Wat eten we met Kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Stoofpeertjes :p

owly en goblins vinden dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Hier waarschijnlijk 1e Kerstdag (a usually :D) stoofpeertjes en rollade met iets van aardappelkroketjes ofzo. Kreeg van de week van de kinderen al de vraag of ik toch wel weer Viennetta mee wou nemen voor met Kerst, je raadt het al, dat is dus het dessert die dag :roflmao:

2e Kerstdag gaan we misschien nog op pad, denk dat het dan uit eten wordt.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.374
    10.321
    113
    nicole18 vindt dit leuk.
  4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Misschien denk ik te simpel, maar als hun al iets maken wat ze zelf wel lusten kun jij dat toch ook doen. Aan hun de keuze of ze het proeven of niet. Ik zou zelf wel lekker willen eten dus had iets gemaakt wat we zelf sowieso lusten:D

Manolito vindt dit leuk.
  5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Kerstavond doen we niet zo uitgebreid omdat we die dag ook al een verjaardag hebben en je daar ook wel snaait. Ik denk iets van aardappeltjes of aardappelkroketjes met groente en rollade.

Eerste kerstdag eten we bij mijn schoonouders. Pizzarette.

Tweede kerstdag krijgen wij visite en dan ga ik eerst de hapjesplank xxl volleggen met lekkere hapjes.
    Gevuld eitje, kaas, worst, warme hapjes, kerst chocolade etc.
    Daarna wil mijn man graag broodjes shoarma/kip gyros eten. Ik vind het geen kersteten maar het is wel lekker. :roflmao:

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Mijnwas de lol er dan al vanaf :oops:

Ideetje: kip kerrie of kip in mosterdsaus?

Manolito vindt dit leuk.
  7. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.316
    2.681
    113
    Vrouw
    NB
    Kleine pitabroodjes met falafel

Tomatensoep met stokbrood

Kleine wraps met humus , hela honing mosterd dressing of vegan pesto met groente erin (komkommer, tomaatjes, paprika, sla). Je kan ze van te voren maken maar je kan ook alles neerzetten in kleine schaaltjes en ze zelf laten vullen.

goblins vindt dit leuk.
  8. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.316
    2.681
    113
    Vrouw
    NB
    Oeh goed idee, ik ga ook kijken

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.280
    25.751
    113
    #49 Adje, 19 dec 2022
    Laatst bewerkt: 19 dec 2022
    Het andere topic is inmiddels gesloten dus ik reageer hier even op gossip en madeinusa
    @GossipGirlxoxo Dankje! Maar het ontstijgt het niveau van een hobbykok niet hoor :oops:. Ik heb in diverse michelinrestaurants gegeten en kan daar in de verste verte niet aan tippen…

@MadeInUSA
    Dat mag je natuurlijk vinden. Maar waar haal jij vandaan dat er tonnen chocolade en karamel op het bord komen…? Garnituur is niet meer dan dat, het garneert het hoofdcomponent oftewel de bûche (zie foto, maar dan met de smaken die ik opnoemde). Iedereen krijgt daar een plakje van en daar spuit ik een dotje ganache bij en een dotje namelaka, daar gaat wat knapperig bananenpapier en hele dunne uitgeharde karamel (oftewel ook een soort tuille) bij. En een klein beetje bananencompote. Niks geen tonnen te bekennen hoor…

En wat betreft mijn groentegerechten: daar verschillen we dan ook gewoon van mening of smaak, want het zijn, met uitzondering van de roodlof, juist helemaal geen bittere groentes, zeker niet hoe ik ze klaar maak.
    Daarbij vind ik het wel handig dat met meerdere gasten er meer keus is. Voor ieder wat wils, en ze hoeven zeker niet alles op te scheppen. Dat ga ik in ieder geval niet vanuit.

Maar goed, smaken verschillen en ik denk dat we dan allebei blij kunnen zijn dat je niet bij mij komt eten eerste kerstdag :p

Bijgevoegde bestanden:

Zuul, toch3, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Dit jaar helemaal niks bijzonders. Alleen mijn ouders komen eerste kerstdag brunchen.
    In de avond met man en kids kijken wat we willen. Winkels zijn hier open dus we beslissen die middag wat te eten.
    Zo geen zin in die rompslomp en drukte dit jaar.

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als jij jezelf hobby kok noemt dan schaam ik me diep als slechte keuken prinses :roflmao: zorg er in ieder geval voor dat man nooit mee kan gluren op mijn telefoon als ik naar je insta foto’s kijk, straks ruilt hij me nog in voor een goed kokende vrouw :p:D
    Ga je wel foto’s maken van je gerechten met kerst?

Jessi79 en Adje vinden dit leuk.
  12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.280
    25.751
    113
    Hahaha ik geloof dat dat wel meevalt. Volgens mij is jouw man best heel blij met je ;)
    En van het dessert maak ik sowieso wel foto’s. Dat kan makkelijk omdat ik dan de bordjes opmaak. Maar het hoofdgerecht vind ik altijd wat lastiger, omdat ik daar iedereen zelf op laat scheppen.

Suzy85 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.697
    6.599
    113
    Vrouw
    Kerstavond zijn we bij mijn familie
    Eerste kerstdag thuis, 'gewoon' AVG (altijd 2 soorten groente) met wat extra bijgerechten zoals zelfgemaakte appelmoes en stoofpeertjes, een salade.
    Tweede kerstdag thuis, dan komt de schoonfamilie en wordt het makkelijk. Ik denk dat ik een paar schalen lasagne maak of een grote pan spaghetti.

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik denk dat ik eruit ben voor kerstavond, borrelplank en wat extra warme dingen erbij zoals gehaktballetjes, satestokjes en een soepje misschien. 3e kerstdag ben ik nog steeds niet over uit. Wel dat ik flamkuchen doe als voorafje. Een hele ossenhaas lijkt me ook lekker uit de oven, maar dat heb ik nog nooit gemaakt dus vind ik ook wel spannend om met kerst te proberen. Als dessert iets van een speculoos tiramisu. Ik ben er nog niet volledig van overtuigd.

Adje vindt dit leuk.
  15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Kerstavond mag zoon bedenken, zal iets vegetarische zijn.

1e kerstdag uit eten en daarvoor borrelen bij ons met borrelplank.

2e kerstdag
    Iets van aardappeltjes,hasselback oid, varkenshaas met brie uit de oven, witlof en nog een groenten. Desser iets van ijs. Lekker makkelijk dit jaar.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.891
    113
    Honing is niet vegan.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wij maken er nooit zo'n heisa van. Soep, friet en aardappelkroketjes met gourmetten en ijs toe.

Het gaat om de gezelligheid.

18. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.316
    2.681
    113
    Vrouw
    NB
    Klopt, dus vergeet die dressing. Eventueel kan je zelf een "honing" mosterd dressing maken met agave siroop .

citroenrasp vindt dit leuk.
  19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Dan zou ik een schaal pokébowl met sushirijst maken! Rauwe zalm, avocado, komkommer, krokante kip, sojaboontjes. Jammie!

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.759
    18.869
    113
    Vrouw
    Wij gaan voor een super klassiek menu.
    Normaal doe ik een menu voor de volwassenen en eentje voor de kinderen maar de tijd om super uitgebreid te koken is er niet deze keer.

Hapjes vooraf : scampi curry, wrap met zalm, groentjes met dip saus, ....

Voorgerecht : kaas en garnaal kroket.
    Hoofdgerecht : varkenshaasje, champignonsaus, appel met veenbessen , groentjes en pomme d.
    Dessert : moelleux , vanille ijs, rood fruit.
    Plateau met zoetigheden.

Deel Deze Pagina