Als je in verhouding wat meer melk doet, is het beslag natuurlijk dunner en vloeit het beter uit, dat is misschien wel het proberen waard voor je
Inductie denk ik? Dat heeft mijn moeder. Als ik bij haar kook is het ook altijd sneller dan ik verwacht. Maar vroeger had ik een elektrische kookplaat. Vreselijk. Zat je een al kwartier te wachten voor dat ding een keer warm werd. En dan was het warm. Kon je 'm niet snel even lager zetten zoals je met gas doet. Want die plaat blijft nog een uur heet.
@Bloempjelief dit dus. Ik houd de pan in m’n ene hand, doe er een klein schepje beslag in, en dan meteen je pan heen en weer bewegen zodat het goed uitspreidt.
Marokkaanse Aardappelsalade!! Is super lekker. 5 of 6 middelgrote aardappels in blokjes en koken. In kom blikje mais, kleingesneden rode ui, paar kleingesneden augurken, blikje tonijn, zout en peper, beetje azijn en 2-3 eetlepels mayonaise. Alles mixen en dan voorzichtig de aardappels er bij.
Alleen mijn zoon eet er al gerust 16, ik maak er meestal zo'n 60 (dan hebben we wel wat over). En alleen bij de laatste bak ik soms wat extra ingrediënten mee. Heb helaas ontzettend grote eters.
Wij redden dat denk ik niet eens met zijn 4en. Zelfs niet als ik er 1 als toetje neem met ijs en slagroom.
Dat vroeg ik me ook al af... Mijn man zou zeggen: als er geen koriander in zit, is het niet Marokkaans
Trouwens @GossipGirlxoxo dit eten wij regelmatig: https://www.ourtunisiantable.com/home/2021/1/14/tunisian-fricasse-recipe Alleen dan in (vers) stokbrood ipv het gefrituurde brood. Wel met dezelfde vulling. Klinkt misschien een beetje gek met wat er allemaal in gaat, maar is echt lekker
Hahaha nee goede vraag. Ik weet niet. Zo maken ze het in Marokko. Ik weet dat andere aardappelsalades anders smaken. Turkse en Duitse bijvoorbeeld.
zit geen koriander in. Ik gebruik trouwens niet overal koriander in hoor. Meestal een combinatie van koriander en peterselie. En soms peterselie alleen.
Dat is dan ook echt een typisch tunesisch gerecht zo te lezen, met de tonijn, eieren en vooral de harissa. Klinkt lekker. Ga ik ook eens proberen.