Eindelijk weer een oven. Een maand zonder keuken gezeten en daarvoor altijd een combi magnetron gehad. Nu we een echte oven hebben eten we deze week allemaal ovengerechten. Vandaag hartige bloemkooltaart.
Wij kregen 2 jaar geleden en nieuwe keuken (midden in de zomer, dus we zaten door de bouwvak extra lang zonder keuken). Dus ik kan me voorstellen hoe blij je bent. Heerlijk om dan weer gewoon te kunnen koken. Ik wil mijn ovens echt nooit meer missen!
Ja hè! En eigenlijk bizar hoeveel smaak er in dat vlees zit terwijl er niet eens een waslijst aan smaakmakers bij gaan.
Inderdaad. Mijn man vroeg ook al: wat zit daar in?? Nou valt best mee, niks spannends. Een restje dat niet opgebakken was herft hij als een soort pulled pork mee voor de lunch morgen.
Ook al wist ik (voornamelijk van masterchef ) dat deze methode goed werkt, ben ik net toch even verbijsterd hoe perfect mijn varkenshaasje was! Ik ben niet zo goed in heel mals vlees correct te bereiden. Ben altijd bang dat het te rauw is, en daardoor laat ik het dan te lang in de pan. Is echt mijn grootste ergernis. Maar dit werkt echt perfect! @Linda86 nou kan ik het je helemaal aanraden! Ben echt dolenthousiast
Ja daarom heeft mijn man hem ook. Bij is gek op steaks bakken maar hij is nogal precies dus dit is ideaal. Volgend weekend maar eens varkenshaas maken dus
Ow top! Vlees bakken is ook niet helemaal mijn ding, biefstuk laat ik mijn man altijd bakken, maar dit klinkt nog veel makkelijker.
Zoon heeft kerstdiner dus dochter heeft gekozen: risotto, kabeljauw en zij doperwten en worteltjes. Ik zelf maak een salade met venkel, tomaat en peterselieolie voor erbij.
Er is nog seitan over van toen ik dat laatst maakte. Ik ga er denk ik Surinaamse bami mee maken. Zowel de Surinaamse bami laatst (wel met kip) als seitan vielen erg in de smaak dus samen zal dat vast ook wel lekker zijn haha. @PenF je hebt me wel op een idee gebracht want er ligt hier nog een stuk venkel in de koelkast!
Jongste dochter heeft kerstdiner, dus wij houden het makkelijk: geroosterde paprika-tomatensoep met broodjes gezond
https://www.24kitchen.nl/recepten/zeebaars-met-risotto-en-tomaat-venkelsalade Die salade maak ik die is zo lekker !
Wij hebben vandaag kerstborrel, dus ik maak lekker makkelijk soep. Zoon wil preisoep, man tomatensoep en ik neem allebei . Dochter eet bij een vriendinnetje.