Wat eten tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nala, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik heb nadat de vliezen gebroken waren gewoon gegeten. De vliezen braken 's nachts, overdag at ik brood, en 's avonds boerenkool. Toen had ik al wel weeen. De verloskundige vroeg zich af of het verstandig was, zo'n zware maaltijd, maar ik had er zin in. Achteraf wel fijn, want ik moest nog 24 uur...
    In het ziekenhuis water gedronken en wat vla en sultana's. Brood weet ik niet meer.

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb niks gegeten was kotsmisselijk. Gedronken ook eigenlijk.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Vrij veel limonade gedronken, ook ik had een kurkdroge mond van het puffen! ;) Niets gegeten hoor, pas toen Sverre geboren was realiseerde ik me dat ik al bijna 2 dagen niet had gegeten..

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    heb om 17.00 nog een bord nasi naar binnen gewerkt en een sate stokje...had toen elke 3 minuten weeen en had 5 cm ontsluiting...

Moest alleen daarna heeeeeel nodig poepen...en dat mocht dus niet meer omdat ze dachten dat t persdrang was...je snapt natuurlijk wel wat er daarna gebeurde :oops:
    Beter dat je het eruit gooit aan de bovenkant iets minder genant

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier woensdag avond nog lekker gegeten. Daarna begon het wat te rommelen. Donderdag werd het rommelen weeën die langzaam op de dag meer werden. Sochtends niet gegeten, smiddags niet gegeten, savonds niet gegeten, naar het ziekenhuis gegaan. Vrijdag ochtend bevallen, een paar uur na de bevalling een beschuitje met muisjes op.

Dus eigenlijk anderhalve dag voor de bevalling voor het laatst gegeten. Wel heb ik tijdens de bevalling en donderdag overdag af en toe een slokje water op.

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik zou zeggen niks ;) Ik ben ingeleid, om 11 uur hadden ze mijn vliezen gebroken, en om 12 uur kwamen ze me warm eten brengen. Aangezien er toen nog niks gebeurde heb ik dat lekker opgegeten. Toen ze om 18.45 besloten om een keizersnede te doen was er blijkbaar nog niks verteerd, want toen ze me aan het dichtnaaien waren heb ik de hele boel er weer uitgekotst, en t zag er ong. hetzelfde uit als toen het erin was gegaan. Ik had trouwens wel om 'zo'n kotsbakje gevraagd, had er 3 nodig, dus ik heb het wel netjes gedaan ;)

7. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik wou niet drinken en niet eten. haha, maar wat wil je in een uur bevallen!
    Voor de tijd had ik een kopje koffie gedronken, en daarmee heb ik de vloer van het ziekenhuis mee ondergespuugd. gadsie, ook een deel van mijn man zat er mee onder.
    ik wou nog zeggen, ik moet overgeven maar ik kreeg een wee! Auwww!
    Ik heb me daarna wel een aantal keer verontschuldigd!

8. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ola! :D Dat wist ik nog niet dat je tijdens de bevalling nogal misselijk word en moet overgeven.... Blijft dat naslepen na de bevalling of voel je je onmiddellijk beter als de bevalling voorbij is?

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik kan jullie nu dus updaten over wat ik zelf heb gegeten tijdens deze bevalling. Het is een bakje yoghurt met cruesli en een kop thee geworden, want dat ontbijt ik altijd. Verder water gedronken. Op het moment dat ik het opat, was ik nog in de veronderstelling dat deze bevalling ook weer uuuuren zou duren. Twee uur na dit ontbijt was Julian er al! Ben wel misselijk geweest, maar heb niet hoeven overgeven.

10. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik voelde me NA de bavalling hyperactief. Ik kon de hele wereld aan! De misselijkheid was direct over. Ik kreeg van mijn man een broodje met zalm.
    Ook krijg je in het ziekenhuis beschuit met muisjes, ik heb zijn beschuit nog opgegeten. (omdat ik megahonger had)
    Maar volgens mij is dit echt voor iedereen verschillend...

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    eten pffff ik moest er niet aan denken nou ging mijn bevalling ook super snel en had ik een weeenstorm waardoor ik kotsmisselijk was, maar ik had wel dextro klaar liggen

Deel Deze Pagina