Mini pasteitje met champignon ragout, rollade, aardappels en stoofpeertjes, rendierijsjes. Morgen gourmetten. 2e Kerstdag stamppotten bij schoonfamilie. (Vind ik geen kerst eten maar ja)
Gestoofde snijbonen in tomaten prut met rijst en kippendij. Gister uit eten geweest en 3 dagen kerst maaltijden dus voor nu even “gewoon”
Lekkere maaltijdsoep met veel groenten en linzen (Geen vlees) met belegde broodjes. Even wat licht en niet teveel. Hoewel we de komende dagen ons ook niet vol vreten.
Soep met worstenbroodjes Woensdag en donderdag en vrijdag (restjes dag) wordt al genoeg gegeten, nu gaatjes maken
Vanavond gourmetten met alleen ons drieën. Morgen eten we bij mijn ouders een 3 gangen menu. En overmorgen gaan we gourmetten bij een goede vriendin van mij.
Hutspot, nog even snel wat groenten eten voor de kerstdagen. Het is bijna klaar, dus we eten voor ons doen vroeg, want vanavond gaan mijn man en ik nog even samen borrelen als we tv kijken.
Shepherd's pie met lekker veel seizoensgroenten (witte kool, koolrabi, wortel, venkel en om een beetje vals te spelen doperwten uit de vriezer)
We gingen gourmetten. Alleen bleek het gourmetstel stuk, kregen steeds kortsluiting. Dus hebben het vlees maar in de pan gebakken
Wij aten: Voorgerecht: Gerookte zalm met granaatappelpitjes en citrusdressing Tussengerecht: geroosterde paprikasoep met Hollandse garnalen Hoofdgerecht: Lamsbout met rode uien compote en/of salsa verde Doperwtenpuree met verse munt Geroosterde pastinaak en zoete aardappel met kappertjes vinagrette Gerookte rode biet met gekaramelliseerde macademianoten Salade met gesuikerde bacon, geroosterde cherrytomaatjes en oude kaas Nagerecht: Chocolade-karameltaart Karamelslagroom Sous vide peren met steranijs en kaneel ahorn-pecannoten
Wij waren gewoon met ons 4tjes. Man geeft niet te veel om een gangenmenu en voor de kinderen hoeft het ook niet dus heb ik deze namiddag een rauwkostschotel met dips neergezet, had wat gevulde tomaatjes en eieren. Hoofdgerecht kalkoenkroon, geglaceerde worteltjes uit de slowcooker, erwtjes en savooiekool. Cranberrysaus en gebakken aardappeltjes. En niet te vergeten yorkshire puddings en gravy. Toetje hadden we warm appelgebak (zelf gemaakt) en zelfgemaakt vanille roomijs en voor de kinderen slagroom erbij.