Wij krijgen gasten vanavond. Ik maak gehaktbrood met mosterdmayonaise, krokant geroosterde aardappeltjes (en kreukelfriet voor de kinderen), doperwtjes met sjalotjes in mosterdroom en salade met rucola, oude kaas, druiven, walnoten en gesuikerde bacon. Dessert: smeuïge chocoladetaart met karamelroom en warme kersen in portsaus (en frambozen voor de kinderen) met een lekkere dessertwijn (Banyuls)
Wij eten vandaag allerlei soorten hapjes. Ik heb: Erwtensoep Stokbrood/toastjes met divers beleg Gevulde eitjes Worstenbroodjes Gehaktballetjes met pindasaus Kippenvleugels van de poelier Kaas/worst En dan nog chips/nootjes en natuurlijk oliebollen en appelflappen Dus dat wordt morgen een restjesdag inplannen. Uiteraard veel te veel
Eerst bij mijn schoonouders langs (mijn schoonmoeder maakt oliebollen en appelbeignets en er staan vaak wat hapjes) en voor ‘s avonds thuis lekker toastjes. Morgen maar weer normaal
Sperziebonen, aardappelen uit de oven, saucijzen voor de vleesliefhebbers en waarschijnlijk willen 2 van de kinderen liever een oliebol.
Wij eten ook allerlei hapjes. Oliebollen Appelflappen Pizza Pulled pork with coleslaw (uit de slowcooker) Kip saté Snacktomaatjes Komkommer Frituurhapjes Stokbrood met van alles om erop te doen
Kliekje pasta, lekkerbekjes uit de oven, patat en champignons in kruidenboter. Van alles en nog wat. Vanavond ook hapjes dus eten genoeg deze dag.