Wat zouden jullie doen? (werk)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lodie, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lodie

    Lodie Actief lid

    26 feb 2012
    222
    1
    18
    Sinds ik denk nu een paar maand werk ik op AT.
    Ik werk in de zorg en heb lichamelijke klachten, dus vraag me af of ik ooit wel weer de zorg in kan.
    Op dit moment doe ik ditjes en datjes en meer administratief werk en kantoor werk.
    Nu zie ik bij onze organisatie een functie voorbij komen die me leuk lijkt, (wel iets anders) en wat lichamelijk niet zo zwaar is.
    Nu twijfel ik. Zal ik er op solliciteren, (misschien word het wel helemaal niks en vinden anderen het niet wat voor mij) kan dat nu in mijn situatie? Of zal ik afwachten hoe het verder af zal lopen?
    Ik ben niet het type die maar bij de pakken neer gaat zitten en deze situatie waar ik nu in zit met op at werken enzo dat is gewoon niks voor mij. Het zit me niet erg lekker.
    Ik wil gewoon lekker aan het werk, maar het hele zware dat zal me niet meer lukken en dat is wel nodig in mijn huidige functie.
    Wat is wijsheid?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Stomme vraag misschien, maar wat is AT?
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik zou gewoon op me gevoel afgaan en het proberen. Niet geschoten is altijd mis :thumup:
     
  4. Lodie

    Lodie Actief lid

    26 feb 2012
    222
    1
    18
    Dat ik op dit moment mijn eigen functie niet uitvoer (dus daarvoor in de ziektewet zit) maar wel andere taken doe.
     
  5. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik neem aan dat je arbeidstherapeutisch bedoelt met AT. Als dat klopt dan heb je als het goed is regelmatig gesprekken met je leidinggevende en gesprekken met een arbo-arts. Ik zou de vacature met beide bespreken. Arbo-arts kan een advies geven en de werkgever is verplicht je een spoor 2 aan te bieden ( dat kan dus ook een andere functie intern zijn) wanneer het erop lijkt dat terugkeren in de huidige functie niet meer mogelijk gaat zijn.
     
    Ysabella, Dubbelgeluk en DQueen vinden dit leuk.
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ah ok! Waar staat de afkorting voor dan?
    Anyways, ja zéker op solliciteren. Is juist hartstikke verstandig en doordacht om lange termijn te denken en te concluderen dat je je huidige werkzaamheden niet tot je pensioen gaat volhouden.
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Arbeidstherapeutisch
     
  8. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja had 'm uit een andere post al begrepen! Logisch ook, maar da's mn zwangerschapsbrein op volle kracht :rolleyes:
     
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik zou dit juist bespreken met je leidinggevende. Als dit geschikt is kan ze jou zo intern naar voren schuiven. En okk in andere gevallen zal ze wellicht benaderd worden om te verklaren over jouw functioneren. Wellicht een goede optie en mooie nieuwe kans.
     
  10. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Ik zou denk ik wel solliciteren ja, eerst even bespreken met mijn leidinggevende maar solliciteren kan altijd toch?
     
  11. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als je denkt dat je de functie lichamelijk aan kan zal ik zeker solliciteren/ overleggen met leidinggevende.
    Ik vind dat juist meedenken over de toekomst van je werk. Zeker gezien je je huidige functie niet meer zal kunnen uitvoeren. De organisatie is verplicht om evt mee te denken voor andere functies.
     
    Ysabella en Beausecret vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina