Ik had zo’n trek in zuurkoolschotel, heb het nog nooit gegeten (überhaupt nog nooit zuurkool gekocht) maar sinds iemand het erover had kreeg ik het niet uit mijn hoofd Dus vanavond aten we zuurkoolschotel met gehakt, crème fraîche, appeltjes, aardappelpuree en kaas en ik maakte er appelmoes bij.
Laatste zondag van de maand is hier borrelhapjes als avondeten, maar zo tussen kerst en oud en nieuw in wordt zelfs mij dat te dol Dus die slaan we deze maand maar even over. We eten zelfgemaakt pitabroodjes met shoarma voor man en kinderen en ik maak voor mezelf gekruide honing-kip, want ik vind die varkensshoarma van de winkel niet lekker (en man dus wel). Daarbij nog een bosui-yhoghurtsausje, gebakken paprika en ui en salade.
Man en kinderen gaan straks naar een bruiloft en eten daar dus. Ik ga zelf pasta eten samengesteld uit kliekjes die ik nog heb liggen in de koelkast (o.a zelfgemaakte pesto, wat bouillon, restje pastasaus) met bruine linzen en groenten.
Wij gaan eten bestellen als de jongens op bed liggen. Kleuter krijgt mini pizza'tjes en baby een zelfgemaakt groente hapje
Chili con carne, mijn vriend maakt dat altijd heerlijk. Runderlappen, tomaten, zwarte bonen, paprika, mais, bier, cola, veel kruiden en uren laten sudderen. Nu al zin in! Als toetje maak ik apple crumble met vanilleijs en slagroom. Misschien nog wel meer zin in.
Ik eet vandaag alleen honingdropjes... werd vanacht wakker met koorts en voel me alsof ik onder een sneltrein heb gelegen.
Thaise currykip uit de slowcooker met zoetzure komkommer, boontjes en rijst. De kip heb ik al geproefd en die is zo lekker!!
Vandaag aardappelpuree, gehaktbal, broccoli met pancetta. Magere milde kwark met (diepvries) mango, framboos en zemelen als toetje