Bloemkoolbodem pizza met mozzarella, tomaatjes, ansjovis en basilicum. Zit nu in de oven en heb zoooo’n honger
Ik ga vandaag mijn slowcooker uitproberen! Stoofvlees vanmorgen vroeg opgezet, daarbij eten we frietjes uit de airfryer en een salade.
Spercibonen, aardappelschijfjes en een kipkrokant shnitzel. Iemand nog tips voor variatie op gekookte spercibonen? Vorige keer gekookt met een boulion blokje maar had niet het idee dat dat wat uithaalde.
Wij doen het vaak met knoflook ui, paprika en champignons. Anders vind ik het zo saai, alleen gekookte boontjes.
Ja ik kook de boontjes even kort voor anders blijven ze zo hard. Dan wokken lekker met al die groente.
De eerste woensdag van de maand eten we altijd bij mijn schoonmoeder. Heerlijk, want ze kan zo lekker koken! Vanavond eten we stamppot boerenkool met slagers rookworst.
In de oven bereiden, (dat kan met zoveel meer groenten eigenlijk) besprenkelen/insmeren met olie en knoflook en eventueel wat kruiden. Verder zou ik het eerder stomen dan koken, heeft meer smaak en voor het vitaminebehoud. Stoven in kokosmelk met specerijen (bv komijn, koriander, citroengras) is ook erg lekker.
Restje snijbonen voor man en kinderen en ik maak een witlofsalade met peer en walnoten voor mijzelf. Hun lusten dat niet. Daarbij zoete aardappel puree en een zelfgemaakte kip cordonblue.
Uitje snijden, 4 teentjes knoflook. Even aanbakken. Sperziebonen meebakken (kort) Dan een gesneden tomaat, eetlepel tomatenpuree, halve theelepel piment en een groente blouilonblokje erbij. Klein beetje water toevoegen en ongeveer 20 minuten stoven met de deksel op de pan
Kip jambalaya met chorizo (https://smaakmenutie.nl/kip-jambalaya-met-chorizo/#) Net al klaargemaakt dus vanavond alleen nog opwarmen