Spinaziestamppot met spekblokjes erdoor, varkenslapje en voor man currysaus. Kinderen zullen wel iets van mayo of ketchup willen. Ikzelf eet er graag mosterd bij. In het uiterste maak ik gravy voor de kinderen.
Wat jammer dat je schoonvader niet van eten houdt, ze hebben zulk lekker eten (vinden wij). Een simpel visgerecht wat ik ook heel lekker vind (hou niet zo van vis) is zalm teriyaki uit de oven. Je maakt de teriyaki zelf door 50/50 sojasaus en mirin te gebruiken. Op de zalm smeren en 15 minuten laten intrekken. Daarna de zalm op een rooster leggen met daaronder een bakplaat en bakpapier. In de oven onder de grill (niet te hard zetten) en dan 7-8 keer eruit halen en opnieuw bestrijken met de teriyaki totdat de zalm gaar is. Wij doen meestal om de 1-2 minuten opnieuw bestrijken. Je hebt bij de meeste toko’s ook van die pakjes curry waar je (vlees) groenten en water toevoegt en die zijn super lekker (met Nederlandse instructies!). Het is van S&B en je hebt de milde, medium en hete variant. Deze gebruiken families in Japan ook. Ot: vandaag het restje van gisteren gegeten en mijn man spaghetti met pesto.
Dochter eet niet thuis Zoon eet voor sport: aardappelpuree rode kool en gehaktbal, Na sport brood met omelet Ik ga dus even een romantisch diner voor 2 bedenken. Kunnen dat wel even gebruiken in deze tijden. Dat volgt nog
Thanks, die zalm teriyaki ga ik eens proberen, klinkt lekker! En van de week maar (weer ) eens een bezoekje aan de toko brengen!
Op verzoek van man: shoarma met paprika en ui, op pitabroodjes Ik maak het eigenlijk altijd zelf van kip, maar hij wil dus varkensshoarma van de appie. En die vind ik echt niet lekker, dus ik maak voor mezelf een portie gemarineerde kip (knoflook, citroensap, honing en chilipoeder) en een yoghurt-bosui sausje. En voor allemaal nog een Griekse salade erbij.
Het idee was rode rijst met kruidige kip reepjes, paprika, tzaziki en komkommer salade. Maar zag net een recept voor andijvie quiche met rookworst en kaas. En nu heb ik daar meer zin in