Man en kids aardappel, bloemkool, kip en een eitje Ik eet zoete aardappel, bloemkool, courgette en champignon en ook kip
Man en dochter eten spaghetti met balletjes gehakt bij opa en oma en ik heb net een restje witlof ovenschotel gegeten op m'n werk..
Een Italiaanse ovenschotel met aubergine en parmezaan die echt heerlijk is! En een paar gedrituurde aardappel partjes erbij.
Jazeker Het is echt heel simpel: Ik had voor twee personen en twee kleintjes: 1,5 aubergine in plakjes snijden, met zout bestrooien en bakken in een laagje (olijf)olie, daarna apart zetten op een bord. Een mengesel maken in een kom van 1bakje ricotta, 1ei, parmezaanse kaas, twee derde zakje geraspte mozerella, zout en basilicum. Dan kan je kiezen om een pastasaus uit pot te gebruiken of zelf tomatensaus te maken. (Ik had dit keer de luie vatiant: potpastasaus bio+ sugo basilico) Dan een ovenschaal invetten en een laagje tomatensaus, laagje aubergine, laagje kaasmengsel zo ga je door en je eindigt met kaasmengsel en bestrooit dat met de overige parmezaanse kaas en geraspte mozerella. Dan de oven in tot het mooi bruin ziet. Wilde een link plaatsen maar dat lukt niet. Je kan google afbeeldingen: melanzane alla parmigiana opzoeken voor het resultaat.👍🏼
Alles is op, dus improvisatie met de noodvoorraad: gebakken aardappels, pot groente en een rookworst.... geen toppertje, maar ik had geen zin om extra naar de supermarkt te gaan haha.
Gebakken aardappels, prei uit de wok, voor mij zalm, voor vriend pangahaasje en zoon mag kiezen. Dochter eet hetzelfde maar dan broccoli ipv prei.
Had nog van alles wat over Dus wij eten voor de 2e keer deze week sheperds pie van een recept van jamie oliver