Wij noemen het pompoenprutje. Pompoen, aardappel, prei, venkel, ui en wortel in stukjes, met kalkoenblokjes. Kippenbouillon en kruiden erdoor en uurtje laten pruttelen/koken. Heerlijk gezond stoofpotje
Hollands pannetje met sperziebonen, champignons, broccoli en aardappelpuree. Ipv filetlapjes doe ik er altijd stukjes rookworst door.
Hoeveel van alles doe je er altijd door? Klinkt namelijk wel erg lekker en ben nog inspiratieloos voor deze week
Het is ook erg lekker! Ben blij dat het pompoenseizoen weer gaat beginnen Voor 2 personen, al houden wij altijd nog wel een beetje over; 1 ui 450 gram kalkoenblokjes 1 venkel 1 prei 2 wortels (gebruik vaak de wat kleinere winterpeen) 350 gram pompoen 600 gram aardappelen 600 ml warme kippenbouillon 1 eetlepel worcestersaus peper en zout En als afsluiter aan t eind wat citroentijm, maar dat doen wij nooit Kalkoen (met peper en zout kruiden) en ui even bakken. Kippenbouillon mengen met de worcestersaus. Groente en aardappelen in kleine blokjes snijden en in grote pan. Kippenbouillon erbij, kalkoen en ui erbij en klein uurtje zacht laten koken. Eet smakelijk Dit is t originele recept, maar soms als we het wat flauw vinden smaken doen we er nog andere kruiden doorheen. Knoflook of kerriepoeder etc.. beetje eigen smaak en inzicht
Klinkt goed. We hebben hier in de buurt een melktap met verse melk en zag gisteren dat ze ook pompoenen verkopen Ik rij dus even heen vandaag haha.
Kinderen: Sperziebonen, gekookte aardappelen en cordon blue. Man en ik: Zilvervliesrijst, gewokte spitskool/paprika met kipfilet.