Wat eten tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nala, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    whaahaha ja lekker stel idd :D Al geloof ik best dat het hel anders is als met een buikgriep en in dat geval stelt het me wel weer gerust ach we zien het wel, volgens mij is het net zoals met poepen enz tijdens de bevalling je bent er totaal niet bewust mee bezig het overkomt je het kan je niets schelen als je maar bevallen bent hihi

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb alleen wat ranja en energiedrank gedronken, ik moest echt niet denken aan eten. Ik heb wel twee keer overgegeven. Een keer om en nabij de 3 cm, maar dat was niet echt veel want het was rond 5 uur 's ochtends en de laatste keer dat ik had gegeten was de avond daarvoor. En de tweede keer was het de energiedrank, in de ambulance. Maar dat kwam volgens mij meer door al die rotondes dan van de pijn.

Na de bevalling had ik toch echt hele erge trek, maar ik mocht niets van de verpleegkundige omdat ik dan mbt tot de keizersnede veel kans had om misselijk te worden (waar ik het nog steeds niet mee eens ben). Dus de volgende keer laat ik mijn man gewoon een pak vla binnensmokkelen dat ik dan met veel smaak ga verorberen!

En dames maak je alsjeblief niet te veel zorgen over dat overgeven. Ik heb er normaal gesproken ook veel moeite mee maar nu was het: Bakjeeeee.. blergh... en hup weer verder. ;)

3. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hier 's nachts de weeen begonnen, toen heb ik 's ochtends nog een kom met cruesli en yoghurt op. Die is er 's avonds bij de bevalling ook uitgekomen.
    Wij moesten in het ziekenhuis blijven en 's nachts kwamen m'n ouders en schoonouders langs en die hadden lekkere broodjes en drinken voor me meegenomen.

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    twee boterhammen met rookvlees en jam... 3 uur later was 't mannetje er! (eten ging niet zo gemakkelijk tussen de weeën door maar ik had wel trek!) :)

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb mijn gehele bevalling gedaan over een half kopje water, en toen was-ie nog geen eens op. Eten??? Geen seconde aangedacht. En ook gee honger gehad. Denk wel aan eten voor je partner...

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    eeeehm, ik zal wel raar zijn maar mijn mannetje kon tussen de weeen door toch echt de chips aanrukken ;) hihi, chips, boterhammen, ik heb werkelijk vanalles op. Alleen het laatste stuk van de bevalling, vanaf 5 cm ontsluiting heb ik niets gegeten en mocht niemand in de buurt ook eten.

7. Niet meer actief

Bij de eerste begonnen de echte weeen na het avondeten en ik was op tijd klaar voor het ontbijt, haha.
    Bij de 2de lekker ontbeten. Om 5 voor 11 eerste wee en om 7 over 11 was hij er al. (weeopwekkers). Dus mooi klaar voor de lunch. Was blij dat ik die weer zittend kon eten, haha. (Voor de bevalling 5 dagen liggend moeten eten).

8. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik heb niets gegeten wel energie snoepjes gepakt die schijnen wel goed te helpen tijdens een bevalling

9. ik at tussen de weeen door lekkere yoghurt met suiker! ik werd ingeleid en had door de spanning sochtends dus niks naar binnen kunnen krijgen.. had zo'n honger en yoghurt was het enigste waar ik zin in had en wat goed viel :)

10. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Half 5 braken de vliezen..Tegen een uur of 8 heb ik een pizza gehad..Had ik trek in.. :)
    Om 0:00 naar het ziekenhuis gegaan waar die pizza er weer keihard uit-kwam.. :oops:
    om 2:25 is ze geboren..Toen had ook ff nergens meer zin in..Zat 'vol' van ontroering en geluk..
    Volgens mij het eerste weer een kop thee..

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tijdens de hele bevalling niks gegeten
    zo nu en dan een slokje water, moest niet aan eten denken!

12. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was veel te veel bezig met de weeën opvangen,
    geen seconde aan eten gedacht.

13. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ik ben in het ziekehuis bevallen , en om 6 uur vroegen ze me of ik ook iets wilden eten....nou nee voor mij niet vandaag was het antwoord!Mijn man wel die had nachtdienst gehad en was al vroeg weer uit de veren dus die had zijn ontbijd om 6 uur savonds!En alleen maar het ruiken van eten/koffie...werd ik al missenlijk!Maar nu weet ik het ook niet wat er gaat gebeuren, ik zie het wel tegen die tijd!Duurt nog fftjes

14. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Oja maar naar de bevalling ging de beschuit met muisjes er wel in!toen begonhet te knorren...
    Maar de volgende dag heelrijk 2 Stokbroodjes Filet American op!mmmmmmmm heb er nu al weer zin in!Stom he....!hahahahaha

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Eten kon ik niet aan denken hoor hahahaha
    maare ik kan je wel adviseren voor heel veel drinken te zorgen :D:D
    ik had zo ontzettend veel dorst tjdens mijn bevalling ik denk dat ik in totaal wel zo'n 10 liter heb gedronken hahaha succes ;)

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    eten?

Ik heb de hele bevalling niks gegeten en/of gedronken

17. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Tijdens mijn hele bevalling gespuugd, wel af en toe een slokje water op maar eten... echt niet!

Groetjes

18. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Tijdens de bavalling 2 glazen appelsap gedronken, had zo'n dorst van het puffen :D

Eten moest ik niet aan denken. Kreeg op een gegeven moment een dextro van de verloskundige, maar dat ding was zo droog dat ik er minimaal 3 kwartier mee in mijn mond heb gezeten. Bah!

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik werd opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. De volgende dag zou de bevalling op gang geholpen worden. Die dag mocht ik het eten voor de volgende dag uitkiezen. Ik had chinees uitgekozen heerlijk. De volgende dag om 17.00 zat ik vol in de weeen en werd mijn eten gebracht ik kon die chinees niet zien :)

20. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb alleen ma gedronken tijdens de bevalling ( toen het echt was begonnen) toen ze nog probeerde in te leiden heb ik wel gegeten.. maar zodra me lichaam het overnam werd ik misselijk en hoefde ik echt niet aan eten te denken.

Deel Deze Pagina