Oudste dochter zit en Engeland met school en jongste dochter heeft kerstdiner en ze eten dus niet mee. Komt mooi uit, want ik heb nog bolognesesaus in de vriezer wat niet genoeg zou zijn als we met zijn zessen waren. Nog wat pasta erbij koken en ik maak een simpele salade.
Kinderen hebben kerstdiner op school. Daar maak ik poffertjes voor, voor dochter. Voor zoon, pasta met tomatensaus. Eigenlijk denk ik dat ze het zelf gaan maken Man en ik: Eendenborstfilet, portsaus, verse pasta en groene groente.
Krieltjes, erwtjes/wortelen, kaasburgers en komkommer tomaatsalade. Allemaal snel klaar want we moeten vanmiddag flink bakken en koken voor het kerstdiner morgen.
Gebraden kippenpoot, en witlof met ham/kaas en aardappelpuree uit de oven. Misschien dat ik nog bara's ga maken en frituren in de olie die ik nog overheb van gisteren. Lekker als lunch morgen.
Ga de komende dagen kakelen, heb gisteren de markt poelier leeg gekocht. met de kerst eten we konijn en vis, maar nu kippenpootjes, soep, aardappels