Dit is het basis recept wat ik aanhou, maar doe alles op smaak; Ingrediënten: 1/2 kg lamsvlees 1 serehstengel, gekneusd plantaardige olie 1 kaneelstokje 500 ml dikke kokosmelk (santen asli) zout naar smaak Boemboe: 1 theel. anijszaad 1 theel. kardemom 7 kemirinoten 2 theel. ketumbar 1 theel. djinten 5 kruidnagels 1 theel.nootmuskaat 10 sjalotten of ca. 3 grote uien 4 teentjes knoflook 4 cm djahé 6 cm kunjit/kunyit of 1 flinke theel. een schijfje gula djawa 3 rode lombokjes (laat de pitjes erin om het lekker "pedis" te maken) Bereiding: Snijd het vlees in stukjes en wrijf of maal de ingrediënten voor de boemboe fijn tot een mooie pasta. Verhit in een wadjan de olie en fruit hierin de boemboe in 3 minuten. Voeg dan de kaneel en het vlees toe en bak dit ook nog 3 minuten. Dan de kokosmelk toevoegen en het geheel in 45 minuten zachtjes gaar stoven. Verwijder het kaneelstokje voor het serveren
Zelf Indisch koken en boemboe maken is zo leuk om te doen. Wij eten minimaal 1x pw uitgebreid Indisch. Ga bijna nooit meer naar de toko dit is lekkerder
Absoluut! 1x per week red ik niet, maar ik maak wel altijd alles zelf. Heb net je recept bekeken en behalve het anijszaad en verse kunjit (wel gemalen) heb ik alles in huis. Zelfs lam, maar dat zijn voorgekruide burgers, dus dan gaat het nog niet lukken vandaag Bedankt voor het recept! Ik ga het zeker een keer maken!
Broodjes hamburger-salade? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Zijn dat broodjes hamburger fijn gesneden in de salade?
Vanavond eten we gerookte paling op lauwwarme aardappel-spinaziesalade (met een restje asperges van gisteren erdoor). https://visrecepten.nl/recepten-bereiden/recepten/gerookte-paling-op-lauwwarme-aardappel-spinaziesalade