Besnijdenis op latere leeftijd? Doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door GekkeLize, 10 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GekkeLize

    GekkeLize Lid

    17 jul 2019
    12
    0
    1
    Vrouw
    (geen idee of deze vraag hier hoort, indien niet verplaats gerust)

    Even een medisch vraagje, of niet echt medisch, ik zoek gewoon wat advies.

    Mijn man heeft al sinds ik hem heb leren kennen een probleempje aan de voorhuid. De voorhuid gaat niet echt helemaal van de eikel, de laatste paar milimeter lukt niet bij een erectie en dan gaat dat toompje waarmee de voorhuid vastzit strak staan. Als ik hem manueel verwen en een beetje te enthousiast te werk ga en te hard naar beneden trek, heeft hij pijn.

    We zijn hiervoor naar een uroloog geweest en die gaf twee opties, besnijden of gewoon blijven doorgaan, maar dan wel met het risico dat het toompje ooit eens scheurt.

    Ik heb gelezen dat besnijdenis op latere leeftijd heel veel nadelen heeft. De eikel zou ongevoeliger worden, het is moeilijker om tot een hoogtepunt te komen, de blote eikel doet pijn bij wrijving in het ondergoed...en nog wel meer dingen.

    Zijn er hier dames wiens partner dit heeft laten doen? Wat zijn de ervaringen? Ik denk dat het niet zo'n goede oplossing is vanwege de nadelen. Langs de andere kant lees ik dat een scheur in het toompje ook erg kan bloeden, maar dat het probleem dan wel is 'verholpen'. Wie heeft advies?
     
  2. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Wat wil je man zelf? Mijn ex was besneden en had er verder geen problemen mee, geen ongevoelige eikel (dat bleek hij later zelf te zijn maar dat is een ander verhaal :p ) geen pijn, geen problemen in het seksleven.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Manueel verwennen :roflmao: (sorry, you made my day)

    Ik zou eens een arts raadplegen. Je kan van tevoren lastig inschatten of jouw man voordeel gaat hebben van een operatie. Dus ik zou de dokter er eens naar laten kijken.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  4. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant

    Ze is bij de uroloog geweest;)
    Of nouja, hij dan.

    Is hormoonzalf geen optie ts? Of kan dat alleen bij kinderen?
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik las er overheen maar je hebt gelijk.

    Zou persoonlijk het risico niet willen nemen op gekke scheuren. En hij zal best even last hebben van de operatie maar uiteindelijk trekt het wel bij. Die eeltvorming hebben mannen die jong besneden zijn ook.
     
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Kan de arts het toompje niet doorsnijden? Dan kan het ook niet meer scheuren.
     
    Lynx en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    JEP hier hetzelfde verhaal ongeveer. Toen werd het steeds erger en veel meer pijn. Vorig jaar laten doen. Voor meer informatie mag je een pb sturen.
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik ken 2 personen die het op latere leeftijd hebben laten doen en heb eigenlijk nooit vernomen van hun dat ze er ooit last van hebben ondervonden qua minder gevoel, of pijn bij wrijving.
     
  9. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Ik zou het niet doen. Een besnijdenis wordt eigenlijk steeds minder en minder naar voren geschoven omdat er alternatieve oplossingen bestaan die minder ingrijpend zijn. Als het echt maar om een paar millimeter gaat zou ik het al helemaal niet overwegen. Bij een besnijdenis wordt er huid ter grootte van een postkaart weggenomen. Allemaal zeer gevoelige huid.
     
  10. nickyhartje

    14 feb 2017
    88
    53
    18
    Een van mijn beste vrienden is homo en van hem weet ik dat zijn eerste vriendje per ongeluk bij hem ook zijn toompje heeft gescheurd. Gaf veel bloed maar het probleem is daarna inderdaad van de baan. Van een besnijdenis hoor je tegenwoordig dat mannen er spijt van hebben en last van krijgen, er zijn zelfs speciale zelfhulpgroepen voor op internet. Niet doen als je een alternatief hebt!
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Kunnen ze dat stukje wat anders gaat scheuren niet insnijden ipv een complete besnijdenis?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou vragen of ze niet enkel een klein sneetje kunnen maken ipv het hele stuk eraf.

    Verder geen ervaring van oudere mannen. Ik weet enkel dat mn broer vroeger besneden is omdat het te strak was. Verder ken ik niemand.
     
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    De vriend van mijn moeder is op late leeftijd besneden maar hij was toen al 70 geloof ik.. weet niet of je er dan nog veel last van hebt.. ze mochten in elk geval een paar weken geen geslachtsgemeenschap hebben geloof ik.. maar hij had altijd last van ontstekingen dus medisch probleem.. en ging er pas heel laat mee naar de dokter. Ik zou idd ook navragen of ze niet gewoon dat toompje kunnen insnijden voordat het zelf een keer scheurt.
     
  14. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik ken iemand bij wie het toompje is gescheurd tijdens gemeenschap en dat bloedde zó erg dat ze naar de SEH moesten.
    Het is slechts 1 verhaal en ik heb geen enkel idee wat je man het best kan doen. Hopelijk krijgen jullie goede adviezen hier.
     
  15. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik zou persoonlijk voortaan gewoon pijpen i.p.v. rukken. Dat verlaagt het risico enorm, en is nog leuker om te doen ook...
     
    Indire, masami, Lunarosa en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ken niemand die het op latere leeftijd heeft laten doen maar ik kan wel vertellen dat ik nog nooit met een man het bed heb gedeeld die een ongevoelige eikel had en op 1 na waren ze verder allemaal besneden. Ik heb ook nooit van vriendinnen gehoord dat hun een man hebben met een ongevoelige eikel dus als dat je angst is om het niet te doen dan zou ik me dus daar helemaal niet druk om maken.. Verder zou ik dus wel voor besnijden kiezen. Niet alleen om het risico van scheuren te voorkomen maar ook omdat het veel frisser is (en daarnaast ook veel mooier oogt).
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn man is bijna 8 jaar terug besneden vanwege een te nauwe voorhuid waar hij veel last van had. Enige vervelende aan de hele operatie vond ie de ruggenprik die ze maar niet gezet kregen. Uiteindelijk hebben ze hem net te hoog gezet waardoor hij benauwd werd. Voor zijn penis zelf had hij spijt dat hij het niet eerder gedaan had. Heeft nu nergens meer last van, ook geen ongevoelige eikel. Onze oudste heeft ook een te nauwe voorhuid, maar voor zijn 10e wil de huisarts daar niks aan doen.
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een vriend van me had een te kort toompje en dat kon gewoon worden doorgesneden, voorhuid was niet te krap en kon dus blijven zitten.
     
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113


    Dit inderdaad. Als vrouw wil je ook nooit meer anders haha

    Ik ken ook niemand die het op latere leeftijd heeft laten doen. Ik ken wel iemand van wie het toompje is gescheurd en dat was een drama. Veel bloed inderdaad.
     
    DQueen en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Haha... mijn schoonbroer leest hier niet mee :D maar hij heeft dit onlangs ook laten doen. Na de operatie wel een tijdje pijnlijk maar hij is er heel tevreden over. Voelde nu zelfs beter dan voorheen.. al weet ik nooit hoe serieus ik die opmerkingen met grootspraak kan nemen :oops:
    In ieder geval had hij het veel eerder moeten laten doen zei hij
     

Deel Deze Pagina