Op verzoek van dochters: kip tandoori Toetje: Idiotencake met instant abrikozenijs (oftewel: soort nutella brownie met ijs van gecondenseerde melk en abrikozen uit blik)
Een of andere manier valt het mij op dat jullie van erwten houden Misschien omdat ik het zelf zo goor vind en dan echt denk neeee dat eet je toch niet bij dat lekkere vlees en de patatjes.
Haha klopt! Maar dan wel de velderwtjes van bonduelle. Die zijn het lekkerst. Man is vanuit huis gewend. Om op zondag patat met erwten & vlees te eten. En tja.... ik krijg het nog niet uit zijn systeem. Al vind ik het ook wel makkelijk dat ik bij 1 dag niet na hoef te denken wat we gaan eten.
Gisteren broccolistamppot met noten. Vandaag wok groenten met rijst, verse kipsaté en schaaltjes met banaan, gebakken uitjes, augurkjes.
Voor de nutella brownie: 240 gram nutella 4 eieren Eieren kloppen tot ze in volume zijn toegenomen en lichtgeel van kleur zijn. Nutella even een beetje verwarmen in de magnetron, zodat het wat zachter is. Dan in drie keer wat van de eieren door de nutella spatelen, zodat de lucht er niet te veel uitgaat en het goed gemengd is. Dit gaat in een springvorm ongeveer half uurtje in de oven op 180 graden. Abrikozenijs: Blikje gecondenseerde melk en een groot blik uitgelekte abrikozen in een bak in de vriezer leggen (minstens 8 uur, maar liever een hele nacht). Dat gooi je in een keukenmachine en als het fijngemalen is gaat daar nog een eiwit bij. Even goed mixen en dan krijg je de structuur van zacht roomijs. Mijn man en kinderen vonden het heerlijk, maar ik was er niet zo weg van jammer genoeg
Wij aten gisteren en vandaag allemaal kleine hapjes. - mini pizza's - stukjes kipfilet, - komkommer - wortel - gebakken en gekookt ei - Kopje soep - toastje brie Kids vinden het altijd zo lekker en gezellig