Gister een grote zelfgemaakte wiener (kip)schnitzel met aardappel korket balletjes en caesar salade. Vandaag taco's.
Vandaag sperziebonen, aardappels en een gehaktbal. Morgen bloemkoolovenschotel. Vandaag alles al klaargezet, kan het morgen zo de oven in. Heb ook stoofpeertjes, cake en bapaobroodjes gemaakt.
Wat ziet dat er lekker uit, vooral die bapaobroodjes, daar ben ik gek op. Wij eten vandaag macaroni ham/kaas.
Ziet er heerlijk uit dufel!! Heb je recept voor bapaobroodjes? Hier eten we pasta met spinazie, kip en Boursin
Thanks! Was ook echt lekker Bapao broodjes. 18 stuks. Deeg: 500 gram meel 14 gram gist Schepje suiker Snufje zout 300 ml lauw warm water Deeg goed kneden. In een schaal doen met een vochtige theedoek erover. Uurtje laten rijzen. Ondertussen de vulling maken: Ik heb gekozen voor een gehakt en een kipsate vulling 2 flinke uien 3 tenen knoflook 2 paprika's 200 gram gehakt 200 gram kipfilet Ketjap manis Zout Peper Sambal Knoflookpoeder 3 flinke lepel pindakaas Uien en knoflook fruiten, paprika fijn snijden en erbij doen. Helft hiervan in een aparte schaal doen. Kipfilet 15 min koken en plukken. Dit doe je in de schaal met ui/knoflook/paprika. Pindasaus maken: 3 lepels pindakaas, knoflookpoeder, ketjap, sambal, theelepel suiker, peper, zout, en water warm maken. Pindasaus doe je bij de kip. Kipvulling is klaar. Gehakt bij de andere helft van het paprika/ui/knoflook mengsel. Naar smaak zout/peper/sambal/ketjap toevoegen. Gehaktmengsel even laten uitlekken in een zeef. Van het deeg vorm je 18 balletjes. Ter grote van een pingpong bal. Ik heb zelf stukjes bakpapier afgeknipt. Ook handig om ze straks op te stomen. Van elk balletje deeg maak je een soort kommetje in je hand. Daar doe je of het gehakt of de kipvulling in. Vouw hem dicht en maak er een bolletje van. Op het bakpapier leggen en bapaobroodjes nog een uurtje laten rijzen onder de vochtige thee doek. Zet een pan water op het vuur met daarin een boullion blokje (kan ook zonder maar dit voegt extra smaak toe) Stoommandje erop en bapaobroodjes 16 minuten laten stomen. Eet smakelijk. Deze broodjes zijn ook goed in te vriezen. Doe ze in een boterhamzakje. Bevroren kun je ze dan in het zakje in de magnetron weer warm stomen
Bladerdeeg pizza met topping van gehakt, mais, wortel in tomatensaus met feta. Daarnaast een groene salade. Het was heerlijk
Wij aten patatjes. Na een ochtend en middag ziekenhuis geen puf meer om te koken. Dus we schuiven het door naar morgen. Hete bliksem word het!!
Arabische rijst met spinazie en schorseneren. Geen vlees want ik had vanmiddag al een peulvruchtensalade gegeten.