Ja wij ook. Doe nog wel eens unox door de snert maar anders altijd hema. Al vinden veel hem ook zuur.
Net terug van een dagje winkelen. Hier gaat de vetpan aan en eten we lekker patat, loempia, frikandellen enz enz. Lekker makkelijk
Ik maak de vegetarische variant. Met ui, knoflook, tomatenblokjes en puree, aubergine,.courgette, champignons en paprika, Italiaanse kruiden en mozarella, lasagnebladen en geraspte kaas. Geen bechamelsaus bij deze variant. Ik maak gewoon een lekkere dikke " saus" van de groente en bouw het op als een " normale " lasagne. Je kunt zelf bepalen hoeveel en welk soort groente je er in doet. Ik voeg zelf geen zout toe, maar zout of een bouillonblokje kun je er nog door doen voor extra smaak. Ik vind het heerlijk zo
Drukke dag, dus lekker makkelijk vandaag: Kip in dragonsaus, aardappelkroketjes, doperwtjes en appelmoes
Wij vieren de verjaardag van mijn broer en die wou graag wat laten bezorgen, wordt nog een verrassing wat het gaat worden
Ik maak een zalmburger op een afgebakken broodje, met sla, ingelegde rode ui en jalapeño dressing *kwijl*
Ik heb vanmorgen soep gemaakt voor vanavond. Nu hebben we erg laat en uitgebreid buiten de deur geluncht dus eigenlijk moet ik nu nog niet denken aan avond eten. De planning was broodjes bij de soep maar als iedereen nog niet zo veel honger heeft straks blijft het bij een soepje alleen.
Ik organiseer een klein, impulsief vanmiddag besloten etentje voor vrienden. We zijn met zn vieren, want de kids liggen straks al in bed. (Voor hen had ik aardappelpuree, verse doperwtjes en een stukje vis) Wij eten; Een lekkere broodmand op tafel met 3 soorten brood, aioli, zelfgemaakte tapenade en zeezout boter. Dan een duo van amuses (meloen met seranoham spiesje en hammousse met frisse komkommer in een glaasje. Als hoofdgerecht een stukje gevuld en gebardeerd maishoen met champignon duxelles. Als bijgerechten heb ik ingepakte haricoverts, geglaceerde waspeentjes, gebakken rosevall, een aardappelduo (zoete en gewone aardappel) uit de oven met room en kruiden, appelcompote en een frisse salade. Na eten we een mango/passievrucht trifle. Ik heb ook koffie/thee na met eigengemaakte bonbons. (Die had ik dinsdag al gemaakt) We eten om 19:00 dus nu de laatste dingen.