt niet aan eten toen hoor, maar na de bevalling lekker een bordje brinta op, ik had echt honger als een paard!
Waren jullie trouwens misselijk van de pijn of vanwege al het gerommel, je hoort namelijk wel vaker dat je van pijn moet overgeven.
Ik gaf over van de pijn, maar alleen tijdens rare weeënstorm/piekachtige weeën. Verder niet misselijk geweest, want ik heb tussen die stormen door ook gewoon nog limo gedronken.
Hier ook iemand met een overgeeffobie! Het duurt nog wel even voordat ik ga bevallen, maar maak me hier nu al de grootste zorgen om. Ben absoluut niet bang voor de pijn(die moet ik denk ik eerst voelen ) Maar ben als de dood om misselijk te worden of te moeten overgeven!
Hier echt precies hetzelfde! Meeste zien op tegen pijn, inknippen/scheuren noem maar op dat heb ik helemaal niet maar dat misselijk zijn pffff haha daarom vroeg ik me af of het van de pijn was dat overgeven.
ik heb ook een overgeeffobie min of meer, ik vind dat echt eng (net of je stikt ofzo, je raakt alle controle erover kwijt). toch boeit het je op dat moment niet zo hoor, ik vond het een opluchting dat mijn maag weer leeg was. het overkomt je, je kotst alles eruit, en dan ist klaar. als je moet overgeven omdat je ziek bent, ligt de focus op het overgeven. tijdens de bevalling komt het (bij mij althans) onaangekondigd opeens eruit, maar je hebt helemaal geen tijd om erbij stil te staan. het is *klots* alles eruit, en hup verder met bevallen! (agossie, mijn arme man die het op moest vangen van de vk... ) ik moest bij beide bevallingen overgeven van de pijn. het schijnt in het eindstadium van de bevalling heel veel voor te komen dat vrouwen gaan braken. tsja.. het hoort erbij...
Ik ben ook heel slecht in overgeven. Zal nooit mijn vinger in mijn keel steken bijvoorbeeld ook al weet ik dat me daarna veel beter zal voelen. Ik blijf het altijd zo lang mogelijk tegenhouden. Daardoor voel ik me dus alleen maar belabberder, maar ik kan me niet aan overgeven. Wil idd de controle niet verliezen ofzo... Maar tijdens de bevalling was het eruit voordat ik er erg in had. Was bij mij ergens tussen de 4 en de 8 cm denk ik. En het was inderdaad overgeven van de pijn. Misschien dat je lijf zo min mogelijk onnodige ballas mee wil hebben...? Het lichaam is dan alleen maar bezig met bevallen en niet met voedselverteren (gok dat dat ongeveer de reden is )
oke ik denk dat ik in de laatste weken maar kleine porties eet snoop. Waaaahhh heb toevallig dit topic dus nu ook gezien. Lekker stel zijn we met onze overgeeffobie.
Overgeven tijdens het bevallen is heel anders dan overgeven in je normale doen hoor! Als je overgeeft van de pijn dan ben je op dat moment echt niet met het overgeven bezig maar met het bevallen. Vooraf leek het me heel ranzig, maar op het moment zelf deed het me niets. Het was echt half overeind komen, bakkie er onder en hup weer plat en verder met de weeën
Ik ben tijdens mn bevallingen niet misselijk geweest, wel heel koud gehad bij de 1e en lag toen onwijs te rillen. Ook ik heb niks gegeten tijdens de weeën!