Zoontje en man eten aardappels, spinazie en vega kip. Ik ben zelf een huzarensalade in elkaar aan het knutselen op een gezonde en vega manier voor op een afbakbroodje met soep.
vrees een makkelijke hap, zoontje heeft zwemles tot 17:10 en man is bezig met cv vanmiddag vermoed ik. Dus kan niet koken
De mosselen waren uitverkocht gisterenmiddag en toen heb ik maar wat patat en snacks op tafel gezet. Vanmorgen meteen mosselen gehaald en dat schuift dus door naar vandaag. Nou heb ik er extra veel zin in Man kan dan wat nasi uit de vriezer opwarmen.
Gister dorade, rode mul en sardientjes van de bbq. Vandaag denk ik aard, courgette, aubergine uit de oven met olie en kruiden en dan hamburger of pangasticks erbij.
Gegrilde groente (zoete aardappel,paprika en wortel) met kipfilet mrt ham en brie. Alles uit de oven.
Aardappelkroketjes, lekkerbek sticks en spinazie a la creme. (Lekker alles makkelijk uit de diepvries)
Totaal geen zin om te koken dus geheel tegen m’n principes in de frituur aangezet. Patat, snacks, komkommer en appelmoes it is
Een soort “kip jambalaya”, maar dan met garnalen en worst en Sazon (Cubaanse kruiden die in stoofpot en rijst wordt gebruikt). Dus rijst, worst, garnalen, ui, mais, half blikje tomatenblokjes, Sazon en snijboontjes erdoor. Mijn kinderen noemen dit rode rijst
Gisteren onverwacht gegeten bij loetje Vandaag spaghetti met cherry tomaten, ansjovis en knoflook en erbij gebakken garnalen in olijfolie, knoflook en chilipeper
@Lamode 2 recepten gedaan. Had pijlstaartinktvissen van 500 gram per stuk. Recept 1: Calamari • 3 middelgrote inktvissen • 150 ml plantaardige olie • 3 el bloem • 1 citroen, in partjes Bereiding: Leg de inktvissen op een werkvlak. Trek de tentakels van het lichaam weg, waarmee ook een deel van de inwendige organen wordt verwijderd. Snijd de tentakels net boven het punt waar ze samenkomen af en was ze grondig. Peuter alles uit de inktvis wat is achtergebleven, en gooi het weg. Haal het paarse vlies met je vingers van de vis af, of schraap het er voorzichtig af met een mes tot je witte lichaamszakjes hebt (een vleug roze is normaal). Snijd de ‘vleugels’ eraf en snijd ze dan doormidden. Spoel ze af onder koud water om alles wat er mogelijk in zit te verwijderen. Voor gebakken calamari snijd je de lichaamszakjes in ringen en snijd je elk bundeltje tentakels doormidden. Verhit de olie in een pan op middelhoog vuur. Voeg zout en peper toe aan de bloem en wentel de inktvisringen en -tentakels erdoor; schud de overtollige bloem eraf. Laat de inktvis voorzichtig in de hete olie zakken en bak de calamari in 3–4 minuten goudbruin; keer ze af en toe om. Neem ze met een keukentang uit de pan en laat ze uitlekken op keukenpapier. Het bakken zal in porties moeten gebeuren. Serveer de calamari heet, besprenkeld met wat citroensap en met extra zout. Recept 2: http://allrecipes.nl/recept/1218/spaanse-gebakken-gevulde-inktvis.aspx Al hebben wij de inktvis gevuld met zalm en garnalen. Verder wel ongeveer hetzelfde gedaan
Spaghetti Vongole voor mij. Man eet in de stad. Kinderen eten of met mij mee of eten pizza , beetje lastige planning vandaag